Alla inlägg den 20 maj 2019

Av Monica och Jacob - 20 maj 2019 06:57

Vad är det där för hundar som leker på gatan funderade jag till jag såg att en var Gösta.
Han hade hoppat över staketet för att kurtisera Golden retrivern Kajsa, själv fick jag en timmas trevlig pratstund med hennes matte.
Nu på morgonen har jag med hjälp av kompostgaller höjt staketet med över en decimeter, inte fan blev det snyggt men håller det honom inne så är jag nöjd
Finns ju en del griniga hanhundar som går förbi också inte så lyckat om han hoppar över då.

På mina morgonpromenader kan jag inte låta bli att förvånas över folk, dom som flyttar in nu skövlar allt på skogstomten lägger gräsmatta och får full insyn.

Själv är jag glad att vi har grannar som gillar naturtomt, miljömässigt är det också fullt vansinne att ta bort all skog.

Blir så illa till mods av att höra om dessa övergrepp på gamla kvinnor av hemtjänstpersonal, vet ju av egen erfarenhet hur illa ställt det är och mörkertalet är nog stort.

Fick ju ringa till hemtjänsten och förbjuda dom att skicka folk som inte kunde sköta sej till mor men det hände att vi fick åka till Täby och handla när man i alla fall skickade dom och hon inte släppte in dom.

Skatboet är ju inte vackert men har än så länge hållt andra fåglar som fiskmåsarna borta från äggen.

I år har jag för första gången köpt en Bägarranka fick tag i en inte allt för dyr på Lidl, hoppas den trivs.

Har även sått gräs gror det inte jämt blir det att köpa färdig på rulle. 

Pannbiffarna ställdes på behörigt avstånd från Gösta denna gång.

Ha en skön vecka i morgon är vi bortbjudna för jag fyller X antal år trodde när jag var ung att så gammal blir jag aldrig.  





Presentation

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards