Alla inlägg under juni 2017

Av Monica och Jacob - 30 juni 2017 06:51

Regnet och att det inte varit någon direkt pygmévärme har gjort att det är riktigt lummigt och fint där vi går på morgonen, Det gillar vi

Den är konstig min pipranka blommar på samma ställe varje år och jag har bara lyckats hitta en blomma hur mycket jag än letat, visst är dom mysiga ser ju ut som en snugga från sidan.

Grannens smultronschersmin doftar så ljuvligt, vår som står på norrsidan har inte börjat blomma än.

Lilla gubben växer och frodas men är fortfarande söt eller hur.


Nej jag håller inte med om att vi behöver alla dessa master och ny teknik hela tiden folk mår bevisligen inte bra av denna utveckling, bara hos oss har 3 av våra närmaste grannar gått in i väggen hur det är i samhället i stort törs jag inte tänka på   

Stoppa världen jag vill stiga av, kalla mej gärna bakåtsträvare  

Ha det bra



Av Monica och Jacob - 26 juni 2017 16:46

Nu är det som finast i trädgården, allt blommar rikligt i år.

Ett stort hål är det i skogen där masten ska stå, undrar om man ska köpa sej en foliehatt eftersom ingen kan tala om om det är farligt att gå där varje dag.

Regnet behövs men ibland är det jobbigt att torka blöta hundar flera gånger om dagen.

I år blir det mycket nypon, dom är så fina rosorna.

En riktig midsommartallrik det var så gott.

 

Ha det bra

Av Monica och Jacob - 22 juni 2017 14:57

USCH vad less man blir, här håller man på och ta ner skogen för att sätta upp en mobilmast  

Vi har överklagat till alla instanser men nu är det kört.

Betydligt roligare är att fota dessa små som är så ljuvliga  

Sist jag fick ett stick hade jag ont en hel vecka så dessa blir inte långlivade i min närhet

Ha en riktigt skön MIDSOMMAR  


Av Monica och Jacob - 17 juni 2017 15:07

I morse var det dimmigt och istället för Göken hördes fartygens mistlurar, riktigt mysigt

I år ser det inte ut att bli mycket blåbär här.

Men en massa jättevallmo, hoppas det inte kommer ett monsunregn lagom till att dom slår ut för det är inte bra.

  

Ebba   som blir 13 år i December pinar på bra men vis av erfarenheten tar vi en dag i taget man vet ju hur fort det kan ta slut.

Graven i Edsbro fixades i går såg att jag måste tvätta gravstenen nästa gång vi åker dit.

HAHA någon var och kladdade på mitt frukostägg när jag vände ryggen till  

Ha det bra 

Av Monica och Jacob - 14 juni 2017 06:45

Idag är det ett år sedan vi tog bort Signe  12 år och 11 månader gammal.

Efter det blev det en sommar av olyckor som vi aldrig tidigare varit med om, det har fått mej att helt omvärdera livet.

Det är något som fattas här hemma, ingen ligger i Bian och tittar eller blänger när hon går in och lägger sej hon var den sista levande av vår egen uppfödning vilket kändes lite extra i hjärtat  

Denna sötnos har lärt sej att vi inte vill henne illa, hon bara fortsätter att äta när vi går förbi dom är så söta.

Ha det bra


Av Monica och Jacob - 10 juni 2017 17:13

Den här veckan har jag tvättat hus både ut och invändigt, vilket gav mej världen träningsvärk

men det blev ett fint resultat nu ska jag bara måla utsidan också.

Underbara mornar nu när man inte behöver vantar och mössa, vet inte hur jag skulle klara mej utan dom härliga morgonpromenaderna.

I trädgården är det mycket på gång, dessa liljebaggar var inte direkt blyga av sej fina är dom men rena döden om man vill ha liljor.

Ha det bra  

Av Monica och Jacob - 6 juni 2017 14:35

Blir full i skratt åt alla miljövänner bland mina grannar, jag är nog den enda som hänger ut tvätten på tork på sommaren dom andra som talar om sina barn och miljön använder torktumlare HAHA

Ja jag säger då det

Det blir mycket jordgubbar i år och Jacob är glad som får ha dom flesta för sej själv.

Är så lycklig för första året har vi alldeles egna Midsommarblomster på tomten.

Sture har tappat päls och ser så mager och ämlig ut men han är pigg och äter bra

Ha det bra.

Av Monica och Jacob - 5 juni 2017 06:37

Även om det blir mörkare inne älskar jag träden på tomten när dom är så fint ljusgröna på försommaren.

Får nog tala med doktorn om min näsa som nästan varje morgon börjar blöda, undrar om det har med sockret att göra?

Han var minst i kullen och det syns nu hoppas att han får lite mer höjd annars blir han dvärg Gösta, väger så där en 5 kilo mindre än sina syskon.

Ännu en som råkat ut för min mordiska sida   men gillar inte att bli stucken.

Ha det bra i regnet

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Skapa flashcards