Alla inlägg under oktober 2010

Av Monica och Jacob - 31 oktober 2010 06:07

En liten uppdatering, glömde ju bort att stygnen är borta nu efter nästan sex veckor

  

Ja nu gäller det att få distans till det som hänt och se nyktert på det, när den första chocken lagt sej kan man se det hela för vad det är. Att det är en neuroskada  är vi ganska säkra på att det är eftersom den gett samma symptom som om det varit borrelia. Hur som helst han är glad och lycklig  grabben har inte ont och lider inte av att han är lite vinglig mellan varven, den som lider är jag och det får jag lära mej att leva med. Eftersom det inte finns så många neurologer bland veterinärerna blev det lite lång väntetid, den första tiden jag lyckades få var på Albano nästa måndag den 8/11. Dyrt kommer det att bli men vi har resonerat igenom det och tycker det är värt pengarna, i våra ögon är han fortfarande ung 9 år hade han varit 12/13 år hade det varit en annan sak. Ja som sagt när sånt här händer är man glad att man lagt undan en liten pott till hundarna, försäkringen täcker ju bara 15 tusen nu när han fyllt nio och vi har redan förbrukat fem med ögonoperationen.Vet att det finns folk som tycker satsa på något nytt och ta bort honom medan livförsäkringen gäller, kommer aldrig att ske dels för att jag aldrig skulle kunna leva med mej själv om jag inte gjort allt som står i min makt och sedan att jag klarar mej utan dom pengarna. Jag hade säkert kunnat få honom avlivad i måndags om jag velat, nu är han ju så mycket bättre tycker jag om det är medicinen eller en skada som håller på att läka  det vet inte jag men jag tror att han kan bli nästintill bra med lite rehab. Men skulle han rasa helt (vilket gud förbjude) har man i alla fall gjort vad man kunnat, han går ensam med mej nu och lodar så han slipper ångloket Signe som ju är mer vild än tam och att jaga henne är förbjudet för tillfället. Bra för alla parter han får vara ensam med morsan och hon får dubbel motion vilket ju inte på något vis skadar     

  


 

Mammas gosbulle    

Annars är det lugnt, bilen är på lackning så vi har en lånebil en vit 944 som Jacob gillar skarpt, han tycker den är rymligare fram än vår V70.

  

Ha en skön söndag   

Av Monica och Jacob - 31 oktober 2010 05:40

FOTOTRISS # SÅ HÄR SER DET UT DÄR JAG ÄR I DAG

  

Ett skepp kommer lastat med   

  

Visst är dom söta Halloweenbakelserna, nästan så det gjorde ont att sätta tänderna i dom.

  

En höstpromenad för att inte bakelserna ska fastna på höfterna.

För att se fler bidrag

 

Av Monica och Jacob - 31 oktober 2010 05:30

BILDLIKT TALAT # 44

  

För att se flera bidrag http://mimos.sacinom.tk/?p=3595

Av Monica och Jacob - 29 oktober 2010 05:45

Eftersom en del undrat vad det är för fel på en av våra hundar skriver jag några rader. Min stora stjärna vad gäller fotoutmaningar Argos   har fått något mystiskt fel som gör honom vinglig. Borreliaprov taget men det var det inte? återstår att låta en neurolog titta på honom.Han är pigg och rör sej normalt igen mellan varven så det har blivit bättre den sista veckan när han ätit penicillin. Alla som har djur vet ju att sånt här är minst lika jobbigt som om det skulle gälla någon av tvåbeningarna som ju i alla fall kan tala om vad som är trasigt. Det så kallade schäfervinglet är det inte degenereringsskador kommer sällan eller aldrig akut, han är välmuskulerad och smal med andra ord i bra form och det är ju ett plus när sådant här händer.

Lusten och tiden att blogga har liksom inte infunnit sej den här veckan.

 


   

Min snygga kille   

Ha en skön helg   

Av Monica och Jacob - 29 oktober 2010 05:30

INSPIRATION OCH KREATIVITET # FOKUS

  

För att se fler bidrag http://www.ninawester.se/?cat=581

Av Monica och Jacob - 29 oktober 2010 05:15

MUSIK OCH FOTOAUTOMATEN # KÄRLEK

Min kärlek idag tillägnar jag min vovve Argos   som blivit riktigt sjuk  

  

För att se fler bidrag http://kafferasten.blogg.se

Av Monica och Jacob - 28 oktober 2010 21:01

TEMA FREDAG # SIFFROR

  

För att se fler bidrag http://sinneskatten.blogspot.com/

Av Monica och Jacob - 27 oktober 2010 09:44

ORDLÖS ONSDAG # LÄNGTAN

  

För att se fler som längtar http://yssasblogg.blogspot.com/

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5 6
7
8
9 10
11
12 13 14 15 16 17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Skapa flashcards