Direktlänk till inlägg 26 januari 2022

Vilken cirkus

Av Monica och Jacob - 26 januari 2022 11:39

Skulle blogga men då hade datorn glömt användarnamn och lösenord, det hade även jag och då började cirkusen.

Letade bland alla användarnamn och lösenord som jag har men hittade inte bloggen som jag öppnade 2009.

Till slut när det nästan brann i skallen dök användarnamnet upp i alla fall, lösenord fick jag hitta på nytt efter att jag fått ett mail.


Det gäller att se upp på morgonpromisen, att sitta 2 dygn på akuten sönderbruten är ju inget som hägrar.

Vilken skitvinter plus och minus om vartannat, gjorde mej ju till och smorde listerna på bilen men den isade igen i alla fall tur att förardörren gick upp så man kunde starta och värma upp bilen.



Konstigt dom flesta som är för tvång vad gäller Covid är gamla kärringar som jag och gubbar som levt sina liv.

Själv vill jag inte lägga mitt liv och min kropp i händerna på människor som har en treårings konsekvenstänk

Medan hela livet förstörs för dom unga som skräms med allt möjligt skit, jorden ska gå under, Ryssen kommer och Covid. Tragiskt l



Någon i Malmö hade uppgett mitt mobilnummer när den skulle ha covidpass för att resa, vilker gjorde att jag fick en massa problem.

Har ett oregistrerat kontantkort men man kommer tydligen inte undan ändå, du slipper betala sa dom det förutsätter jag eftersom dom inte vet vem jag är och var jag finns.


Jacob som nu är gammal gubbe fick detta hemskickat, vad polisen inte vet är för att komma åt honom måste pöblet forcera tokig kärring en Cane Corso och en Schäfer.

Vilket nog ingen människa med ett uns självbevarelsedrift skulle ge sej på HAHA


Brukar inte gilla öl men den här var helt i min smak.



Ha det bra   

 

 
 
Ingen bild

Jacob

26 januari 2022 12:29

Jag för inga samtal om något ekonomiskt eller med säljare via telefon. Går till Banken, Polis eller till en affär om jag behöver någon hjälp eller vill handla något :)

 
BP

BP

26 januari 2022 19:44

Vilka underbara himlar:-) Det var det positiva med dagens inlägg;-) Resten var ju osis. Att kapa kontantkortsnummer har vissa satt i system har jag förstått. Snart är det bara polisen som inte kan spåra kontankortsmobiler hahaha:-)
Nej, det är nog ingen som frivilligt skulle ge sig på dig och Jacob med den bevakningen;-)
Tappade lösenord - tell me about it. Det sägs ju att man inte ska skriva ner lösenord på papper till exempel. Jaså...;-)

http://bp-computerart.blogspot.com

 
violen

violen

29 januari 2022 13:16

Hej! Kul att du är på gång.
Det är inte alls kul när man inte kommer ihåg koder och användarnamn. Svårt att klara sig utan en fusklapp någonstans.
Vi har det bra för vi har det snöfritt och mästan ingen halka. Skönt att kunna gå ut utan att riskera liv och lem.
Säg till vovvarna att skydda dig och Jacob om det dyker upp några skummisar i er närhet! Ha det gra!

http://brandholmen.blogspot.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Monica och Jacob - Torsdag 18 april 17:42

Har inte bestämt hur jag ska göra med bredband, Jacob har ju en sticka så vi är ju inte helt utan. Nyhetsflödet i detta land är ju helt kasst kvällstidningarna har ju blivit värsta skvallerpressen och SVT  är ju värdelösa även FB har blivit skit fo...

Av Monica och Jacob - Torsdag 4 april 12:09

I går fick jag ett brev från Telia där man talade om för mej att om tre veckor fimpar man min telefon och mitt bredband. Den 14 februari fick jag ett mail som sa att den 30 novemer stänger man ner fasta telefonen och bredbandet, bra tänkte jag då h...

Av Monica och Jacob - Lördag 30 mars 17:11

Ja vad säger man, måste ha varit en jävla smäll stackars människor som bor där. Man är inte säker någonstans nu för tiden, hur kunde det bli så här vi lite äldre som har något att jämföra med ser ett land i totalt förfall. Skulle inte vilja va...

Av Monica och Jacob - Onsdag 20 mars 11:00

I går var det dags för en spruta i ögat igen, är så glad att jag har råd med detta nu när dom röd-gröna i regionen håller på att slakta hela sjukvården undrar hur länge hjälpmedel i hemmet kommer att vara gratis är väl bara en tidsfråga. Eftersom j...

Av Monica och Jacob - Måndag 19 feb 17:15

Hu förra veckan var det riktig vinter här, fick skotta varje morgon och under all snö var isgatan kvar så man fick verkligen se sej för.         Nu har det tinat bort lite is men man får fortfarande se sej för, vore en katastrof om jag skull...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards