Direktlänk till inlägg 2 april 2019

Sommartid

Av Monica och Jacob - 2 april 2019 15:09

Eländes elände för oss som går upp tidigt, första bilden från lördag morgon och den andra från söndag.

Har alltid blivit lite deppad när det blir mörkt igen, när jag jobbade var det inte kul när man skulle köra ut första tåget och fick åkte personalvagn det var svårare att gå upp när det blev mörkt och fåglarna tystnade.

Glädjande är i alla fall att vi verkar få en fin vår i år, bilderna är från April förra året då det gick från att vara vinter till att bli sommar med pygmévärme och torka.

Skatorna bygger bo utanför köksfönstret i år igen, använder det gamla som bas det är riktigt kul att titta på när dom bygger.

Min koltrasthona utan stjärtfjädrar ligger på ägg någonstans men kommer och äter äpple ett par gånger om dagen.

I år ser det ut att bli fina frukter på Habaneron frågan är bara om man kan använda dom starka som satan är dom.

Fick titta två gånger på buketten från Lidl, två blommor kom det på Johannesörts kvistarna trodde inte min ögon har aldrig hänt förut.

 

Sommardäcken på och Jacobs mancave vårstädad kan det bli bättre.

Ha det bra i vårsolen    

 
 
Ingen bild

Phia

2 april 2019 15:44

Waow så häftigt med blommande Johannesört,det har jag aldrig sett heller. Ha det fint i vårvädret 🐾

 
Violen på Brandholmen

Violen på Brandholmen

2 april 2019 18:32

Sommartiden är nog snart ett minne blott! Bara dumt att hålla på med sådant trams! Härlig blandning av djur och natur på din blogg idag! Men ingen mat (utom åt fåglarna).
Min ögoninfektion verkar vara botad och det känns bra. Men när jag kommer hem från Holland ska en liten grej på ögonlocket opereras bort. Inte kul men det är bara att gilla läget.
Ha det gott! Hoppas att våren anländer i lagom doser så att du hinner njuta!

http://brandholmen.blogspot.se

 
BP

BP

2 april 2019 20:38

Ja, om normaltid och sommartid kan man ha många åsikter. Är man morgonmänniska som du förstår jag att du föredrar normaltid, medan jag som kvällsmänniska tycker om långa ljusa kvällar.

Bilderna på fåglarna är enastående. Bra jobbat där.

Precis som du minns jag snön försvann pang boooom den 5 maj faktiskt. Sedan blev det en sommar helt i min men definitivt inte i din smak. Kanske får vi i år en sommar som vi båda trivs med;-)

http://bp-computerart.blogspot.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Monica och Jacob - Måndag 19 feb 17:15

Hu förra veckan var det riktig vinter här, fick skotta varje morgon och under all snö var isgatan kvar så man fick verkligen se sej för.         Nu har det tinat bort lite is men man får fortfarande se sej för, vore en katastrof om jag skull...

Av Monica och Jacob - Lördag 3 feb 16:03

Man har fått motion i vinter, snön har ju vräkt ner. Medan jag skottat har hundarna motionerat sej vilket ju inte är så tokigt.     Nu är det mindre roligt med all is man får gå försiktigt och se sej för har ju ingen större lust att hamna på...

Av Monica och Jacob - 21 augusti 2023 10:36

Mor skulle ha fyllt 90 år den 12/8 så vi tog och åkte till Edsbro tände ljus och bytte ut blommorna. Kalhyggena blir bara fler och fler på vägen mellan Rimbo och Edsbro, riktigt tragiskt att se eländet och absolut inte bra för klimatet som al...

Av Monica och Jacob - 2 augusti 2023 10:03

För att alla ska kunna bidra till ett smartare och mer hållbart samhälle har regeringen beslutat att alla elmätare ska bytas ut. Den nya mätare är förberedd för digitala tjänster och kan hjälpa dej hitta hushållets energitjuvar. Ärligt vem fan br...

Av Monica och Jacob - 30 juni 2023 11:10

Nu ska jag förvåna er med att tala om att jag träffat en riktigt bra och trevlig läkare på Närakuten. Ravindra hette hon och tog sej tid att gå igenom journalen och frågade och förklarade jag blev helt ställd kan jag tala om. Gav mej också ny med...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Skapa flashcards