Alla inlägg under februari 2021

Av Monica och Jacob - 21 februari 2021 10:38

Hej mina vänner om jag nu har några kvar man bloggar ju inte ihjäl sej direkt.

 

 

 

 

 

Så kom då snön och det blev dags att bygga lite muskler igen, hundarna till skillnad från morsan älskar den och blir som galna

 

Den vita är 1,70 hög vilket gör att jag får svårt att sopa av snön från taket så den står i garaget men min hundbil har stått ute, skoskydd var perfekt att sätta på backspeglarna för att slippa is.

Visst har det vräkt ner snö men eftersom det varit så kallt har den varit lätt.

 

Sprillans nya fulldubbade däck har ju inte varit helt fel att ha i år.

 

Det har varit dåligt med vårlökar i kruka i handeln i år, har bara hittat pärlhyacinter vilket är lite tråkigt.

Får ställa in dom i köksskåp på nätterna eftersom vi har en skogsmus i huset som gnager i sej dom, varför inte råttfälla frågar man mej nej det klarar jag inte dom är ju så söta och gnager inte på annat som dom stora råttorna gör.

Hade det däremot varit en tvåbening på besök på nättertna hade jag och vovvarna gjort processen kort med dom.

 

Två raka streck på pulsoximetern blir det ibland inte världens bästa blodcirkulation.

Cirkus Corona fortsätter om 5 år har vi mutation 50 om vi överlever så länge.

Här i Österåker finns inget vaccin hos husläkarna så man blir bara full i skratt när journalister och politiker uttalar sej och undrar om dom lever på samma planet som mej.

Jacob och jag åker och handlar tidigt varje morgon men man märker att folk som handlar för egen maskin får mindre att välja på.

Hundmaten i stor säck tex har Coop plockat bort och många hyllor gapar tomma på morgonen när dom tycker att vi gamlingar ska handla.

Tur man inte har barn, här ute bor dom kvar hemma fast dom är i 25 årsåldern eller över vilken lysande framtid.

Ha det bra till nästa gång   

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards