Direktlänk till inlägg 21 augusti 2023

Kräftskiva

Av Monica och Jacob - 21 augusti 2023 10:36

Mor skulle ha fyllt 90 år den 12/8 så vi tog och åkte till Edsbro tände ljus och bytte ut blommorna.

Kalhyggena blir bara fler och fler på vägen mellan Rimbo och Edsbro, riktigt tragiskt att se eländet och absolut inte bra för klimatet som alla tjatar om.

 

Potatisskörden blev ju inte mycket att skryta med men ett kok blev det och goda var dom.


Ny besökare i trädgården tyvärr skrämmer Sparvhöken bort alla fåglar men fin är den.

   

Maten börjar bli riktigt dyr så nu har jag börjat göra långkok igen nu börjar frysen bli full, kalopsen blev riktigt god.


Årets kräftskiva hade vi i lördags, goda kräftor och mycket prat och skratt härligt med människor som är på samma våglängd skönt att inte vara övervakad som på nätet utan man kan lufta sina egna tankar och funderingar även om dom inte är helt PK.

Lite otäckt det här att tycker man inte som makthavare och journalister blir man utbuad och i värsta fall utesluten vart tog det fria ordet vägen.

Något jag tycker är konstigt att man inte tar upp på nyheterna är att Regionerna fick NEJ av regeringen när dom ville ha extrapengar till sjukvård mm men att kasta ut miljarder på ett krig som ingen kan vinna går bra.

Varför reagerar vi inte när man hela tiden skär ner på den så kallade välfärden och lägger skattepengar på allt annat.

         

Lite frukttårta var ju inte helt fel, gott med lite sött efter allt salt.

I år har det varit en bra sommar inte för varmt för mej och vovvarna, lite mycket regn på slutet men det behövdes nog.

Vi har även träffat gamla kollegor och varit ute och röjt runt något vi båda behövde efter alla duster med sjukvården.

Ha det bra 

 

 

 

 

 

 

 
 
Kristine

Kristine

21 augusti 2023 14:43

Våre mødre var jevngamle, de da :)

Så fin kirke!

Kreps ser jo SÅ godt ut - MÅ prøves... om ikke for lenge, håper jeg.

Ha en fin ukestart ^^

http://slossplassen.blogg.se

Monica och Jacob

22 augusti 2023 05:57

Tyvärr kommer jag inte in på din blogg utan att man använder mina personuppgifter vilket jag aldrig samtycker till.
Ha det bra :-)

 
BP

BP

21 augusti 2023 20:21

Din mamma var otroligt vacker. nästan som en filmstar. Kräftskivan såg väldigt aptitligt ut. Älskar kräftor. Å just de hade inte gått upp i pris såg jag. Köpte också ett paket för två veckor sedan och åt upp hela innehållet:-)
Nu är det suströmmingsdags, men jag vill minnas att du inte gillade den "delikatessen";-)
Håller helt med dig att sommaren 2023 var helt fantastisk. Sol ända sedan maj månad. Och bara den senaste veckan var aning blöt. Som du säger, regnet behövdes nog. Jag är nöjd med vädret, men tycker synd om alla på västkusten och i Småland samt Skåne.

http://bp-computerart.blogspot.com

 
violen

violen

22 augusti 2023 15:15

Så mysigt det ser ut med kräftskiva! Bra tillfälle att umgås och ha det trevligt! Visst har vi haft en bra sommar här på ostkanten, mycket sol och värme men lite regn.
Hundarna ser nästan skräckinjagande ut, de som brukar se så "goa" ut.
Ha det gott!

http://brandholmen.blogspot.se

 
Oneinamillion

Oneinamillion

25 oktober 2023 09:58

Vilken härlig blogg, fina bilder.
Ha en fin dag

http://www.sarplaninac.bloggplatsen.se

 
BP

BP

Fredag 2 feb 16:24

Svar: Jag får upp samma ruta som du. Klicka bort alla markerade, blåa fält och spara när du har kommit till slutet av listan (tryck på den högra knappen längst ned.
Att du/jag och troligen alla andra som vill hälsa på dig får upp den rutan är att du så sällan är inne på din blogg. Skulle du blogga dagligen eller veckovis skulle du inte drabbas av rutan.

http://bp-computerart.blogspot.com

 
Diana

Diana

Fredag 2 feb 21:58

Jag bloggar varje dag och får ändå upp denna rutan...

http://quipuskennel.bloggplatsen.se

 
BP

BP

Fredag 2 feb 23:29

Svar: Fick välja "Hantera dina alternativ" igen och klicka bort alla blåa fält. Men det tar ju bara några sekunder. Irriterande - väldigt!!! Du kanske vill byta till blogspot som jag har. En idiotsäker plattform som jag inte tänker lämna. Inga annonser heller.
Bloggplatsen som du har verkar inte vara så poppis längre. Känner bara dig som har bloggplatsen kvar.
Med detta sagt så är det ju inget fel på plattformen, bortsett från att att den verkar ha tappat alla länkar till dina fina bilder. Men som sagt, jag tror att de beror på att du inte varit inne här sedan augusti ifjol.
Hoppas på en kommentar från dig imorgon. Det skulle vara skoj om du började blogga igen. Saknar Gösta och Sture, och då gillar jag inte ens hundar;-)

http://https://bp-computerart.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Monica och Jacob - Onsdag 24 april 16:19

Just som man satt på sommardäcken kom snön, vaknade upp till ett vinterlandskap igen. Oroar mej för blommorna och jordgubbarna som ju frös ner förra året men än så länge verkar dom klarat sej trots minusgrader på nätterna. I år blir det ...

Av Monica och Jacob - Fredag 19 april 10:12

Detta är den trådlösa stickan den funkar bra men går inte att jämföra med ADSL som tuffade på jämt oavsett vad Telia försöker inbilla folk. På baksidan har Vivorna slagit ut så nu är det vår oavsett vad termometern säger. Hade problem med t...

Av Monica och Jacob - Fredag 19 april 08:49

Detta är den trådlösa stickan den funkar bra men går inte att jämföra med ADSL som tuffade på jämt oavsett vad Telia försöker inbilla folk. På baksidan har Vivorna slagit ut så nu är det vår oavsett vad termometern säger. Hade problem med t...

Av Monica och Jacob - Torsdag 18 april 17:42

Har inte bestämt hur jag ska göra med bredband, Jacob har ju en sticka så vi är ju inte helt utan. Nyhetsflödet i detta land är ju helt kasst kvällstidningarna har ju blivit värsta skvallerpressen och SVT  är ju värdelösa även FB har blivit skit fo...

Av Monica och Jacob - Torsdag 4 april 12:09

I går fick jag ett brev från Telia där man talade om för mej att om tre veckor fimpar man min telefon och mitt bredband. Den 14 februari fick jag ett mail som sa att den 30 novemer stänger man ner fasta telefonen och bredbandet, bra tänkte jag då h...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards