Direktlänk till inlägg 22 maj 2024

Ögat bättre

Av Monica och Jacob - Onsdag 22 maj 11:04

Förra tisdagen var vi på Sophiahemmet med mitt öga och för första gången på ett år var det torrt dvs inga blödningar.

När jag fick mina blodproppar missade jag sprutorna med en månad och det var inte bra men nu är vi ikapp sååå skönt

2 Danderyds mackor som vanligt och frukost i bilen på parkeringen.




Räddade denna humla som trillat i hundarnas vattenskål, tror den klarade sej för när jag kom ut igen var den borta.


Att åka in till stan en klämdag är en enorm skillnad mot en vanlig vardag, riktigt mysigt faktiskt


Jag gillar inte att det blir sommar på en gång eftersom våren är min årstid, allt slog ut så fort här men tyvärr hade kylan tagit pionerna inte kul.





i går fyllde jag år och vi åkte ner till Trälhavet för en fika och en räkmacka, det är mysigt där nere och människorna som kommer ner för ett dopp är så trevliga.






Vovvarna har fått på sej sina fästinghalsband som brukar funka faktiskt men oj så dyra dom blivit sedan man släppte loss marknaden på apoteksvaror.


Ha det bra   

 

 
 
Ingen bild

Jacob

Onsdag 22 maj 12:06

Att sitta på Sophiahemmets parkering och äta frukost 50 minuter innan läkartiden uppväger den tidiga morgonen. Ingen trafik att tala om. En nästan öde parkering. Vi brukar åka hemifrån 06.45 köpa mackor på Danderyds sjukhus 07.10 anlända Sophiahemmet ca 07.30 Läkartid 08.20

 
BP

BP

Onsdag 22 maj 20:42

Sort GRATTIS i efterskott:-) Bra med Jacobs förklarande kommentar, för jag har frågat mig många gånger varför ni äter mackorna i bilen. Nu har jag fått en förklaring. Åt förresten också en ost-och skinkmacka på DS igår. Deras mackor är verkligen oslagbara. Det gäller bara att vara där före klockan 12, för mina favon brukar gå åt och finns inte kvar när jag traskar dit vid kl. 14.

Kul att höra att dina ögon verkar så bra igen. Hoppas det fortsätter så:-)

Håller med dig angående att vädergudarna har hoppat över våren och slagit till med sommaren direkt. Hade velat ha en mjukare övergång (läs: mindre pollengegga på balkongen), men jag älskar ju sol och värme, så jag ska inte klaga.
Ha det gott!!!

http://https://bp-computerart.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Monica och Jacob - Fredag 7 juni 19:29

Då var bilen besiktad OK som vanligt, alltid lika trevlig personal här på Carspect med humor och glimten i ögat. När vi var klara delade vi på en Big Mack något vi inte har gjort sedan 2016, den var godare förr tycker jag. Roslagsfår har ja...

Av Monica och Jacob - Måndag 6 maj 06:36

Att vara gammal och sjuk i Sverige är ingen höjdare om man inte prioriteras bort helt får man max 5 minuter på sej att berätta hur man mår. Lättakuten på Danderyd har vi dåliga erfarenheter av bägge två, mej skickade man hem med fullt utvecklad lun...

Av Monica och Jacob - Onsdag 24 april 16:19

Just som man satt på sommardäcken kom snön, vaknade upp till ett vinterlandskap igen. Oroar mej för blommorna och jordgubbarna som ju frös ner förra året men än så länge verkar dom klarat sej trots minusgrader på nätterna. I år blir det ...

Av Monica och Jacob - Fredag 19 april 10:12

Detta är den trådlösa stickan den funkar bra men går inte att jämföra med ADSL som tuffade på jämt oavsett vad Telia försöker inbilla folk. På baksidan har Vivorna slagit ut så nu är det vår oavsett vad termometern säger. Hade problem med t...

Av Monica och Jacob - Fredag 19 april 08:49

Detta är den trådlösa stickan den funkar bra men går inte att jämföra med ADSL som tuffade på jämt oavsett vad Telia försöker inbilla folk. På baksidan har Vivorna slagit ut så nu är det vår oavsett vad termometern säger. Hade problem med t...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2024 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards