Alla inlägg under december 2021

Av Monica och Jacob - 30 december 2021 15:13

Jag får nog rätt tyvärr om att vi aldrig kommer att få leva ett fritt och normalt liv igen, stackars barn.

Omikron är ju tydligen en vanlig säsongsinfluensa, men hysterin bröt ut igen med hjälp av WHO, politiker. journalister och forskare.

Nästan alla vi känner har varit förkylda trots 2/3 sprutor som inte tycks verka, men ingen har dött.

Nog om detta men många man pratar med har fått nog.


Utsikt från köksfönstret vid soluppgång.



Fåglarnas eget julbord, höll på att glömma kärvarna i år gulsparvarna älska dom.


Det bästa halsband jag köpt billigt på Lidl halva priset mot för i Zooaffärerna.

Köpte det till Gösta för fyra år sedan och det går att ladda fortfarande, inte illa.


Så här ser V Series ut hos oss, ingen har kunnat lösa problemet på flera månader har gett upp och slutat titta.

 

Nu är det vinter på riktigt.

Men det värsta är gjort och snart är det sommar igen.

Julen i år har varit lite avslagen mycket tankar men det går en dag i taget och jag är riktigt nöjd med mina julklappar.

Ha en trevlig Nyårsafton     

 

   

Av Monica och Jacob - 3 december 2021 10:17

Svåra beslut, vi tror att det är cancer i blåsan sa doktorn och man vill börja karva och ha sej inte helt riskfritt det heller 

Som det är nu mår han bra utom lite nervpirr och man kanske skulle nöja sej med det, själv mår jag ganska ruttet faktiskt.
Att han inte vill göra fler undersökningar beror nog på att man gjorde honom så illa när man satte in nefrostomin i ryggen och in i njuren, bedövningen kan inte ha tagit.
Själv var jag nöjd som backade in i p rutan för att lättare kunna ta mej ut, burka light var frivilligt denna gång och väktaren var borta mycket mysigare faktiskt.


Lite första adventsmys har vi varit på, inte helt fel med god mat och dricka.


Jag har varit hos tandläkaren och satt i två kronor, tänderna börjar bli lite slitna.
Tandvårdspengen man får är ju skrattretande räcker ju bara till en undersökning.
Hur som helst inte blev det billigt.
Mors novemberkaktus har börjat blomma igen efter två år, inte många blommor men det är i alla fall en början.


Orkidèerna har också börjat blomma lite kul faktiskt eftersom jag glömt vilken färg dom har blir en trevlig överraskning.

Lite snö har det kommit till grabbarnas stora förtjusning.

Ha en skön helg   
 
 
 
 

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards