Alla inlägg under november 2017

Av Monica och Jacob - 26 november 2017 13:12

Just nu är det tungt, tycker vi varit så försiktiga med Jacob men nu har han fått ett bråck till lite längre upp.

Och som jag har släpat hundmat, målat och hämtat grus mm helt i onödan kan man tycka.

Folk har tittat snett när vi varit ute och handlat eftersom jag har burit allt, jaja

Tur i oturen så får han komma till den doktor som akutopererade honom sist.

Som om inte det skulle räcka blev Sture helt handikappad förra söndagen, kunde inte gå och var helt sned i ryggen, ja vad säger man som tur är gick det över under dagen och vi vet ju hur dålig hans rygg är.

Denna nästan ett år gamla bild älskar jag, så liten han var Gösta lite större har han blivit men är nog en dvärg Cane Corso och ingen skrämmande vakthund direkt hans bror är 7 cm högre och 10 kilo tyngre det vill säga som en riktig CC.

Ha det bra  


Av Monica och Jacob - 17 november 2017 05:57

GRATTIS mammas jättebebis Sture på 4:års dagen, hu vad tiden går fort

Gösta hade inga pålagringar eller andra fel i framvagnen både armbågar och bog såg så fina ut, HÄRLIGT

Men aldrig får man vara glad   för Jacob däremot har fått ett nytt bråck på magen, konstigt jag tycker vi varit så försiktiga och jag har burit och gjort allt som är tungt.

Vi får se vad dom säger på kirurgen den 15/12 han bad att få samma läkare som opererade honom och kan ni tänka er det fick han   

När det var Fars dag i söndags fick han en jättebakelse som han delade på 2 gånger, jag bad om en doggybag så han fick ta resten till eftermiddags kaffet.

Fy fan vilken bluff, nästan allt kött nu för tiden har man sprutat in massvis med vatten i även detta dyra, skäms ICA.

Hjälper inte med stekhet panna heller.

Alla tre får sin egen runda med morsan på morgonen dom får all uppmärksamhet och jag får motion.

Ebba som inte hör så bra längre får gå kopplad för säkerhets skull, ibland har jag märkt att hon försvinner in i sin egen värld men det är ju inte så konstigt hon är ju 13 år nästa månad dvs 91 människoår.

Ha en skön helg     

Av Monica och Jacob - 11 november 2017 15:46

Fy fan vilken trafik skulle bli tokig att sitta i dessa köer varje arbetsdag.
Nästan 6000 för ett veterinärbesök ( varav 1190 går till staten )med lite röntgen är ju inte klokt det heller, svar nästa vecka gjorde mej förvånad också man brukar ju få svar på en gång.
Men har man sålt ut sej till riskkapitalet (som djursjukhusen gjort) så är det ju inte förvånande sämre service och svindyrt klart man klår folk på pengar.
Han var duktig lilleman och när vi satt och väntade hörde vi en hund som skällde hela tiden, måste vara en schäfer sa jag och mycket riktigt kom det en grå bruksschäfer dragandes på husse i gången.
Gösta var som vanligt tyst och alla ville krama och klappa honom vilket är bra eftersom han inte är mycket för människor.

Det här är ju inte riktigt klokt när man tänker efter.
Göstas veterinärbesök var 350 kronor dyrare än vad Sophiahemmet tog för att operera bort min cysta och då var borttagning av stygnen inräknad.
Landstinget skulle ha minst ett halvår på sej så jag betalade ur egen ficka, den satt så den störde synen.
Nu blir det att söka ny doktor till vovvarna, men kaffet var i alla fall inbakat i priset och Jacob drack 3 muggar HAHA


Efter 13 dagar verkar benet vara bra igen, jag tycker att det kunde hänt i onsdags dag 10 så hade vi sparat en massa pengar.

Ha en skön helg  

Av Monica och Jacob - 8 november 2017 16:17

I morgon ska Gösta till doktorn, en helt ny veterinär eftersom mina tre har antingen blivit sjuka eller bytt stad  inget jag ser fram emot.

Han får vara fastande eftersom jag vill att man röntgar benet hoppas hon inte är av en annan uppfattning, en del underskattar grovt hundägarna men dom flesta är bra.

I lördags var vi till Sumpan och tände ljus för Jacobs mamma Ruth och hennes Arne som ligger i minneslunden, hela helgen gick åt till att hedra dom vi saknar.

När man hittar detta innanför grinden har man nog varit en god granne, man blir riktigt glad

 

Det har hänt ett par gånger nu att fingret blödit riktigt mycket när jag ska ta blodsockret, har inte ändrat inställning på sticket som stått på 1,5 hela tiden, jag kanske har för mycket blod HIHI

Grannen bjöd på smördeg med getost, sparris och pinjenötter så gudomligt gott.

Jacob har varit och botaniserat på bolaget igen, en del riktigt goda tycker till och med jag som inte är någon öl eller vinmänniska.

Ha det bra

Av Monica och Jacob - 3 november 2017 14:27

I morse när Ebba och jag var ute på vår tjejrunda vid femtiden kommer det en liten hund utfarande på en tomt och skulle döda henne HAHA små hundar är bara för mycket.

Efter kom husse i pyjamas och morgonrock talade om för honom att det nog inte var så bra att hunden gav sej på en schäfer som lätt tar död på den lille.

Nu är Sture fin men snart ser han ut som en skabbräv när han hårat färdigt, skulle nog räcka till en tröja om man tog hand om allt hår.

Detta är vad hon i charken tyckte att vi skulle ha bara slamsor av skinkan som kostar 199 kr kilot, fattar inte hur man kan behandla en kund så.

Ringde ner till ICA och sa som det var, vilken service ett nytt paket skinka och en vit orkidé som blev levererade till dörren det var inte dåligt.

Blev faktiskt riktigt paff

Min bukett som jag fick av Jacob på Elsa dagen står sej fint.

Som tack gjorde jag en pizza åt honom med extra allt.

Gösta har varit halt på vänster fram sedan i måndags, inte bra blir en röntgen på torsdag håll tummarna.

Idag har vi åkt igenom tre kommuner Österåker, Vallentuna och Norrtälje för att smycka graven, 11 mil tur och retur tur vi satt på vinterdäcken för det var lite halt i morse.

Ha en skön helg  

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Skapa flashcards