Alla inlägg under augusti 2022

Av Monica och Jacob - 31 augusti 2022 10:02

Hade satt upp mej på återbudslistan för hjärtultraljud men hade inga stora förhoppningar.

Tro det eller ej i fredags ringde man och sa att man hade fått ett återbud måndag kl åtta, klart jag tog tiden.

Var i Mörby på hjärt/kärl kliniken en positiv upplevelse, gratis kaffe och jag fick komma in fem minuter innan tiden.

En ung tjej med härlig humor gick igenom hela mitt hjärta från alla håll och kanter med ultraljud, kul när man själv kan se sitt eget hjärta slå.

Inga större fel lite kalk bara men helt normalt för en tant i min ålder.


Tur hade man även när Sture gjorde sej illa kunde lika bra tagit i ögat och vi fått en enögd hund.

Inget veterinärbesök eftersom såret var rent och fint, en fördel med att ha haft hund i flera årtionde är att man inte dramatiserar skador nu har det läkt helt av sej självt.

 

Jacob började fika på Coop medan jag handlade nu har det blivit ett löst sammansatt gäng som träffas på morgonen, riktigt kul många skratt och man får prata av sej vilket behövs i dagens samhälle.

Årets kräftskiva avklarad, turkarna goda och sällskapet en höjdare som vanligt.





Mina gamla orkideer i tvättstugan har i år blommat rikligt tur jag inte kastade ut dom i våras.


Medan jag var och kollade stämbanden gjorde Jacob Täby Centrum, Illums Bolighus har blivit en favorit.

Hunden köpte han åt mej så söt med ben, hals och öron som går att ställa.

Lite som när man var barn och varit duktig hos doktorn och fick godis eller Kalle Anka.


 


Nu börjar det bli lite kyrligare på nätterna vilket gör att dessa monster söker sej in i huset HU

I år blev det bara fyra äpplen hos oss, tror blommorna frös i våras.


Börjar bli mörkt på morgonen men det är faktiskt ganska mysigt speciellt som Kattugglan börjat

hoa igen som i en gammal skräckfilm.




Ha det bra  

 

 

 

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards