Alla inlägg under juni 2024

Av Monica och Jacob - Torsdag 20 juni 10:21

Man frågar hur det står till när polisen ställer en stulen bil vid infarten till en bensinstation.

Att ingen tände eld på den är en gåta och mackägaren fick en massa problem ingen var ju villig att ta bort den, vilket pajassamhälle vi lever i.

Efter 4 dagar vilket ju är rekortsnabbt i dessa samanhang är den borta.

Frukost för två på Mc Donalds är riktigt prisvärt, macka, kaffe, juice, pompe och cheesburgare för 99 kronor är ju inte helt fel.

Sedan en liten tur till Hägernäs Strand fint med skulle inte byta mot vårt boende.






Att bli bjuden på fest är ju inte helt fel det heller, potatispizza och Campari bitter var riktigt gott.



Vädret sista veckan har passat mej bra jag och vovvarna är ju inga vänner av hetta.


Dessa två är betydligt bättre än alla hemlarm som finns på marknaden kan jag garantera   


Ha en skön Midsommar

 

 

 

 

Av Monica och Jacob - Fredag 7 juni 19:29

Då var bilen besiktad OK som vanligt, alltid lika trevlig personal här på Carspect med humor och glimten i ögat.


När vi var klara delade vi på en Big Mack något vi inte har gjort sedan 2016, den var godare förr tycker jag.


Roslagsfår har jag aldrig sett förut tycker dom är mycket mindre än andra fårraser i alla fall dom som går här.


Vår tvättmaskin fick spel förra veckan, började centrifugera mitt i programmet och flyttade sej framåt så jag var tvungen att skjuta tillbaka den tur att inte vattenanslutningen lossnade.

Bara att åka till Elon och köpa en ny, tog en med få program och som jag garanterat fick fart på utan hjälp.

Använder bara ett program och hänger ut tvätten på sommaren.


I går fixade jag graven och idag kom brevet jag väntat på om att förankra gravstenen så att inte lekande barn som klättrar på den skadar sej.

Ja vad fan säger man det står ju vilorum på stenen men i dagens läge är tydligen allt tillåtet, hade vi lekt på kyrkogården när vi var små hade vi fått stryk på bara stjärten.

Vart tog föräldraransvaret vägen undrar man.



Jordgubbarna blommar sent men det ser ut att bli en stor skörd.


Mormors Finska ros blommar så fint, nästan det enda minne jag har kvar sedan barndomen i Sättraby



Inne blommar den enda överlevande Hibiskusen läcker blågrå färg har den

Det var allt för denna gång, ha det bra  


 

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2024
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards