Direktlänk till inlägg 22 maj 2023

Det börjar bli ett riktigt skitland

Av Monica och Jacob - 22 maj 2023 05:27

Ja vad säger man, jag finner faktiskt inte ord
Jacob har värk och vi fick hjälp av 1177 med sjuktransport till Danderyd eftersom han inte tog sej ut till bilen.
Efter en timmas väntan på incheckning bestämde Chefsläkaren på lättakuten att han inte skulle få någon vård utan fick vända sej till husläkaren på måndagen.
Hur fan det nu ska gå till
Dom såg att han hade ont och inte kunde gå utan satt i rullstol men det hjälpte inte.
Känner mej fortfarande chockad över hur lågt svensk sjukvård sjunkit, trodde i min enfald att närakuterna skulle täcka upp när husläkarna har stängt i helgerna.
Som tur var lyckade jag hålla mej lugn när jag hämtade honom men tänker göra en anmälan
Har tyckt att det varit fel när folk fått tokspel på akuterna men efter detta börjar jag få en viss förståelse för det, tyvärr drabbar det fel människor det är ju politikerna som ställt till den totala kaosen som råder i sjukvården.

Undrar om folk vet om att sjukvården prioriterar bort äldre människor dom som byggde upp välfärden i detta land är inte skit värda längre och värre kommer det att bli.

Bilarna servade och besiktade utan anmärkning som tur är funkar bildoktorn i alla fall 

Den globala uppvärmningen leder till att man fortfarande i slutet på Maj får skrapa bilrutor på morgonen.

På lilla fiket innanför huvudentren på Danderyd har man världens godaste ost och skinkmackor, förra veckan åkte vi dit bara för att fika.

Vildsvinen ställer till det på gatan dom börjar bli många nu något jag inte gillar eftersom dom kan anfalla hundarna.
Tranor finns det lite överallt här i år, mäktiga fåglar.

Det var länge sedan jag gjorde en fläskpannkaka, den blev riktigt god.

Köpte färdiga potatisplantor i år hoppas på färskpotatis till midsommar.


Vovvarna mår som tur är bra eftersom det är veterinärbrist i landet också och sedan riskkapitalet tagit över djursjukhusen kostar det flera tusen bara att sticka in näsan.
Så det är skönt med friska vovvar.
Ha en bra vecka   
 
 
 
 

 
 
violen

violen

22 maj 2023 15:31

Vilken otur ni har med era läkarkontakter. Min man är lite risig och har hittills fått riktigt bra hjälp. Vi är positivt överraskade över att det fungerar så bra. Tur att åtminstone er bildoktor håller stilen. De där mackorna blir jag sugen på, det är sällan jag får goda mackor när jag fikar ute.
Vovvarna är så fina! Hoppas de håller sig friska så de slipper gå till doktorn. Ge den en kram från mig!
Ha det bra!

http://brandholmen.blogspot.se

 
BP

BP

22 maj 2023 20:29

Osis med Närakuten, men grattis till endast en timmes väntetid. Det måste vara rekord. Själv satt jag där i fyra timmar. Fick ingen behandling heller, men det grejade sig ändå. De verkar ana det på något sätt. Har lärt mig att man absolut inte ska hamna på Närakuten utan på den "riktiga" Akuten. Där går det visserligen inte fortare, men där blir man åtminstone noggrant undersökt. Bäst är nog att inte behöva hamna där alls. Nåt jag försöker...

Håller helt med dig vad gäller mackorna vid det lilla caféet vid entrén. Jag har testat i stort sett alla varianter vid det här laget. Det beror nämligen på när man fikar där. Mackorna är så efterfrågade att de ofta är slut. Har även testat leverpastej och ägg/kaviar. MUMS. Dessutom är deras Cortado enastående.
Kul att se att även ni var hos Carspect. Jag bara älskar den bilprovningen. Urtrevlig personal! Min bil gick inte igenom, men jag trodde att bilen inte kunde räddas - skrot alltså. Fel. Det var bara ett pyttelitet hål i avgasröret som ska svetsas.
Hoppas nu att ni klarar er från sjukhusbesök ett bra tag framöver!!!

http://bp-computerart.blogspot.com

 
tunnel rush

tunnel rush

25 juli 2023 06:27


Det är sant att sjukvårdssystemet ibland kan ha sina utmaningar, och det är politikernas ansvar att se till att systemet fungerar på ett effektivt sätt för att möta medborgarnas behov. Om du vill påverka förändringar kan det vara en god idé att kontakta politiska representanter och uttrycka dina åsikter och erfarenheter.

http://https://tunnel-rush.co

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Monica och Jacob - Måndag 19 feb 17:15

Hu förra veckan var det riktig vinter här, fick skotta varje morgon och under all snö var isgatan kvar så man fick verkligen se sej för.         Nu har det tinat bort lite is men man får fortfarande se sej för, vore en katastrof om jag skull...

Av Monica och Jacob - Lördag 3 feb 16:03

Man har fått motion i vinter, snön har ju vräkt ner. Medan jag skottat har hundarna motionerat sej vilket ju inte är så tokigt.     Nu är det mindre roligt med all is man får gå försiktigt och se sej för har ju ingen större lust att hamna på...

Av Monica och Jacob - 21 augusti 2023 10:36

Mor skulle ha fyllt 90 år den 12/8 så vi tog och åkte till Edsbro tände ljus och bytte ut blommorna. Kalhyggena blir bara fler och fler på vägen mellan Rimbo och Edsbro, riktigt tragiskt att se eländet och absolut inte bra för klimatet som al...

Av Monica och Jacob - 2 augusti 2023 10:03

För att alla ska kunna bidra till ett smartare och mer hållbart samhälle har regeringen beslutat att alla elmätare ska bytas ut. Den nya mätare är förberedd för digitala tjänster och kan hjälpa dej hitta hushållets energitjuvar. Ärligt vem fan br...

Av Monica och Jacob - 30 juni 2023 11:10

Nu ska jag förvåna er med att tala om att jag träffat en riktigt bra och trevlig läkare på Närakuten. Ravindra hette hon och tog sej tid att gå igenom journalen och frågade och förklarade jag blev helt ställd kan jag tala om. Gav mej också ny med...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Skapa flashcards