Alla inlägg under augusti 2017

Av Monica och Jacob - 29 augusti 2017 13:08

I går var jag på Sophiahemmet och opererade bort en knöl (cysta) vid ögonvrån, den hade vuxit så den störde synen och jag orkade inte vänta på att landstinget skulle fixa det.

Blev lite större ingrepp än jag väntat mej eftersom hon sa att vi tar bort kapseln under också annars är den snart tillbaka, det var värt 5200 ett profsigt bemötande och gullig personal som gör en glad och lugn.

Kommer att ta starren på andra ögat där också.

Det är så vackert i dimman tidig morgon eller hur.

Köpte frön som skulle bli blandade RÖDA blommor HAHA fina är dom men det röda undrar jag vart det tog vägen.

Detta är definitivt inget för mej ryser bara jag ser dom.

Ha det bra    

Av Monica och Jacob - 27 augusti 2017 10:56

Nu var fåren tillbaka i den lilla hagen på golfbanan, varför dom går där har jag ingen aning om.

Gösta är säker, nya djur och lukter men han tar det lugnt och både han och fåren var intresserade och undrade vad det var för något som glodde på dom.

Mastjäveln är det första man ser när man kör upp på gatan, tråkigt vi har ju inte bett om den.

Ja Beate den kom i tre delar med helikopter.

Galningen Sture hoppade i dammen i torsdagsmorse och simmade med änder, inget som impade på matte och änderna kan jag lugnt säga.

Tog hela dagen för hunden att torka.

Inga tomater varken den stora eller den lilla sorten kommer att mogna ute i år, blir att plocka av dom innan frosten.

Rosen jag köpte på Netto när dom fanns här blommar med en blomma varje år, stor och fin är den.

Ha det bra   

Av Monica och Jacob - 23 augusti 2017 16:44

 

Oavsett vad man säger så gillar ingen av oss som bor här att ha masten så nära inpå oss, men att överklaga gick inte vår väg.

Hade jag haft små barn hade jag flyttat.

Nu är huset färdigmålat och jag har ont i alla tantmuskler efter att ha stått högst upp på stegen.

 

Att vara uppe tidigt har sina fördelar det är så fint när solen går upp och har man sedan turen att få se ett par unghägrar också är dagen räddad.

Ha det bra   

Av Monica och Jacob - 11 augusti 2017 18:32

Mer kräftskiva och dagarna är fulltecknade med husmålning och vildhallonplock, dom är inte stora eller många i år torkan har slagit hårt mot hallon och blåbär.

Vi är tre som plockar hallon, schäfrarna älskar dom och även blåbär slinker ner.

En av ekorrungarna trotsade sin rädsla och ställde upp så fint på fotografering, bara att tacka och ta emot.

Ha en skön helg  

    

Av Monica och Jacob - 4 augusti 2017 06:14

Är väldigt impad av grannen, hästen kom upp på vår gata och hon paketerade ihop den och gick härifrån.
Man kan inte påstå att den var mycket hanterad och det tog nog 20 minuter att få på ett träns som hon ju så klart hade hemma vem har inte det HAHA
Båda hennes sandaler gick sönder när hon hängde i grimman som hon först lyckades få på, hu jag rös faktiskt man åker ju omkring som en trasdocka när dom trilskas.
Morgonpromenad med 2 knas något jag nog får vänta med, Gösta körde helt slut på Sturestackarn och ingen häst i sikte

I går morse fick man läsa om lösa hästar på Waxholmsvägen som det inte gick så bra för   men jag är inte förvånad dom rymmer stup i kvarten från sina sommarbeten.

Något ljushuvud förklarade att dom blivit skrämda av vildsvin och att inga stängsel stoppar en skrämd häst, då kan man ifrågasätta om det inte skulle vara förbjudet att ha dom ute på nätterna med tanke på alla vildsvin som finns här.

I går morse hade dom varit och letat igenom alla soptunnor och gatan såg ut som en återvinningsstation   

Två döda hästar och 14 skadade resenärer tur i oturen var att det inte var en personbil med en familj i utan en buss.

Men det enda ägandet som är strikt reglerat i det här landet är hundägandet.

På söndag är det dags för kräftskiva med grannar årets begivenhet i Båtstorp så trevligt  

Ha en skön helg

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Skapa flashcards