Alla inlägg under oktober 2017

Av Monica och Jacob - 27 oktober 2017 16:47

Har alltid haft svårt att dela sovrum så vi har varsitt i och för sej delar jag mitt med vovvarna men dom snarkar inte så mycket.

Idag har jag tvättat fönstret och bytt gardin i det och även tvättstuga badrum och kök fick en genomgång.

Har även plastat in verandan för att slippa all snö som brukar yra in hoppas det inte blåser sönder bara men det är byggplast så det borde hålla.

Dom stora tomaterna ligger inne för att mogna dom är också mycket godare än dom man köper.

Ibland är det skönt att bara sätta på ugnen och slänga in lite helfabrikat som här schnitzlar med ost och chilli och sötpotatis pompe.

Sprang in i nyckeln som sitter i byrålådan i hallen, det gjorde ont kan jag tala om

Detta är ingen papegoja som jag fotat bakifrån utan en Gröngöling som är en hackspett som ofta sitter på backen och äter, kul att den hittat hit dom brukar ju hålla till i fårhagen.

Ha en skön helg   


 

Av Monica och Jacob - 20 oktober 2017 10:18

Jag har tappat tron på Sverige helt vart har empatin när det gäller våra gamla tagit vägen, kärringarna på Täby kommun för det är nästan uteslutande sådana som sitter där och bestämmer saknar det helt i alla fall.

När man inte inser att en fattigpensionär inte kan betala två boenden utan hotar med att skicka räkningar till indrivning efter det att man tömt hennes konto helt, inte undra på att hot och våld ökar mot dom.

Själv hotar jag inte men önskar dom käpprakt åt helvete, man har gett oss ett ultimatum att lägenheten måste vara ute till försäljning senas den sista oktober så nu är det snabba puckar.

Nu är nog snart snön här och frosten i natt tog dom sista blommande växterna.

Oj vad tiden går nu är det tre år sedan vattenläckan och vi fick nytt badrum och nytt golv i hallen, fick och fick men tur att försäkringen täckte mycket och framför allt arbetskostnaden som ju är den tunga posten.

Ha en skön helg

Av Monica och Jacob - 16 oktober 2017 06:04

Den här veckan ska lägenheten tömmas för att sedan säljas, den värderas mycket högre än vad jag trott men det beror nog på den låga avgiften 3400 i månaden för över 80 kvadrat det är billigt det.

Känns fortfarande knepigt och ibland sätter svårmodet in tur man gillar att promenera med jyckarna.

Har även passat på att laga lite mat och frysa in.

Köper nymald köttfärs över disk i lilla ICA affären skulle aldrig köpa dessa tråg med köttfärs som har hur lång hållbarhet som helst.

Min stora skräck är att bli magsjuk igen vilken pärs en hel dag är helt borta.

Dags att börja mata pippisarna igen.

Idag ska vi till Albano för att mäta och väga Gösta han fylde ett år i lördags så det är dags för en spruta också så han blir skyddad mot svåra sjukdomar.

Valpbild, så söt

Äldre och lite mindre söt enligt vissa men det tycker inte matte, han är en väldigt liten CC hans syskon är betydligt större inte mycket att göra åt.

Ha det bra

Av Monica och Jacob - 11 oktober 2017 17:30

I söndags när vi skulle hämta tavlor mm från lägenheten i Täby vräkte regnet ner så klart.

Känns inte bra när ett liv tar slut fast det inte är slut även fast jag sagt att jag måste avskärma mej är det lättare sagt än gjort och det svidet i hjärtat.

Även mina lårmuskler värker efter allt spring i trappen märks att man inte är ung längre.

Maken till trafik har jag aldrig sett i Täby hela Stora Marknadsvägen var igenkorkad både på dit och hemvägen.

I morse var vi till Hakungekrossen för att hämta grus, här behövs inget gym.

Lite skrattretande faktiskt, mötesplats ja ja en pulpet med två poliser bakom för mer än 40.000 människor två timmar i veckan är det allt Sverige kan erbjuda.

HAHA man känner ser ju väldigt säker måste jag säga.

Hemma är man i alla fall trygg, Sture har egen kudde vid morsans huvud och nåde den som bryter sej in nu när Gösta också börjat vakta.

Sol i dimma är riktigt fint .

Ha det bra  


Av Monica och Jacob - 6 oktober 2017 05:57

Det är mycket runt om oss just nu och jag tackar gud för att mor skaffade sej en god man nu när lägenheten ska säljas maken till cirkus får man leta efter.

På söndag ska vi dit och ta hand om alla tavlor får ha dom i klädkammaren som tur är är dom flesta möbler bara skit och resten kan hon ta till hemmet.

Vår granne och klippa ligger på Danderyd med Sepsis som han har haft 3 ggr på sista året och man hittar inte vad bakterierna kommer ifrån, förra året när jag låg på Danderyd höll han och Pernilla ett vakande öga på Jacob varje dag.

Ja ibland så suger livet.

Både häger och får är kvar på golfbanan, fåren är så nyfikna på hundarna som inte skäller på eller jagar dom.

Dom små tomaterna mognar inne och är dom godaste jag ätit.

Morgon nere vid Österskär en vacker upplevelse medan man promenerar och rensar hjärnan.

Dyr men hamnar pengarna hos bönderna är det väl värt dom extra kronorna.

Grabbarna motionerar och trivs så bra ihop inget bråk där som tur är.

Ha en skön helg

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Skapa flashcards