Direktlänk till inlägg 30 juni 2023

Äntligen en kunnig läkare

Av Monica och Jacob - 30 juni 2023 11:10

Nu ska jag förvåna er med att tala om att jag träffat en riktigt bra och trevlig läkare på Närakuten.

Ravindra hette hon och tog sej tid att gå igenom journalen och frågade och förklarade jag blev helt ställd kan jag tala om.

Gav mej också ny medicin och ett hjälpmedel för att få i sej den i lungorna vilket faktiskt har hjälp där ser man hur lätt det kan vara att slippa kortisontabletter och åka in var fjortonde dag på akuten + alla dessa fantasidiagnoser som jag fått.

 

Efteråt unnade jag mej en fika och macka på lilla fiket MUMS, känns ju även betryggande att man har eget SOS nummer HIHI

Har varit och fått en spruta i ögat igen, intervallerna blir nu längre eftersom blödningarna svarar på medicinen så skönt att det inte varit bortkastade pengar.


På väg till Sophiahemmet svängde vi förbi Danderyd för att köpa varsin macka till frukost


Kom till graven för att sätta lite blommor och fick se att båda gravlyktorna var borta, SHIT tänkte jag nu har tjuvarna hittat hit också man har ju stora problem med stölder på kyrkogårdar i det nya Sverige.

Ringde förvaltningen i Rimbo för att höra mej för och som tur var var det vaktmästaren som helt plötsligt börjat gå efter svenska kyrkans direktiv som säger att lyktorna bara ska stå på gravarna över vintern.

Nu är dom tillbaka i alla fall efter att jag talat om att den 12 Augusti skulle mor fyllt 90 år och då hade vi tänkt tända ljus i lyktorna, sådant har nog inte den som hittat på direktivet tänkt på.




Torkan har gjort att jag matat fåglarna i sommar vilket gjort att jag får se dom mata sina ungar, här är det Mindre Hackspett med avkomma så sött att titta på.

 

Vi brukar åka ut en vända varje dag favoritstället är Skeppsdal att vara vid havet får mej alltid att må bra.

Om man tänker efter så har man trots alla sina nya sjukdomar det rätt bra än så länge så är man ju på benen.

Trädgården ligger efter på grund av kylan som tur är har jag en som sköter sej själv utan alltför mycket jobb förutom lite vattning








Det var allt för denna gång ha det bra   

   

 

 

 

 
 
BP

BP

30 juni 2023 19:17

Hundarna ser ut att pussas - hahaha:-)
Kul att du äntligen har haft tur att träffa en duktig läkare. Brukar säga att de duktigaste läkarna är AT-läkare. De är fortfarande ambitiösa och har studierna kvar i skallen;-) Det sa jag till min husläkare för ett tag sedan. Han höll helt och hållet med mig;-)
Å mackorna i caféet vid DS är enastående. Precis som du köper jag alltid med mig en macka hem, eller så äter jag den på plats.
En härlig blomsterprakt i din fina trädgård. Låt blommorna växa vilt. Då är de som vackrast enligt mig.
Ha nu en fin fortsatt sommar:-)

http://bp-computerart.blogspot.com

 
violen

violen

3 juli 2023 14:24

Skönt att du äntligen har träffat en seriös läkare som kunde och ville hjälpa dig! Märkligt att det skulle ta så lång tid.
Så vackert det är i er trädgård. Man behöver inte tukta så hårt, naturen kan själv fixa till det.
Det borde finnas gott om pusshållplatser. I min ungdom skulle jag ha gillat sådana.
Hälsa till hundarna! Vår son har en sprillans ny hund. är lite nyfiken på den.
Ha det gott!

http://brandholmen.blogspot.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Monica och Jacob - Onsdag 24 april 16:19

Just som man satt på sommardäcken kom snön, vaknade upp till ett vinterlandskap igen. Oroar mej för blommorna och jordgubbarna som ju frös ner förra året men än så länge verkar dom klarat sej trots minusgrader på nätterna. I år blir det ...

Av Monica och Jacob - Fredag 19 april 10:12

Detta är den trådlösa stickan den funkar bra men går inte att jämföra med ADSL som tuffade på jämt oavsett vad Telia försöker inbilla folk. På baksidan har Vivorna slagit ut så nu är det vår oavsett vad termometern säger. Hade problem med t...

Av Monica och Jacob - Fredag 19 april 08:49

Detta är den trådlösa stickan den funkar bra men går inte att jämföra med ADSL som tuffade på jämt oavsett vad Telia försöker inbilla folk. På baksidan har Vivorna slagit ut så nu är det vår oavsett vad termometern säger. Hade problem med t...

Av Monica och Jacob - Torsdag 18 april 17:42

Har inte bestämt hur jag ska göra med bredband, Jacob har ju en sticka så vi är ju inte helt utan. Nyhetsflödet i detta land är ju helt kasst kvällstidningarna har ju blivit värsta skvallerpressen och SVT  är ju värdelösa även FB har blivit skit fo...

Av Monica och Jacob - Torsdag 4 april 12:09

I går fick jag ett brev från Telia där man talade om för mej att om tre veckor fimpar man min telefon och mitt bredband. Den 14 februari fick jag ett mail som sa att den 30 novemer stänger man ner fasta telefonen och bredbandet, bra tänkte jag då h...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards