Direktlänk till inlägg 20 mars 2024

Spruta 18

Av Monica och Jacob - Onsdag 20 mars 11:00

I går var det dags för en spruta i ögat igen, är så glad att jag har råd med detta nu när dom röd-gröna i regionen håller på att slakta hela sjukvården undrar hur länge hjälpmedel i hemmet kommer att vara gratis är väl bara en tidsfråga.

Eftersom jag har första tiden hos ögondoktorn startar vi tidigt och tittar in på Danderyd för att köpa kaffe och macka att ta med,så gott och mysigt med frukost i bilen.

Parkering finns i överflöd annat är det när man kommer efter 10 då brukar man få kryssa runt ett tag.





Har stora problem med att få ut tårtan ur plastförpackningen får bruka våld varje gång, har bett om att få en kartong istället men det finns inte varför undrar jag.


Denna bil har stått på parkeringen vid Coop mm i flera veckor, dags för att se över lagarna så man kan ta bort stulna och trashade bilar på en gång.



Våren är på gång när stjärtmesarna besöker oss på sin resa norrut, isen är borta tack och lov och snödropparna tittar fram.

Konstigt brukar känna lite vårpirr men i år känner jag ingenting, har tittat på blommor men priserna gör att man tappar sugen.




Vovvarna mår bra och är nog dom enda som saknar snön 




Ha det bra :)

 

 
 
BP

BP

Onsdag 20 mars 19:21

Visst är mackorna på Danderyds Sjukhus goda. Jag gör som du - köper en macka när jag ändå är där. Alternerar mellan ost & skinka, ägg & kaviar samt leverpastej.
Håller med dig, vårpirret har inte infunnit sig i år än. Inte att undra på varför. Jag menar sju minusgrader under nätterna och på sin höjd två plusgrader under dagen är inte goda förutsättningar för vårkänslor. Men åtminstone har dagarna blivit kännbart längre:-)
Trashade bilar här brukade stå på infartsparkeringen vid Galoppfältet. Minns förra sommaren, då de stod där utbrända till och med. Men i och med att Täby Park växer så det knakar har jag inte sett några vrak än i år.
Hundarna ser som alltid extremt välmående och skräckinjagande ut;-)
En härlig bild på fågeln. Är den samma sak som en wagtail (sädesärla)? Är urdålig på fågelsorter... också;-)

Ha det gott och hälsa Jacob!

http://bp-computerart.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Monica och Jacob - Onsdag 24 april 16:19

Just som man satt på sommardäcken kom snön, vaknade upp till ett vinterlandskap igen. Oroar mej för blommorna och jordgubbarna som ju frös ner förra året men än så länge verkar dom klarat sej trots minusgrader på nätterna. I år blir det ...

Av Monica och Jacob - Fredag 19 april 10:12

Detta är den trådlösa stickan den funkar bra men går inte att jämföra med ADSL som tuffade på jämt oavsett vad Telia försöker inbilla folk. På baksidan har Vivorna slagit ut så nu är det vår oavsett vad termometern säger. Hade problem med t...

Av Monica och Jacob - Fredag 19 april 08:49

Detta är den trådlösa stickan den funkar bra men går inte att jämföra med ADSL som tuffade på jämt oavsett vad Telia försöker inbilla folk. På baksidan har Vivorna slagit ut så nu är det vår oavsett vad termometern säger. Hade problem med t...

Av Monica och Jacob - Torsdag 18 april 17:42

Har inte bestämt hur jag ska göra med bredband, Jacob har ju en sticka så vi är ju inte helt utan. Nyhetsflödet i detta land är ju helt kasst kvällstidningarna har ju blivit värsta skvallerpressen och SVT  är ju värdelösa även FB har blivit skit fo...

Av Monica och Jacob - Torsdag 4 april 12:09

I går fick jag ett brev från Telia där man talade om för mej att om tre veckor fimpar man min telefon och mitt bredband. Den 14 februari fick jag ett mail som sa att den 30 novemer stänger man ner fasta telefonen och bredbandet, bra tänkte jag då h...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2024 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards