Alla inlägg den 22 februari 2020

Av Monica och Jacob - 22 februari 2020 10:19

Detta hade jag ingen aning om trodde det var kommunen som var arbetsgivare för god man nej det har man lagt över på dom gamla som behöver hjälp, men inte alla utan bara dom som har resurser vilket hon helt plötsligt fick när hon sålde lägenheten.

Det är tur att hon inte fick reda på detta för då hade det blivit liv i luckan.

Att ha med Täby kommun att göra är inte roligt den ena vet inte vad den andra gör och att få uppgifter om boendet på Tibble verkar vara stört omöjligt så det har jag lagt ner.

En bank är inte en bank längre i mina ögon mor har Nordea så jag måste dit för att betala räkningar över hennes konto för dödsboets räkning.

Jacob myser i alla fall, en extra kopp kaffe och en kanelbulle fläskar han i sej medan han väntar på att jag ska bli klar.

Nu har jag ledsnat på detta spring på sjukhus och husläkare.

Funderar på att byta husläkare nu när vår slutat, vi fick en ny men han är pappaledig och man har inte satt in någon ersättare vilket gjort att man missat alla mina sjukhusbesök och att man skulle fixa läkartid och spirometri.

Någon akuttid fick jag inte heller undrar hur man resonerar där.

Ja dom gör sitt bästa för att ta livet av oss HAHA Jacob skickade dom ju hem med inklämt navelbråck 2016 jag satt honom i en taxi till Danderyd och när han väl blev akutopererad var han bara någon timma från att få tarmarna kapade och påse på magen.

Jag har ju ingen övertro på sjukvården nu för tiden.

Sista gången jag var in på Danderyd nu ville dom lägga in mej men jag nekade hade ju lovat mej själv efter min resa 2016 då platsbristen gjorde att jag fick byta avdelning varje dag och blev bestulen på allt mobil skor och kläder att så länge benen bar mej skulle jag aldrig läggas in mer.

Dumt kanske i detta fall men det har än så länge gott bra.

Vårlökarna börjar slå ut, så mysigt

Vovvarna mår bra fast det börjar närma sej slutet för Gösta  och jag kan inte vara sjuk eftersom jag måste vara med och ta farväl.

Ha en skön helg i blåsten  


  

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards