Alla inlägg under maj 2024

Av Monica och Jacob - Måndag 6 maj 06:36

Att vara gammal och sjuk i Sverige är ingen höjdare om man inte prioriteras bort helt får man max 5 minuter på sej att berätta hur man mår.

Lättakuten på Danderyd har vi dåliga erfarenheter av bägge två, mej skickade man hem med fullt utvecklad lunginflammation som enligt doktorn var Astma.

Att inte husläkaren lyckades ta död på mej var rena turen från augusti 22 till februari 23 fick jag gå med proppar i lungorna något man diagnostiserade som Kol och Emfysem.

Nu har jag bytt husläkare för jag klarade inte av att gå till honom längre, har nu en kvinna som jag är nöjd med.



Normalt sett skulle dom stå ute på verandan men jag orkar inte ta ut allt på morgonen för att sedan ta in dom på kvällen och SMHI:s väderrapporter går ju inte att lita på.


En epok som gått i graven, synd för både telefon och bredband funkade jämt det som jag saknar mest är fasta telefonen eftersom vi har dålig täckning på mobilen här den går inte att lita på och bryter av samtalen.








Tur man har Östersjön där man kan sitta och mysa över en kopp kaffe, så lugnt och skönt tidigt på morgonen.


På vägen ut stod dessa tranor och glodde på oss, surt att jag inte hade min stora Nikonkamera med mej hade gett en bättre bild.


Tittade in i bastun och där stod Amaryllisen i full blom 



Vovvarna mår bra även om Sture börjar få lite ålderskrämpor han med, hör lite dåligt och är lite ostadig men pigg för övrigt.

Ha det bra  

 

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2024
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards