Direktlänk till inlägg 20 maj 2022

Spruta nio

Av Monica och Jacob - 20 maj 2022 11:11

Det har blivit lättare att få högre betyg på det begåvningstest som de sökande till polisutbildningen måste göra.

I praktiken har begåvningskraven för att bli polis sänkts ytterligare.

Redan 2016 sänktes kravet från en fyra till en trea på begåvningstestet, som betygsätts utifrån en niogradig skala.

Det krävs ännu en trea för att komma in på polisutbildningen, men efter 19 år har referensgruppen som nya elever jämförs med bytts ut, vilket gjort att endast 16 procent inte har nått upp till kravet i år, jämfört med 26,5 procent åren innan, enligt SR:s Ekot.

Nu är buset mer begåvade än polisen, ja vad säger man.

Tycker det är lite otäckt att man skickar ut dom på stan beväpnade.

Natten till måndag i förra veckan vaknade jag av en riktig duns, första tanken var nu är Putin här   

Men så var det inte utan det var min lilla gubbe som trillat ur sängen vilket inte hänt förut inte ens när han varit berusad.

Lite blåmärken men annars inga skador.


Spruta nio tagen i ögat i tisdags, blödningarna vill inte lägga sej lika mycket som doktorn vill så nu blir det sex veckors intervall denna gång, lite tråkigt faktiskt.


Lite stressad var jag innan jag körde ner Jacob till frissan och glömde så klart att äta.

Blev en snabbis in på Lidl och pizzabiten var riktigt mumsig.


Kul att titta på duvungarna när dom med varierande resultat försöker äta ur småfågelmataren.


Gäller att ha ögonen öppna på morgonpromisen, detta är älgbajs ett djur som jag inte vill gå i närkamp med.


Myrorna sover fortfarande.


Först denna vecka har morgonfrosten släppt här, två dagar utan vantar inte illa.

Nu är det helg och i morgon fyller jag jämna år, skulle vara kul att träffa doktorn som sa att slutar du inte röka blir du inte 40 år det har jag slagit med hästlängder kan jag tala om   

Ha en skön helg  




 
 
Ingen bild

Jacob

20 maj 2022 12:24

Nu skall det firas. Blommor, tårta, och champagne står på listan. Skvallra inte för det är imorgon. En tur till Täby centrum för lite shopping står också på listan. Det kommer inte att befrämja min plånbok.

 
BP

BP

20 maj 2022 14:17

Stort GRATTIS till din jämna födelsedag imorgon! Fira ordentligt. Det är du värd.
Vad gäller begåvningstestet hos Polisen - hade ingen aning om det. Lika bra det kan jag tycka.
Ingången till Capio på Sophiahemmet känner jag mycket väl igen. En gång för att ta bort en ful men ofarlig cysta/vagel vid mitt öga, men i huvudsaken för årliga besök och ögonbottenundersökningar av min man. Han har haft samma läkare i över 30 år. Ja, karln är över 70 nu och älskar sitt jobb...
Dessa pizzabitar har jag sett hos Lidl. Har tänkt flera gånger att testa. Nu när du har gett dom ett bra betyg ska jag slå till.
I morse fick du troligen sätta vantar på igen. Från 21 grader igår till 10 grader idag - burr. Å då pratar jag om mitt på dagen, inte mitt i natten;-)

PS. Tack och lov att det "bara" blev ett blåmärke och att "gubben" inte la överst i en våningssäng;-) DS.

http://bp-computerart.blogspot.com

 
violen

violen

22 maj 2022 14:36

Stort grattis lite i efterhand! Hoppas du blev ordentligt firad och är nöjd med din dag! Som det ser ut här i världen tycker jag man ska ta vara på alla tillfällen till fest och glädje.
Tråkigt att du måste fortsätta med sprutorna men vad göra. Tur att det finns någon hjälp att få.
Vi är förskonade från frostnätter och det växer och grönska rå fint.
Ha det riktigt bra och var rädd om dig och "gubben"!

http://brandholmen.blogspot.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Monica och Jacob - Fredag 19 april 10:12

Detta är den trådlösa stickan den funkar bra men går inte att jämföra med ADSL som tuffade på jämt oavsett vad Telia försöker inbilla folk. På baksidan har Vivorna slagit ut så nu är det vår oavsett vad termometern säger. Hade problem med t...

Av Monica och Jacob - Fredag 19 april 08:49

Detta är den trådlösa stickan den funkar bra men går inte att jämföra med ADSL som tuffade på jämt oavsett vad Telia försöker inbilla folk. På baksidan har Vivorna slagit ut så nu är det vår oavsett vad termometern säger. Hade problem med t...

Av Monica och Jacob - Torsdag 18 april 17:42

Har inte bestämt hur jag ska göra med bredband, Jacob har ju en sticka så vi är ju inte helt utan. Nyhetsflödet i detta land är ju helt kasst kvällstidningarna har ju blivit värsta skvallerpressen och SVT  är ju värdelösa även FB har blivit skit fo...

Av Monica och Jacob - Torsdag 4 april 12:09

I går fick jag ett brev från Telia där man talade om för mej att om tre veckor fimpar man min telefon och mitt bredband. Den 14 februari fick jag ett mail som sa att den 30 novemer stänger man ner fasta telefonen och bredbandet, bra tänkte jag då h...

Av Monica och Jacob - Lördag 30 mars 17:11

Ja vad säger man, måste ha varit en jävla smäll stackars människor som bor där. Man är inte säker någonstans nu för tiden, hur kunde det bli så här vi lite äldre som har något att jämföra med ser ett land i totalt förfall. Skulle inte vilja va...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards