Direktlänk till inlägg 12 maj 2019

Ingen flytt

Av Monica och Jacob - 12 maj 2019 14:51

Det blev ingen flytt för mor när flyttlasset gått fick hon spel och skulle helt plötsligt inte flytta, ja vad säger man bara att köra tillbaka möblerna.

Nu är hon rökt och kommer aldrig att få ett bättre boende, tror nog inte det står rätt till i huvudet längre.

Första gången jag röstat i EU valet, vem vet min röst kanske gör skillnad.

Tur man har en gubbe som läser dödsannonserna annars hade man inte vetat att ens faster dött nu blir mina kusiner rika såg att bara huset var värderat till över 15 miljoner.

Har ingen kontakt med den sidan av släkten mina kusiner har jag inte sett sedan jag var 18 år på farmors begravning och innan dess inte sedan jag var 9 år.

På Monicadagen delade vi på en mazarin min bit var inte stor som synes men gott var det.

En resa till Arninge har vi gjort i veckan för att inhandla gubb och hundgodis, Granngården har hundgodis i lösvikt till ett bra pris.

Årets första bofink har dykt upp lite sent men bättre sent än aldrig trodde inte vi skulle få se någon i år.

Grannens katt lever farligt när den sitter och spanar på vovvarna, det är skillnad på CC:n och Schäfern Gösta går på syn och Sture på lukt därför märker Sture katten mycket tidigare än Gösta.

Härliga svala och ljusa mornar tyst man är ensam på banan och kan gå och filosofera i lugn och ro, ett liv helt i min smak man är lyckligt lottad.

Kungsängsliljorna blommar så fint i rabatterna.

Ha en skön vecka   

 
 
Violen på Brandholmen

Violen på Brandholmen

13 maj 2019 13:15

Tråkigt att din mor försatte chanser till nytt boende. Det är nog så att hon inte är klar över konsekvenserna av sitt handlande. Fina djur- och naturbilder igen. Katten liknar ett lodjur, tur att det är en vanlig katt. Kul att du har blommande kungsängsliljor, de är så vackra.
På fredag ska jag bli av med stygnen efter den akuta ögonoperationen. Det känns ganska hopplöst, jag har ont och tycker det mesta är pest.
Hoppas du har det bra och kan njuta av våren!

http://brandholmen.blogspot.se

 
BP

BP

13 maj 2019 20:58

Du skämtar! Alltså med att din mor flyttar tillbaka till Täby. Suck. Undrar hur de olika vårdenheterna reagerar i ett sådant fall. Jag menar det kostar ju tid och (skatte-)pengar att ha sådana "bud". Man kunde väl ha gett henne lugnande och flyttat henne till de nya stället. Väl där hade hon troligen inte ens kommit ihåg utbrottet.
Har alltid röstat i valet till Europaparlamentet, men i år gör jag det inte.
Bara gratulera kusinerna till storkovan! Franklin - Franklin Roosevelt tänkte jag på;-)
Då har ni laddat upp rejält i Arninge, det lär väl räcka en vecka eller två;-)
Härliga bilder förresten! Landskapsfotona är enastående, åsså katten, den ser verkligen vild ut - och arg.

http://bp-computerart.blogspot.se

Monica och Jacob

16 maj 2019 06:13

Inga skattepengar där inte, sedan hon sålde
lägenheten har hon inte en krona i bostadsbidrag
eller andra bidrag så om så där en åtta år är hon
fattig som en kyrkråtta igen.
Flytten av möbler mm blir helt på hennes egen bekostnad.

 
Ingen bild

Phia

15 maj 2019 07:59

Din mor vet nog inte vilka beslut hon tar.Trist.Katten ser ut som ett Lodjur.Ha det fint.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Monica och Jacob - Måndag 19 feb 17:15

Hu förra veckan var det riktig vinter här, fick skotta varje morgon och under all snö var isgatan kvar så man fick verkligen se sej för.         Nu har det tinat bort lite is men man får fortfarande se sej för, vore en katastrof om jag skull...

Av Monica och Jacob - Lördag 3 feb 16:03

Man har fått motion i vinter, snön har ju vräkt ner. Medan jag skottat har hundarna motionerat sej vilket ju inte är så tokigt.     Nu är det mindre roligt med all is man får gå försiktigt och se sej för har ju ingen större lust att hamna på...

Av Monica och Jacob - 21 augusti 2023 10:36

Mor skulle ha fyllt 90 år den 12/8 så vi tog och åkte till Edsbro tände ljus och bytte ut blommorna. Kalhyggena blir bara fler och fler på vägen mellan Rimbo och Edsbro, riktigt tragiskt att se eländet och absolut inte bra för klimatet som al...

Av Monica och Jacob - 2 augusti 2023 10:03

För att alla ska kunna bidra till ett smartare och mer hållbart samhälle har regeringen beslutat att alla elmätare ska bytas ut. Den nya mätare är förberedd för digitala tjänster och kan hjälpa dej hitta hushållets energitjuvar. Ärligt vem fan br...

Av Monica och Jacob - 30 juni 2023 11:10

Nu ska jag förvåna er med att tala om att jag träffat en riktigt bra och trevlig läkare på Närakuten. Ravindra hette hon och tog sej tid att gå igenom journalen och frågade och förklarade jag blev helt ställd kan jag tala om. Gav mej också ny med...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Skapa flashcards