Alla inlägg under augusti 2019

Av Monica och Jacob - 26 augusti 2019 06:20

I torsdags blev det en miss i mitt inrutade liv tänk hur mycket 1 timma kan göra när man har socker.
Blev illamående och skakig tog ett prov och värdet låg på 3,6 första gången det händer på dom tre år jag varit sjuk så jag har klarat mej bra.
Den stora fördelen var att jag fick äta kakor och dricka ett Stort glas mjölk ljuvligt gott

Hur ska jag göra ska den tas bort knölen eller ska jag låta den sitta där.
Kan den utvecklas och bli farlig den har vuxit lite tycker jag om jag tar bort den i onödan och han inte klarar av sövningen blir det en katastrof.

Får ringa idag och hoppas på att veterinären ej har semester, det finns bara tre som skulle få sätta kniven i mina hundar en här en i Arninge och en i Kyrkbyn.
Ja alltid är det något.

När Jacob fotar får jag riktiga skogshuggarhänder så det kan bli.

Detta trodde jag aldrig att håret skulle tjockna till och växa ut igen, efter min resa 2016 var det inte mycket kvar av det.

Då tänkte jag tur jag inte är ung för då skulle det varit bedrövligt med testarna som var kvar.

Rovfågeln har nog sett ett byte Brun kärrhök ska visst vara nere vid viken men om det är en vet inte jag

Fint är det vid soluppgången på hösten.

Ganska fantastiskt att man med lilla Sony kompaktkameran kan ta sådana här bilder av månen man ser ju kratrarna till och med.

Det enda jag verkligen uppskattar med den digitala utvecklingen är fotograferandet att kunna ta bilder och att sedan på en gång få ut dom i datorn är fantastiskt.


PS. Veterinären på semester i Portugal men fick tid i Täby Kyrkby där man opererade ut hans extratänder i överkäken så på torsdag kl 9 blir han sövd.

Bra ställe med duktig personal litet och personligt, entrén är inte mycket större än min toalett på nedervåningen.

Ha en bra vecka   

Av Monica och Jacob - 19 augusti 2019 15:09

En av mina gamla kollegor och vänner har råkat ut för det som jag tror jag fasar mest av allt över, han har fått en massiv stroke blivit räddad till livet men man frågar sej vilket liv när man blivit förlamad och tappat talförmågan.

Dagarna innan det hände pratade Jacob och jag om just det och jag sa låt livet ha sin gång om jag skulle råka ut för det, med diabetesen skulle det ju inte ta lång tid innan jag gick bort.


Nu till något roligare sekunden efter denna bild togs högg den mej i fingret HIHI dom är för söta när dom kommer vaggande.

Det här är saker man inte tar upp i den vansinniga plastdebatten, hittade inga träklädnypor ICA hade bara plast och man plastar in nästan alla grönsaker en och en.

Har aldrig gillat inplastad djurmat på min tid hässjade vi höet tog lång tid men var mycket miljövänligare.

Sedan har jag svårt att förstå hur mina plastkassar som jag bär hem maten i kan hamna i världshaven trodde värmeverket eldade med dom.

Mamma skata bor ensam nu.

Huset är rivet men lejonen står kvar och vaktar bilen.

Lite nymald köttfärs från lilla ICA nära som mal den medan man väntar blir till många portioner mat.

Köper aldrig dessa tråg med köttfärs som håller en hel vecka sitter nog kvar sedan barndomen när man bara hade en dag på sej att tillaga den.

Undrar hur stark chillin blir i år, får testa på Jacob HAHA

Coop hade Krysantemum i tre färger i samma kruka riktigt fint.

Det skrämmer mej lite att man i en del EU länder börjat restnotera insulin inte bra för mej och alla andra som tar det minst två gånger om dagen.

Att låta bli att äta går ju inte och att äta för mycket funkar ju inte det heller ja den dagen den sorgen.

Här är en som inte har några problem med maten i alla fall.

Ha en bra vecka   

Av Monica och Jacob - 13 augusti 2019 16:15

Då var årets kräftskiva avklarad alltid lika trevligt att träffa likasinnade och få prata av sej lite.

I år blir det riktigt mycket tomater förra året var det nog lite för varmt.

På väg ner till Skeppsdal såg vi ett tranpar visste inte att dom häckade här i skärgården.

Att gå en morgonrunda nere vid vattnet är så mysigt inte en käft uppe bara fartygen som är på väg in mot Stockholm med sin last av trötta resenärer.

Det var roligare när man var inne på Lidingö och tittade på QE2 då stod passagerarna ute och vinkade åt oss lite mer klass där HAHA.

Även om det är fuktigt och jävligt är det ganska mysigt i hagen också och man hör fartygens mistlurar i dimman.

Ha en bra vecka  


Av Monica och Jacob - 8 augusti 2019 16:23

Dags att skriva några rader igen var ju ett tag sedan.

Idag är det ett år sedan Ebba   fick somna in, saknar henne så vi har ju inte varit utan tik på 18 år men åren går och det blir nog inga mer valpar här.

Fullt upp idag först plocka vildhallon på morgonen sedan bolaget och djurmat i Arninge.

2 flak med öl 6 helrör och 28 kilo hundmat har jag släpat hem vem fan behöver ett gym.

Gräsmattan i år och förra året vilken skillnad eller hur.

Svartögat blommar för fullt på verandan.

Mamma storskrak med alla sina ungar betydligt skyggare än änderna.

Middag hemma hos Pernilla torsk med smör så gott och på söndag blir det kräftskiva.

Ha det bra

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Skapa flashcards