Alla inlägg under augusti 2010

Av Monica och Jacob - 30 augusti 2010 05:46

Ja så kan det gå när man inte kan låta bli sin svans  

Det är ju en sista utväg men när inget annat hjälper så, hon har aldrig haft munkorg förut vad jag vet men verkar finna sej bra i det. På bilden ser man ju att det är bra mycket kvar av svansen, den går ju ner till knät i alla fall.

Ett stort GRATTIS   till Susan och Gucci som tog hem ett SV LCH i går, det måste ha suttit bra    

   

Den här lilla sötnosen   är det i alla fall bra med, dom nya knölarna har inte vuxit så man får i alla fall tro att dom inte är tumörer utan vanliga fett eller hårsäckar.

Värre är det med mej och mitt högerben som är riktigt påverkat av det lilla diskbråcket, ibland blir det en skärande smärta   som gör att benet viker sej hur kul som helst när man är ute i skogen i går var det riktigt eländigt.  Får köra en cocktail på ipren och alvedon på morgonen så jag fixar dom första utgångarna som är lite längre.


Nu har jag bestämt mej för att bli soffliggare i år, finns inget jag kan rösta på. Dom Röd-Gröna vill i värsta fall beskatta bort mej från mitt hem och dom andra fjantade runt med jägarlobbyn i TV och lovar vargjakt till höger och vänster.Konstig det här att om man höjer hyrorna med några hundra blir det ett jävla liv men att dubbelbeskatta egnahemsägare i storstadsområdena (för det är nästan bara där) med en tusenlapp i månaden det gör inget dom har ju råd.

Ja så är det ingen får min röst för det finns ingen som har lovat oss någonting mer än höjd boendekostnad och att få se en massa lemlästade vargar i TV vilket är som att se sin egen hund skjuten.  


  

Gräsmattan i Juli och i Augusti, lite skillnad eller hur.

 

Ha en skön måndag  

Av Monica och Jacob - 28 augusti 2010 20:30

FOTOTRISS # KOLLEKTIVT

     

Till och från Österskär kan man åka kollektivt med tåg

  

Men det är bäst att ha giltigt färdbevis när man åker om konduktören kommer   

   

Här är en som definitivt skulle ha tjänat på att åka kollektivt   

För att se fler trissar

Av Monica och Jacob - 28 augusti 2010 20:15

BILDLIKT TALAT # 35

  

För att se fler bidrag http://mimos.sacinom.tk/?cat=130

Av Monica och Jacob - 28 augusti 2010 10:15

Kan bara säga det vilken tur att det inte fanns bokstavsbarn när jag växte upp, vilken samling bokstäver jag skulle haft blev nog Guinness rekordbok.  Nä på den tiden var det inget pjolt, man var bara obstinat och ouppfostrad sedan fick man sej en vinge   så man höll käften att tag i alla fall.

Nu är veranda och balkong färdiga förutom att vi måste göra den årliga tvätten, Österåker har nog tack vare miljöpartiet och den småskaliga eldningen den sämsta luften norr om stan. För att tjäna pengar eldar folk med vad som helst tror jag, stackars barn som växer upp bland alla partiklar som far i luften här. Vi som har ett luftburet värmesystem gör ju inte vågen direkt när grannens pelletseldning får hela huset att stinka bränt papper. Det här kan aldrig vara bra för varken miljön eller människans lungor, men när man väl kommer underfund med det är det redan för sent. Det var dagens galla, undrar om jag håller på att bli rättshaverist nära är det i alla fall att jag flyttar ut i skogen och bor i en koja.
Hon är för härlig Kajsa,
  
funderade vad hon höll på med och fick se att en geting kalasade på en dagslända. Det hon ville åt och äta upp var getingen har fått en förklaring till varför, tydligen går dom igång på giftet så istället för att ta sej en sup tar dom sej en geting. Så även getingen fick sätta livet till inte mej emot.
 
   
Fina är dom men vilket öde att bara leva som slända en dag, para sej lägga ägg och hela baletten på några timmar.
Ha en skön lördag  
 
Av Monica och Jacob - 28 augusti 2010 10:00

MUSIK O FOTOAUTOMATEN # 2  MEST MINNESRIKA BALLADER (KVINNLIGA)


För att lyssna på fler ballader http://kafferasten.blogg.se/

Av Monica och Jacob - 27 augusti 2010 18:03

INSPIRATION OCH KREATIVITET # VARDAG

     

Vardagen börjar med en morgonpromenad.

  

Tyvärr håller verkligheten på att komma ifatt oss igen, för snart 14 år sedan flydde vi stan för att slippa detta som nu börjar bli en bit av vardagen igen.

För att se fler vardagar http://bilduppdraget.wordpress.com/

Av Monica och Jacob - 26 augusti 2010 20:30

TEMA FREDAG # STOR OCH LITEN

  

För att se fler bidrag http://sinneskatten.blogspot.com/

Av Monica och Jacob - 26 augusti 2010 05:41

Någon dvs Athena ligger på STORT MINUS     kan jag tala om, trots strut och alla möjliga svårigheter har hon lyckats komma åt och gnaga på svansen som läkt så fint. 

Det har väl kliat så klart och hundar är ju fena på att komma åt det dom inte ska hur man än gör. 

Fick jag rätt om svininfluensa då, ja det var bara journalister och FN i vanlig ordning som inte hade någon koll på något. Hysteri och Svenska myndigheter gick i bräschen och skrämde skiten ur folk, nu kommer det sura stackars alla barn som fick neurologiska skador mm av vaccinet. Om man börjar rota runt undrar jag om inte flera dog av vaccinet än av influensan, det här är otäckt när  journalister piskar upp masshysteri man kan ju nästan tro dom gått i Goebbels skola.

  

Nu är det höst, en fin årstid om den inte regnar bort vill säga.

Jag är riktigt nöjd med macrofunktionen på kameran men har inte fått in snitsen på det övriga än.

Inte så lite snurrig har man blivit, i går när jag skulle gå ut stod stövlarna vid hundarnas vattenskål och den tog jag upp istället för stöveln och skulle sätta på foten. Någons dag var räddad kan jag tala om, men man får bjuda på sådant ibland.

 

     

  

Äntligen lite vänstervarvs stuk men jag fick använda mej av lutningen på berget, visst är hon fin Kajsa  

  

Spindelnäten blir riktiga konstverk på hösten

Ha en skön torsdag   



Presentation

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7 8
9 10
11
12
13
14 15
16 17
18
19
20
21 22
23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Skapa flashcards