Alla inlägg den 3 augusti 2021

Av Monica och Jacob - 3 augusti 2021 15:40

Veckans bottennapp, rosor från Spira köpta på Coop snacka om lång näsa 

Tog av förpackningen och alla blad trillade av.
Novemberkaktusen jag fick av Mor har blommat 2 till 3 gånger om året i nästan 20 år.
Sedan hon gick bort i Januari förra året har den inte blommat alls.
Ska man börja tro på Det Okända tro ????

Mitt första riktiga blodsockerfall kom i onsdags.
Fattade inte varför jag började frysa när det var 20 grader inne blev darrig och förstod mej helt plötsligt inte på fjärrkontrollen till boxen ??
Ingen kul upplevelse finns tre svar fel på mätaren stickorna eller så har mitt socker gått bananas.
Får klura ut det själv som vanligt eftersom det inte går att få tag på diabetessköterskan, ny mätare beställd.

Ny mätare gick fort att få ska nu kolla den mot den gamla och se om dom mäter lika.
Var ner till husläkaren igår eftersom varje gång jag ringt har jag fått svaret vi har inga telefontider kvar idag.
Bad att sköterskan skulle ringa mej men än så länge har inget hänt, folk slutar ju inte att ha andra sjukdomar bara för att vi har corona men alla resurser läggs på den.


Liten lätt sommarlunch.
Nya ölsorter för oss blir ölprovning någon dag.

 
Har varit på neurologen på Sophiahemmet och på Löwenströmska för att magnetröntga ryggen någonstans ligger felet som orsakar mina känselbortfall, får se när svaren kommer


Tur man har grabbarna som håller en i något så när form.

Köpte flaskan bara för att den ser ut att innehålla medicin, vilket det ju egentligen är.


Vi har även tagit farväl av en gammal kollega, lika sorgligt varje gång en vän försvinner.
Fint var det och inte så vanligt med jordbegravning men James var livrädd för att bli uppeldad.
Täby Norra Begravningsplats ligger så lantligt och fint.

Detta har aldrig hänt mej att en Cyklamen överlev i mer än ett år och fått nya blommor, är väldigt förvånad.
Ha det bra   
 
 
  
 
 


















Presentation

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards