Direktlänk till inlägg 3 februari 2024

Hu vilken vinter

Av Monica och Jacob - Lördag 3 feb 16:03

Man har fått motion i vinter, snön har ju vräkt ner.

Medan jag skottat har hundarna motionerat sej vilket ju inte är så tokigt.

   

Nu är det mindre roligt med all is man får gå försiktigt och se sej för har ju ingen större lust att hamna på Danderyd.

Eftersom Jacob fortfarande har ont i ryggen sköter jag skottning och hundar vore en ren katastrof om jag bröt ett ben.


Man kan ju inte påstå att jag har högt blodtryck, konstigt med tanke på att man varnar för att äta salt och jag saltar duktigt på maten.

Blir inte yr heller när det går under 100, har nog ärvt det efter mor.


Godaste ölen fast ska sanningen fram smakar den mest äpple och jag tycker den är betydligt godare än cider.

 

Lite vår inne inte helt fel, Tulpanerna såldes på lök i vatten och dom har stått mycket längre än dom på vanliga.

 

Vovvarna mår bra.

En morgon när jag startade datorn hade man bytt ut mitt redigeringsprogram till ett som inte funkar med datorn flera funktioner som jag inte kan använda och bilderna blir därefter, bara att gilla läget tyvärr :-( 

Det var allt ha det bra 

 
 
BP

BP

Lördag 3 feb 19:44

Jamen titta!!! Det funkar ju igen. Och eftersom "vi" har varit inne hos dig sedan två dagar tillbaka så är rutan borta nu. Med andra ord - blogga mera:-))))
Ja, isgatan känner jag igen. Vår parkeringsplats var en ishockeyrink och det gick inte att gå ut utan Icebugs. Och precis som du är jag inte ett dugg intresserad av att bryta olika lemmar.
Perfekt blodtryck ju, eller kanske aningen lågt. Men hellre det än tvärtom. Så fortsätt på den inslagna vägen. Gissar att du INTE äter piller mot högt blodtryck;-)
Underbart med så fina krokusar redan nu. De gör sig minst lika bra inne som ute måste jag säga:-)
Cider dricker jag inte, alldeles för söt för min smak. Är inte heller så säker på att jag skulle gilla öl som smakade äpple... Vad är det för fel på öl som smakar öl;-)
Vovvarna ser väldigt välmående ut. Sture är väl cirka 10 år nu eller? Gösta - hur gammal är han nu???? Tiden swishar ju förbi (i min ålder) nuförtiden, så det där med åldrar och tidsbegrepp är aningen "flytande".
Nu hoppas jag att du bloggar minst en gång i veckan. För även i Berga måste det väl hända saker då och då;-)

Hälsa Jacob och ha det så bra!!!

http://bp-computerart.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Monica och Jacob - Onsdag 24 april 16:19

Just som man satt på sommardäcken kom snön, vaknade upp till ett vinterlandskap igen. Oroar mej för blommorna och jordgubbarna som ju frös ner förra året men än så länge verkar dom klarat sej trots minusgrader på nätterna. I år blir det ...

Av Monica och Jacob - Fredag 19 april 10:12

Detta är den trådlösa stickan den funkar bra men går inte att jämföra med ADSL som tuffade på jämt oavsett vad Telia försöker inbilla folk. På baksidan har Vivorna slagit ut så nu är det vår oavsett vad termometern säger. Hade problem med t...

Av Monica och Jacob - Fredag 19 april 08:49

Detta är den trådlösa stickan den funkar bra men går inte att jämföra med ADSL som tuffade på jämt oavsett vad Telia försöker inbilla folk. På baksidan har Vivorna slagit ut så nu är det vår oavsett vad termometern säger. Hade problem med t...

Av Monica och Jacob - Torsdag 18 april 17:42

Har inte bestämt hur jag ska göra med bredband, Jacob har ju en sticka så vi är ju inte helt utan. Nyhetsflödet i detta land är ju helt kasst kvällstidningarna har ju blivit värsta skvallerpressen och SVT  är ju värdelösa även FB har blivit skit fo...

Av Monica och Jacob - Torsdag 4 april 12:09

I går fick jag ett brev från Telia där man talade om för mej att om tre veckor fimpar man min telefon och mitt bredband. Den 14 februari fick jag ett mail som sa att den 30 novemer stänger man ner fasta telefonen och bredbandet, bra tänkte jag då h...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2024 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards