Alla inlägg under juli 2020

Av Monica och Jacob - 27 juli 2020 10:00

Detta möter en när man ska till Woody bygghandel för att köpa dörr, måste ha missuppfattat allt trodde det var riskgrupper och äldre som skulle skyddas här målas man ut som STOR fara och SMITTSPRIDARE.

Är så trött på alla som ska bestämma vad jag ska göra och inte göra.

Problemet Telia löser jag på mitt sätt dvs säger upp mina abonnemang och lever kvar i 80-talet som jag trivs bra med synd att det blivit så för bredbandet har funkat perfekt i alla år.

Efter min vistelse på IVA när jag var helt borta i skallen och inte ens kunde gå har jag nu nästan blivit som vanligt förutom att jag har problem med siffror och svårt att komma ihåg lösenord mm.

Så ju mindre it dess bättre för min hjärna som i alla fall funkar med bokstäver, namn mm.

Vad som händer med bloggen vet jag inte men för tillfället gör jag ett uppehåll.

Ha det bra  

Av Monica och Jacob - 23 juli 2020 06:40

Har slutat handla på Willys i Berga dom vill tydligen inte ha fysiska kunder ur riskgrupperna.

Överallt står det vagnar ivägen med påsar på som dom som handlar på nätet ska ha när man ber dom flytta på sej ser dom bara griniga ut.

Risken är också stor att man blir påkörd av städare med inte direkt långsamtgående fordon som rengör golven.

Riktigt dåligt, synd för kassapersonalen är riktigt trevliga.


Vi har haft invigning av staketet något roligt måste man ju ha i coronatider.



Köpte en ny liten såg och gick loss på äppelträdet viken skillnad mot att såga med den gamla stora sågen nu blir inte bilen full med blad och äppelkart.




Följetongen Telia fortsätter fakturorna som vi är beroende av vi som betalar med bankgiro med kuvert och inte via datorn kommer inte i tid längre fast man betalar 49 kronor per faktura.

Visst dom finns på mina sidor och har man skrivare och papper kan man skriva ut dom själv men varför ska man då betala för en faktura som kommer så sent så man inte kan använda den om betalningen ska ske i tid.

Frågar man varför fakturorna helt plötsligt är så sena på chatten kan dom inte svara på det utan att få mitt personnummer det har EU bestämt, något måste ju vara fel i deras hantering men vad kan man inte svara på för det är hemligt HAHA

Detta digitala samhälle är inte i min smak behöver man ringa om man får problem hamnar man i en telefonkö och har plats 150 och väntetiden är 45 minuter som hos Skatteverket eller Telia.

Har nog blivit en sur kärring men det blir bara mer och mer som inte funkar som det ska i alla fall runt oss, ser ett samhälle i förfall.



I trädgården är det fint och lugnt i alla fall men tyvärr väldigt lite humlor och bin, inte bra

Nu går vi på museum morsan tycker Sture som tydligen är en kulturknutte

En sak som jag är tacksam för är att vi flyttade ut från stan medan vi hade råd, närheten till naturen och att hundarna får ha sin frihet betyder mycket.

Mina morgonpromenader hjälper mej rensa huvudet från alla mörka tankar.

Nu blommar älggräset så fint, lukten påminner mej om mina somrar på Barnens ö som vi som inte var stenrika på Öfre Östermalm fick åka till några veckor varje sommar.

Konstigt har inget minne av att man var avundsjuk på dom andra barnen som varit utomlands, det var ju bara så det var nu för tiden ska det bara tyckas synd om alla som inte har råd.

Ser mysigt ut med ett morgondopp vid Trälhavet.

Sture smyckar ut sej med gräsfrön får kamma ur honom efter varje utgång.

Ha det bra    

 

Av Monica och Jacob - 13 juli 2020 07:53

Vet du vad dom säger när dom går förbi vårat hus sa Jacob nä sa jag, jo att där bor den där elaka kärringen med den trevliga gubben.
HAHAHA

 

    

Då fick vi äntligen ett nytt staket som ingen hund kommer över varken våra eller andra.


Det gamla har jag satt på baksidan vilket inte var helt problemfritt med tanke på att det är naturtomt där men det får duga.


Vad less jag blir på Telia som säljer telefonnummer och e-mail adresser, tog ut en ny som jag aldrig har använt lik förbannat är den varje dag full med snusk och annat skit.

Hade ett hemligt telefonnummer för en massa år sedan som jag betalade extra för även det sålde dom RIKTIGT LÅGT.

Vi äter egna jordgubbar varje dag nu, lite skillnad på dom här och dom man köper i affären.


Svartögat blommar för fullt i år fast dom fick stå inne så länge.

   

Den är för söt den lilla andfamiljen är ju väldigt svag för dom, när dom kommer vaggande smälter mitt hjärta. 

Råbocken som vant sej vid mej och vovvarna ställer snällt upp för fotografering.

Det var allt för idag ha en bra vecka   

 

 

 

Av Monica och Jacob - 5 juli 2020 09:22

Svante har legat på minus efter att ha ätit upp mina strumpor.

En spydde han ut i söndags den andra satt i tunntarmen men som tur är sket han ut den vid rastning precis innan operation.

Hu vilken pärs innan dom ringde från Albano och talade om att operationen var inställd.

Det blev ett par jävla dyra strumpor HAHA

 

 


2 gånger veterinär först i Berga där dom inte kunde hjälpa oss sedan Albano där väntrumet flyttat utomhus och man kom och hämtade hunden när det var din tid sedan fick man prata med veterinären i mobilen.

Såg aldrig röken av dom som behandlade Svante vilket gjorde att många frågor blev obesvarade.

Undrar jag hur man löser detta i vinter militärtält med braskamin tro samma gäller Handelsbanken i Berga där kön är utanför bara en åt gången i lokalen.

Nordea som har större lokaler har inte dom problemen, tur jag öppnat konto där också.

 

 


Eftersom jag tänker behålla den grå var jag tvungen att fixa parkering, svor ve och förbannelse över mej själv för att jag planterat den stora busken vid staketet.

Efter så där en timmas jobb med yxa, spade och spett hade jag äntligen fått bort roten.

Nu står den där hundbilen kvinnor kan eller hur   


Den glänser så fint fortfarande var helt klart värt pengarna att fräscha upp den.

 

 

Som synes har han inte tagit skada av strumpdieten men jag har lovat strypa honom om han gör om det.


Raketblomman en form av Hoya som jag fick av grannen blommar för fullt.


Fina är dom rosorna nu spindeln kan jag klara mej utan.

Idag är det fyra år sedan jag hamnade på intensiven vad fort tiden går.

Ha en skön vecka   

 

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Skapa flashcards