Alla inlägg under juni 2011

Av Monica och Jacob - 30 juni 2011 20:15

TEMA FREDAG # SVALKA

Med kvällen kommer svalkan

För att ser fler bidrag  http://sinneskatten.blogspot.com/

Av Monica och Jacob - 30 juni 2011 15:15

Nu börjar det återgå till det normala igen men jag kunde lika gärna dragit roten från sidan eftersom detta inte var roligare i alla fall inte när bedövningen släppte  

Nu blir det att borsta under tandköttet runt tanden med specialgel, ingen höjdare kan jag tala om men tar man en Ipren innan överlever man


Bilen hittade man inga fel på men knacksensorn hade löst ut 27 gånger såg man när man tittade i databoxen.

knacksensor, andra namn: spiksensor. sitter och "lyssnar" på motorn. när motor spikar eller knackar så hör denna det och skickar signaler till APC-boxen att sänka laddtrycket. spikningar är när motorn självtänder (likt en diesel) pga av för hög värme i förbränningsrummet. detta oftast pga för hårt ställd tändning eller för lite bränsle eller mest snarlikt, för högt laddtryck.

Inget kostade det   men man böt lite delar och ny programvara till automatlådan, vet inte om man gjort mer fel eller om man kände sej skyldig till "mordförsök" pga bromsarna. Kör bilen och kom tillbaka om en vecka så får vi se om det funkar, och då gör vi så.


På lördag blir det eldprovet för den(bilen) för då ska Jacob o farmor ut till Ekerö på familjefest med föredettingar, nuvarande och kanske tillkommande, haha fy fan det är lite "Tomten är far till alla barnen" över den släkten             

Värmen är hemsk men i år är det i alla fall grönt och fint, ser ni den igenvuxna grusgången  

Sötaste nosen i hela byn med små tassar under, visst är det sött  

Ha en skön torsdagkväll     


Av Monica och Jacob - 30 juni 2011 14:30

MUSIK O FOTOAUTOMATEN

En låt som hänger med än, hade tänkt en Jery Lee men inspelningarna av hans countrylåtar var ju riktig crap på YouTub tyvärr.

Country ja varför inte, en westernfilm är det ju och jag var så kär   i Clintan.

Morricone gjorde en massa bra filmmusik på den tiden, några finns här i vinylarkivet.

För att se fler bidrag. 

http://pialottaskafferast.blogspot.com/2011/06/countrybluegras-helt-enkelt.html?spref=fb

Av Monica och Jacob - 27 juni 2011 17:30

I dag var jag hos tandläkaren för en kontroll, hu säger jag elände är det med tänderna har alla kvar men har kronor på ett par. Under en har det blivit inflammation och en ficka vid en av 3 rötter som tandjäveln har. Till saken nu har det kommit ett medel som man kan spruta in i roten och så läker det om man har tur, har man otur så blir det att skära upp tandköttet och såga av och ta ut den sjuka roten från sidan. Fy fan vilket skräckscenario  , har ingen lust att vara sydd i munnen igen men hon bedyrade mej att det inte var jämförbart med den operationen som gjordes när jag hade början till röta i käken. Den skulle jag inte ens önska min värsta fiende, ett stort hål som skulle rensas efter varje måltid och 3 månader med konstant värk trodde aldrig jag skulle bli människa igen.

Tummhållning behövs onekligen på onsdag.


Bilen blev sämre än någonsin efter service och byte av

   spjällhus men vackert och glänsande är det, har man betalat 14,500 tycker man ju att bilen ska rulla i alla fall.  Nu ska dom ha ner den i morgon kväll och se hur den går på onsdag morgon när den vilat över natten. Förtroendet  för dom är kört i botten, undrar vad det var för klåpare som gick igenom vår bil inte nog med att bromsvätska saknades utan sedan det här också. Blir nog att åka till Bilia i Täby nästa gång, ringer dom hem och säger att det är fel på både det ena och det andra får jag frispel    


Det var någon form av plastisolering som man sputat ut på marken, hur intelligent är det. I dag när jag var ute på hundpromenad var Eon här för att inspektera transformatorn, när jag sa till dom om det skyllde dom på oss och sa att det var ungarna. Skitsnack sa ja och konstigt nog hade dom tagit reda på det mesta innan dom åkte, kanske inte är så bra för Eon att få rykte om sej att vara miljöbov.Inget som luktar gott så det som är kvar rör inte vovvarna.


I dag blir det godis med grädde

Mums, bäst att passa på innan man blir handikappad i munnen igen.

Ha en skön kväll   

Av Monica och Jacob - 27 juni 2011 08:00

TISDAGS TEMA # SKRÄP

Midsommardagen på Djurgården i Stockholm, sopstationerna räcker inte till och fåglarna har kalas. 

För att se fler bidrag http://tisdagstema.se/ 

Av Monica och Jacob - 27 juni 2011 06:24

MÅNDAGSTEMA # ZOOMA IN

Zooma in gjorde jag för att kolla om stygnen vid ögat satt som dom skulle och inte vänt in mot själva ögat .

För att se fler bidrag http://petuniablogg.blogspot.com/

Av Monica och Jacob - 26 juni 2011 07:06

Fick ännu ett sorgligt meddelande 3 dagar efter sin tioårsdag orkade inte   Vesta (Argos syster) mer.

 


 

Hon var den vackraste tjejen i kullen, nu är det 3 stycken Arkas,Sigge och Vesta på 3 månader vilket känns i mitt uppfödarhjärta  


I går small det till och sedan blev det strömlöst, fort var dom på plats Eon måste jag säga.


Betalt ska dom ha men underhållet är ju skrämmande, taket hade rasat så vatten läckte in tydligen och kortslöt något i  transformatorstationen lågt Eon.



Vad det här är som man lämnat efter sej undrar jag, tur man har lydiga hundar eftersom jag inte vill att dom ska lägga nosen i det. Jag vill ju inte tro att man lämnar sådant efter sej som kan skada och till och med döda hundarna men fan vet. Och varför man skulle sprida ut det över gångvägen fattar jag inte alls, hoppas nu att alla har uppsikt över sina hundar men det är väl för mycket begärt själv går jag en omväg.

Ha en skön söndag  

        



Av Monica och Jacob - 26 juni 2011 06:08

FOTOTRISS # GISSA TEMAT

 

 

 

 

Kanske inte världens svåraste men det får duga.

För att se fler bidrag     

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16
17
18 19
20 21 22 23
24
25 26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Skapa flashcards