Alla inlägg under juli 2022

Av Monica och Jacob - 31 juli 2022 11:13

Nu var det ett tag sedan jag skrev, lusten vill inte infinna sej.

Är även sjuk igen och fått en massa diagnoser på sjukdomar jag inte sökt för HAHA

Sökte för magen men nu har man istället snöat in sej på hjärtat, lite otäckt när man åker till stora akuten och inte blir insläppt.

För att dagen efter få åka ambulans in med låg syresättning och andnöd inte mycket till ekonomi i det inte.

När jag väl fick hjälp ville man lägga in mej för observation men hade inga platser möjligen en på Geriatriken vilket jag nobbade till


Väntetiden för undersökningar är flera månader och trots köer så semesterstänger man gastroskopi och röntgen.

Ja det blir nog bra det här, åldern och neddragningar i sjukvården har faktiskt gjort mej rädd för sjukvården och undrar som en viss man vad fan betalar jag skatt för egentligen


Har ätit en akutdos kortison 25 tabletter på 5 dagar vilket höjde sockret riktigt ordentligt.


Lite roligare är att vi fått en massa jordgubbar i år.








Roligare var också att åka till Bergianska och Edvard Anderssons växthus, en försenad födelsedagspresent med mycket fina växter och god lunch.


Till slut blev det lite sommar så man kunde fixa graven, var ju minusgrader på mornarna nästan hela Maj.


Lite Hirkum Pirkum har det också blivit.



Ordningen är nästan återställd och jag orkar gå min morgonrunda igen även om den är lite avkortad men hittar dom bara felet blir det nog full fart igen.


Ny vattenkokare hade ingen aning om att den skulle lysa blått det blev en riktig överraskning kan jag tala om.



Full fart på ekorrungarna dom är sååå söta.


En Mojito är ju inte helt fel.

Ha det bra till nästa gång   

 

 

 

 

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards