Alla inlägg under oktober 2020

Av Monica och Jacob - 1 oktober 2020 06:40

Inte roligt efter uppföljningsröntgen av lungorna såg man att det fortfarande var stråk på vänster lunga vad det var var det ingen som visste.

Nu fodrades en datortomografi för att säkerställa det.

Ny remiss sedan tog det stopp, pga av som jag tror min ålder och överbelastning i landstingets verksamhet skulle det ta minst ett par månader innan jag skulle få svar.

Hade jag haft en privat sjukförsäkring hade det tagit en vecka, som tur är har vi byggt upp en buffert för sjukvård både för vovvarna och oss själva.

Eftersom det inte var så dyrt betalade jag ur egen ficka och fick allt gjort på en vecka värt vartenda öre och hade jag inte haft pengar hade jag nog tagit ett lån för att få det gjort.

Nåväl allt såg bra ut och min andnöd beror bara på astma vilket var skönt att veta det var inte så lite stressande att inte veta om lungan var kaputt eller inte.

Som sagt 2020 har nästan förutom bilen varit ett riktigt skitår, 3 ambulansfärder innan jag fick rätt diagnos mitt i alltihop dog mor och Gösta fick obotlig cancer så detta med lungan blev en sak för mycket.

Passionsblomman mår i alla fall bra och alla knoppar verkar slå ut.



Odjuren mår i alla fall bra och som tur är trivs dom bra ihop.

Ha det bra, har inte löst mina bredbandsproblem än. 


Presentation

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards