Alla inlägg under februari 2024

Av Monica och Jacob - Måndag 19 feb 17:15

Hu förra veckan var det riktig vinter här, fick skotta varje morgon och under all snö var isgatan kvar så man fick verkligen se sej för.

       

Nu har det tinat bort lite is men man får fortfarande se sej för, vore en katastrof om jag skulle bryta något ben.

Man spänner sej när man går så man får träningsvärk i benen.

 

Bilen talade om att det var lite luft i ett däck, det var svårt att se vilket men jag tyckte det var höger fram.

Ringde till Däck Team och fick komma på en gång, mycket riktigt så läckte ventilen på höger fram nu är den bytt.


Aldrig mer att jag kommer att köpa ICA:s egna filter tre gånger har dom gått sönder och koppen blivit full av sump.

 

Nu går det utför med en när man inte får upp brännvinsflaskan utan hjälpmedel, TRAGISKT HAHA

 

Ekorrarna är vid fågelmaten igen dom har varit osynliga ett tag, så söta.

 

Vovvarna älskar snön men dom behöver ju inte skotta.

Ha det bra

Av Monica och Jacob - Lördag 3 feb 16:03

Man har fått motion i vinter, snön har ju vräkt ner.

Medan jag skottat har hundarna motionerat sej vilket ju inte är så tokigt.

   

Nu är det mindre roligt med all is man får gå försiktigt och se sej för har ju ingen större lust att hamna på Danderyd.

Eftersom Jacob fortfarande har ont i ryggen sköter jag skottning och hundar vore en ren katastrof om jag bröt ett ben.


Man kan ju inte påstå att jag har högt blodtryck, konstigt med tanke på att man varnar för att äta salt och jag saltar duktigt på maten.

Blir inte yr heller när det går under 100, har nog ärvt det efter mor.


Godaste ölen fast ska sanningen fram smakar den mest äpple och jag tycker den är betydligt godare än cider.

 

Lite vår inne inte helt fel, Tulpanerna såldes på lök i vatten och dom har stått mycket längre än dom på vanliga.

 

Vovvarna mår bra.

En morgon när jag startade datorn hade man bytt ut mitt redigeringsprogram till ett som inte funkar med datorn flera funktioner som jag inte kan använda och bilderna blir därefter, bara att gilla läget tyvärr :-( 

Det var allt ha det bra 

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2024 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards