Alla inlägg under februari 2018

Av Monica och Jacob - 27 februari 2018 08:30

Nog får man motion alltid, jag sköter skottandet eftersom Jacob har svag bukvägg och vi vill ju inte ställa till det för oss.

Nu ska det ju bli vår inte vinter hoppas det inte blir som förra året då jag blev blåst på våren och alla plantor fick stå inne till Maj.

Fördelen med skottandet är att man får äta mer av saker med högre halt av sockerarter.

Tomaterna är på väg upp 

Vintern kan ju vara riktigt vacker den med men ju äldre jag blir ju mindre tycker jag om den men jag gillar ju inte pygmévärmen heller så jag får njuta av Höst och Vår

Inne är det i alla fall lagom varmt och mysigt

Killarna får inte rusa omkring och busa när det är 10/15 grader kallt utan får vara inne och gnaga på ben istället.

Ha det bra  


Av Monica och Jacob - 21 februari 2018 10:17

Oj vad fort tiden går nästan en månad sedan jag skrev något här.

Är orolig för Ebba som två veckor efter löpet börjat löpa igen, hon har aldrig trixat vid löpen men nu är hon sjövild och sneglar på småpojkarna ful tant med andra ord.

Inte mycket att göra något åt när hormonerna spökar när man är 13 år och 2 månader en kastration är ju helt utesluten så håll tummarna för att blödningarna slutar.

Dåren Sture är i alla fall sjövild som vanligt.

Härligt när man kan ha lite vår inne när snön vräkt ner ute.

Dagens lunch, förut var det inte så mycket pussel och räknande av sockerarter utan då var det bara att äta allt som bjöds.

Nu efter 1½ år flyter det på riktigt bra.

Ha det bra ni som läser detta  

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Skapa flashcards