Alla inlägg under december 2022

Av Monica och Jacob - 23 december 2022 13:19

Snart har ett år till gått dom senaste tre åren har jag fått uppleva saker som jag aldrig trodde jag skulle få vara med om.

Först Cirkus Corona och nu är vi snart i krig med Ryssland och någon idiot har sålt ut vår elförsörjning hur har det kunnat bli så ?

Man är glad att man växte upp under Flower Power eran då allt var kärlek.


Om man inte ser sej för går det så här en isfläck utanför Willys fick mej på fall men fort gick det att komma upp och jag hoppades ingen såg det :)


När vi var vid graven i november såg jag att Pelargonerna fortfarande levde och passade på att gräva upp dom och tog hem dom. 

Nu har den vita börjat blomma.

Svenska spels Julkalender gillar jag en dags skrap kvar och jag har vunnit 250 kronor det blir 100 kronor i vinst om man räknar bort kalenderpriset.


I år har vi gått Bananas med julklappar man måste ju ha lite trevligt i allt elände.


Fåglarna har fått kärvar något som Gulsparvarna uppskattar.


Nu har det kommit lite snö men i går var gatan ren och halkfri.


GOD JUL OCH GOTT NYTT ÅR   

 

 

Av Monica och Jacob - 10 december 2022 05:04

Två gånger sista månaden har jag tvingats söka vård pga andningen, fortfarande inget svar varför.

Väntetiderna för vidare utredning är astronomiska och man skyller på covid, själv lutar jag åt neddragningar och besparingskrav från politiskt håll sjukvården är snart helt körd i botten som allt annat.



Snö har det också kommit i massor sedan jag bloggade sist, tung blöt snö inte roligt nästan så man önskar att man bodde i lägenhet.






Graven smyckades till Alla Helgons dag blev en liten avstickare ner till min barndoms smultronställe också där jag ofta var hos morfar och mormor.




Äntligen nästan tre år efter Mors död blommar kaktusen igen.



Krassen blommade mitt i snö och kyla 

Ha det bra och håll tummarna för att jag får reda på vad det är för fel på mej.


 

 

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards