Alla inlägg under december 2019

Av Monica och Jacob - 30 december 2019 09:23

Och förkylningen tuffar på är inne på tredje veckan nu varför hittar man bara på vaccin mot influensa när detta är minst lika jävligt ?

Två som i alla fall är pigga och som inte är skotträdda, hos oss ute i bushen är det inte något överdrivet smällande runt nyår folk törs väl inte:-)

Har köpt kärvar till gulsparvarna något vi gör varje år, rena julbordet för dom.

Av grannen har jag fått en ärtskottsodling något jag helt har missar att det finns man skördar dom och kan steka eller äta dom som dom är.

Gör man rätt kan man få flera skördar, ska bli kul att se om det blir ätbart.

Ha det bra   

  

Av Monica och Jacob - 24 december 2019 12:07

Vi är fortfarande förkylda inte roligt, tur man har fått några julklappar att muntra upp sej med.

Två ankor fick jag föll ju pladask för dom och deras gummistövlar

Dyra varma fårskinnstofflor värdiga Svenska Hollywoodfruar eller hur :-) har två paket kvar till kvällen.

Skinkan och årets ärtsoppa är färdiga.

Julrosen blommar så fint.

Gösta fortfarande pigg fast knölen bara växer.

GOD JUL från oss alla hoppas nu att vi blir friska till nyår   


Av Monica och Jacob - 18 december 2019 07:04

Hjälp jag har fått en mansförkylning, taggtråd i halsen hosta och snor som inte ens Otrivin rår på nu förstår jag hur ni har det alla män.
Har inte fått en blund i ögonen i natt.
Eftersom jag tillhör riskgrupperna vaccinerade jag mej i november men det verkar inte ha hjälpt


Och tv bråket fortsätter har man tur så släcker dom ner hela skiten och man slipper se guds gåva till kvinnorna Ernst och mesen Mandelmann.

Flera varnade ju för att sälja ut fyran mm till Telia eftersom ComHem med Tele 2 köpt Boxer men som vanligt lyssnade ingen.

När Jacob var inne i stan och åt julbord passade jag på att baka dom obligatoriska pepparkakorna, sedan jag fick Sturemåttet av grannarna har det blivit en tradition.

Bakar normalt sett aldrig men det finns ju färdig pepparkaksdeg.

I år provade jag kristyr för första gången i början gick det inte så bra såg ut som om en treåring skrivit på kakorna men efter ett tag fick jag upp ångan är riktigt stolt faktiskt.

Det börjar bli lite tråkigt med detta regnande varje morgon som vi ska gå ut men det kunde ju vara 20 grader kallt och snöstorm så varför klaga.


https://www.svd.se/patient-jag-hade-hellre-brutit-foten-ute-i-skogen?fbclid=IwAR0_DkM07lT1PPDcqGh573lSeGyLyYvY-5lx2fPDOOPnsfml9If2mI1bogk

Läste detta på fejan man tror ju knappast det är sant, hur man har ställt till sjukvården det finns ju inte ord för det.

Själv väntar jag bara på att man av ekonomiska skäl drar in hjälpmedel i hemmet och gratis insulin, undrar hur många som stryker med då eftersom det blir en dyr historia och alla har ju inte råd.

Ha det bra, kanske blir det några rader till innan jul.

  


Av Monica och Jacob - 10 december 2019 12:22

I fredags skulle det bli ultraljud men maskinen startade inte utan vi fick åka till Arninge i går istället.

Som tur var tog dom inte betalt för första besöket.

Medan vi väntade på veterinären passade Jacob på att se sej om i lekhörnan, skönt att ha en gubbe som har barnasinnet kvar.

Han är så duktig Gösta   inget lugnande utan han går att lägga på rygg bara morsan är med och pratar lugnande.

Något trycker undan höger njure och bakom knölen går det inte att se om det är en lymfkörtel eller något annat.

Lever njurar och mjälten fri från metastaser i alla fall och vovven är pigg men det börjar nog gå mot the bitter end, usch vad denna sjukdom var jobbig blir nog ingen trevlig jul i år.

När vi väntade på att få komma in skällde en hund hela tiden och Gösta satt sej ner framför mej för att vakta lilla gubben.

Att hitta detta i brevlådan på morgonen gör en glad, vilka underbara grannar vi har.

I morse var det vinter igen, lagom med snö och mycket ljusare ute men det ska visst bli regn senare i veckan.

Jag börjar bli riktigt orolig för Sverige som styrs av en samling galningar med konsekvenstänk som en femåring och ett IQ i ett spann mellan 50-70, det här kommer aldrig att gå bra är så glad att jag aldrig skaffade barn utan min del av släkten på mors sida dör ut med mej.

Har ju bara styv och halvsyskon.

Ha det bra  





Av Monica och Jacob - 3 december 2019 08:40

Ja då blev det vinter inte så kallt och inga blöta hundar ganska skönt faktiskt.

  

Fick en cyklamen av grannen och vad händer jo dom knoppar som växt ut här hemma ser inte alls ut som cyklamenblommor, konstiga gröna fingrar jag har.

Riktig Cyklamen

Och Monica Cyklamen ???

Efter att ha sett köerna och tiderna två dagar i veckan för vaccination hos vår husläkare tog vi snabbt beslutet att åka till Svea vaccin i täby och betala ur egen ficka, det tog nog bara 2 minuter att vaccinera sej värt vart enda öre.

Passade samtidigt på att titta på ankorna i stövlar som jag blev helt förälskad i efter att ha sett dom hos Beate, om jag varit snäll får jag nog en i julklapp.

5 mindre knölar har det blivit denna gång men han är fortfarande pigg på fredag nytt ultraljud buk för att kolla dom inre organen.

Är det grönt då så är det bara att be en stilla bön för att inget händer under jul och nyår när det kostar 3000 bara att sätta fötterna innanför dörrarna på djursjukhusen som är dom enda som har öppet.

Jag går omkring med en klump i magen för man blir ju hela tiden påmind om hans sjukdom bara man tittar på honom.

2017 skulle vi inte ha några julklappar men fy fan vad tråkigt det blev så dagarna innan julafton kröp vi till korset och åkte och handlade klappar HAHA

I år har vi startat tidigare och jag längtar som ett barn till julafton.

Ett påstått beställningsjobb tre snorisar tände på företagets bilar så jä..a onödigt och ett stort avbräck i kassan för killarna som äger företaget, hoppas man får tag i dom som gjort det.

Fast politiker och journalister och annat pk folk påstår det har jag inget minne av att man eldade bilar när jag var ung.

Ha det bra  


Presentation

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Skapa flashcards