Alla inlägg under april 2020

Av Monica och Jacob - 26 april 2020 10:50

När alla jobbar hemifrån eller bara är hemma passar Eon på att byta elskåp och fimpar strömmen i 5 timmar.
GRATTIS bra timat men jag måste erkänna att dom gjorde jobbet snabbt ena dan gräva nästa dag koppla om fylla igen, blev förvånad över att alla pratade svenska hör inte till vanligheterna.
Funderade varför Sture låg och småmuppa men sedan såg jag den pyttelilla Chihuahuan som satt i killens knä och bjäbbade.

Undrar om advokaten blivit sjuk tyckte det började ta tid med bouppteckningen så jag ringde inget svar, provade skatteverket och kom fram ganska fort jo då den var färdig och hade skickats för 10 dagar sedan till advokatkontoret.

Har en kopia så jag har beställt tid hos Nordea den 4/5 för att överta hennes konton sedan blir det äntligen ett riktigt avslut på eländet.

Inga oäkta barn dök upp heller utan jag är ensam arvinge, lite svårare kanske med en mor med en far vet man ju aldrig vad som gömmer sej i buskarna.

Åkte till Arninge för att bunkra blev riktigt förvånad när det inte var mycket folk och helt tomt när jag kom till kassan, det jag släpade hem hade kostat en bra summa att få hemkört runt 500 kr roligare kan man ha för dom pengarna.

Och det blir bra träning för mina biceps.

Av förklarliga skäl har Lidl fått hålla mej med tomatplantor och lite annat i år, ligger efter med det mesta efter denna jobbiga vinter/vår

En urvuxen transportbur duger bra som skohylla och ger skydd för vassa valptänder.

Är riktigt nöjd med Svante han lär ser våra rutiner snabbt och har varit rumsren i 14 dagar nu duktig kille för han är ju inte fyra månader än.

Ha det bra  




  

Av Monica och Jacob - 20 april 2020 11:43

Är jag less på Telia svar ja, nu är det dags att efter alla år göra sej av med dom.

Fakturorna har börjat komma riktigt sent, Aprils har vi inte fått än betalordern som kundtjänst inte vet var det är la vi på igår eftersom andra fakturor har sista betalningsdag den 28/4

Ett tjatande utav guds like om Bank ID och Internetbank och fick ett svar som jag funderade över då la man på luren.

Svaret var att mina sidor har känsliga uppgifter något som jag helt måste ha missat, men att sälja ut email adresser och skyddade nummer som jag råkat ut för är tydligen helt ok.

Eftersom vi är beroende av att fakturorna som man tar 49 kr för kommer i tid blir vi tvungna att byta både telefon och internet leverantör, kanske finns någon annan som vill ha äldre kunder.

Till råga på allt ska det fasta bredbandet betalas månadsvis istället för kvartal vilket gör att det blir 392 kronor dyrare per år att få fakturor man frågar sej varför.

Du kan ha autogiro eller betala med e-faktura om jag nu inte vill det finns det ingen lösning man kan inte tänka sej att utreda varför fakturorna som i 50 år kommit i tid helt plötsligt efter att man bytt bankgironummer inte kommer alls tydligen.

Nu ska jag börja med att skaffa gratis email adresser någon annanstans någon som vet vad som är bra.

Tur man kan åka ner till vattnet fota lite och lugna ner sej, inte ett kryssningsfartyg så långt ögat når lite tråkigt faktiskt.

Solnedgpångarna kan man också njuta av.

Lilleman växer och blir här jagad av en benlös schäfer, har försökt se vart frambenen tagit vägen men dom måste ligga plant efter kroppen på bilden ja ibland lyckas man.

Lite svalt men det gör att våren blir längre.

Ha det bra  


Av Monica och Jacob - 12 april 2020 10:39

När vi flyttade hit fanns det flera igelkottar och massor av paddor nu är paddorna borta och igelkottarna få, man blir riktigt glad när någon kommer på besök.

Denna lilla krabat gick omkring i trädgården.

Med allt elände som varit detta år är det skönt att det nu går mot vår, lite kalla nätter tyvärr man får ta in amplarna varje kväll.

En påskpresent som jag blev riktigt glad över.

Lilleman har vuxit till sej så nu går vi lite längre vändor, härligt att i Coronatider bo så till att livet nästan är som vanligt.

 

Har fyllt frysen med hemlagat, diskmaskinen Sture är bäst när något har fastnat på plåten inga problem där inte och det blir lättare att diska.

Habaneron som jag fick för tre år sedan är i år översållad av blommor, tyvärr trillar väl dom flesta av som vanligt men någon frukt ska det väl bli.

Hoppas ni haft en lugn trevlig Påsk

Ha det bra  



  



Av Monica och Jacob - 5 april 2020 09:13

Ibland blir man bara så glad och förvånad.

Det kom en stor försändelse med PostNord och det första jag tänkte var vad är detta jag har ju inte skickat efter något.

Till min förvåning var det från min kusin som jag inte sett på årtionden och innehöll en bok en släktkrönika som han skrivit med massor av bilder från 1862 till 1971.

Fick även ett usb minne med en massa foton på min far.

Min släkt på fars sida försvann i och med skilsmässan från mor, boken innehöll många förklaringar varför det blivit som det blivit bland annat syskon som hatade varandra.

Kan tala om att det var det bästa som hänt mej på flera år.

Förra lördagen vid femtiden

Och sedan söndagen lite deprimerande att vänta en månad till på ljuset.

Sedan kom snön som grädde på moset.

 

Eftersom vi handlar ihop så blir det inga fler besök av oss hos ICA handlaren innan Coronan är över, Jacob kan ju inte bära tungt och jag vill vara med för det är alltid något man glömt skriva upp.

Sedan undrar man om man som barnfamilj ska koppla ungarna utanför affären.

Stor laddning denna gång hela 17 st 100 grammare, butiksmald köttfärs slår allt annat.

Det enda vi bunkrat är hundgodis och hundmat, vore katastrof om det tog slut här hemma.

Svante växer så det knakar blir nog en stor pojke och har som tur är inga likheter med min älskade Gösta.

I går kväll trodde jag datorn lagt av men läste nu på morgonen att Telia haft problem, det hade Comviq i fredags med hela dagen var mobilen död men det har vi inte fått någon förklaring till varför, tur vi har fast telefon eftersom jag behövde ringa ett par samtal.

Novemberkaktusarna blommar igen så tacksamma blommor.

En gammal goding med mina idoler.

https://www.youtube.com/watch?v=88QIYTnOELc

Ha det bra  


Presentation

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards