Direktlänk till inlägg 6 juni 2021

Några rader igen

Av Monica och Jacob - 6 juni 2021 15:21

Då var det dags igen tiden går fort.

Har varit lite jobbigt en tid inflammationen i ansiktet kom tillbaka så även UVI:n efter penicillinkuren.

Nervtrådarna funkar inte som dom ska och jag har fått fel på gula fläcken på båda ögonen.

Det ena en torr variant men det andra en blöt " blödningar i ögonbotten" vilket man påstår kan hållas i schack med sprutor i ögat, har fått min första av tre innan utredning så nu är det bara att hoppas eftersom ett liv i mörker inte är något för mej.

Troligtvis har jag ärvt allt efter mor fattas bara blodcancer men den lyser i alla fall med sin frånvaro.

Eftersom ögonsjukvården är otroligt överbelastad i Stockholm tog vi beslutet att Sophiahemmet även skulle få sköta sprutorna, tror nog att mor om hon visste skulle känna sej nöjd när arvet efter henne går till något vettigt också..

Har fått tid på St Erik i morgon får gå dit och prata med dom har ju redan fått spruta ett och ska få två den 15/6 även tre tas på Sophia så farligt dyrt var det inte sedan görs en utvärdering.

Efter det ska jag bestämma mej om St Erik ska ta över.


Annars är det lugnt vovvarna och Jacob mår bra och ett år äldre blev jag i Maj.

Brukar skratta ibland eftersom jag enligt vad en läkare på Thorax på KS sa till mej att jag inte skulle bli 40 år om jag inte slutade röka på en gång.

Jag rökte i 20 år till och blir 70 nästa år fast jag känner mej som 30 i sinnet.




Passionsblomman som stått i bastun hela vintern satte igång och blomma i April, riktigt roligt eftersom allt annat jag försökt övervintra har dött.


Bilen går bra men jag föredrar den gamla kombin är ju ingen vän av alla dessa nymodigheter i bilar.

Men den är skön att åka i och höjden gör det ju lättare att ta sej i och ur.






Det var allt för den här gången

Ha det bra

 

 

 
 
BP

BP

6 juni 2021 19:57

Bra att du har satt på kommentarsfunktionen igen. Inte att spelar så stor roll, då du ju bloggar så otroligt sällan, men ända;-)
Sophiahemmet är bäst vad gäller ögon. Min man går ju där efter remiss från DS. Är man diabetiker typ 1 remitteras man uppenbarligen till Sophiahemmet till vanlig patienttaxa. Å du är ju diabetiker så.
Så ledsamt att man inte ärver nåt roligt efter sina föräldrar...

Hundarna är fullvuxna vid det här laget ser jag - hahaha. Rätt så skräckinjagande om jag ska vara ärlig;-)

Kul i alla fall att även ni verkar ha klarat er från Covid-19:-)

http://bp-computerart.blogspot.com

 
violen

violen

7 juni 2021 18:03

Kul att du dyker upp igen! Har undrat hur ni hat det, det är ju länge sedan du var aktiv här på nätet.
Tråkigt med dina ögon men du verkar ändå få hjälp. Tråkigt att ögonsjukvården är så tillgänglig som man kan önska.
Hundarna ser ut att må och är jättefina!
Grattis i efterskott till din födelsedag! Var tårtan från den dagen?
Ha det riktigt gott och var rädd om dig!

http://brandholmen.blogspot.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Monica och Jacob - Måndag 19 feb 17:15

Hu förra veckan var det riktig vinter här, fick skotta varje morgon och under all snö var isgatan kvar så man fick verkligen se sej för.         Nu har det tinat bort lite is men man får fortfarande se sej för, vore en katastrof om jag skull...

Av Monica och Jacob - Lördag 3 feb 16:03

Man har fått motion i vinter, snön har ju vräkt ner. Medan jag skottat har hundarna motionerat sej vilket ju inte är så tokigt.     Nu är det mindre roligt med all is man får gå försiktigt och se sej för har ju ingen större lust att hamna på...

Av Monica och Jacob - 21 augusti 2023 10:36

Mor skulle ha fyllt 90 år den 12/8 så vi tog och åkte till Edsbro tände ljus och bytte ut blommorna. Kalhyggena blir bara fler och fler på vägen mellan Rimbo och Edsbro, riktigt tragiskt att se eländet och absolut inte bra för klimatet som al...

Av Monica och Jacob - 2 augusti 2023 10:03

För att alla ska kunna bidra till ett smartare och mer hållbart samhälle har regeringen beslutat att alla elmätare ska bytas ut. Den nya mätare är förberedd för digitala tjänster och kan hjälpa dej hitta hushållets energitjuvar. Ärligt vem fan br...

Av Monica och Jacob - 30 juni 2023 11:10

Nu ska jag förvåna er med att tala om att jag träffat en riktigt bra och trevlig läkare på Närakuten. Ravindra hette hon och tog sej tid att gå igenom journalen och frågade och förklarade jag blev helt ställd kan jag tala om. Gav mej också ny med...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Skapa flashcards