Direktlänk till inlägg 29 mars 2022

Spruta åtta

Av Monica och Jacob - 29 mars 2022 07:56

Sitter inte mycket vid datorn, ögonen blir irriterande efter ett tag.


Förra tisdagen tog jag spruta åtta i ögat, känns lite tröstlöst att blödningarna kommer tillbaka så snabbt nu.

Än så länge inga synbortfall så man får vara glad för det lilla.



Bild ett lördag morgon och bild två söndag, minns när jag jobbade hur jobbigt det var när det blev mörkt igen.

Många jobbar ju som jag tidigt bara för att andra ska kunna ta sej till jobbet mm

Jaja bara att gilla läget.


Isen ligger fortfarande tjock nere vid golfbanan trots att det varit 10/15 grader varmt en längre tid, måste vara den globala uppvärmningen :-)




Vissa saker bland annat hundmat är ibland slut i affärerna så det har jag beställt och hämtat på Willys så nu klarar dom sej ett tag.

Blev dålig i magen och skulle köpa fiskbullar men det har tydligen folk hamstrat så det blev lång näsa.






En liten resa runt i Roslagen har vi också gjort Garnsviken runt, Isättravik och Skeppsdal.

Mysigt att bara åka runt en söndagmorgon ta med kaffe och macka och bara vara.


Tur man har hundar detta var det äckligaste hamburgerbröd jag ätit smuligt och torrt.

Köpte det bara för att det jag brukar handla med låga sockerarter var slut och detta var det med minst som fanns.


Tomten är full av Snödroppar och Krokus så nu är det vår på riktigt.

Ha det bra  

 
 
violen

violen

29 mars 2022 10:24

Tråkigt med dina ögon men det finns ju ända viss hjälp att få! Så många vackra naturbilder du visar. Ja, det är lite underligt att klimatuppvärmningen får isen att ligga länge, ett fenomen som bör utredas av vän av ordning!
Det är ganska tomt i butikshyllorna nu när folk lägger upp lager hemma.
Ha det gott och njut av våren med ljus och värme!

http://brandholmen.blogspot.se

 
BP

BP

29 mars 2022 16:24

Vår på riktigt - ja, då hoppas jag att du inte fick bevittna två snöstormar som Täby drabbades av idag;-) När jag läste rubriken tänkte jag spontant - "Oj, de flesta har ju bara fått tre sprutor". Sedan kom din förklaring att det var ögonen det gällde och inte Covid. Bra att sprutorna gör sitt för dina ögon. Bara att stå ut med...

Att folk har hamstrat allt möjligt har jag också märkt. Blå Bandet, Knorr's snabbsoppor är ett minne blott. Ja, ja!

Kul med era söndagsresor. Förut brukade ni ju åka in till Stockholm "på äventyr" om jag minns rätt.

Kul med ett livstecken från Berga då och då. Ha det gott och hälsa Jacob!

PS. Bilderna är fantastiskt fina:-) DS.

http://bp-computerart.blogspot.com

 
Andy

Andy

30 mars 2022 14:47

Våren kan inte komma fort nog! :-)

http://www.video-bookmark.com/user/andbjo

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Monica och Jacob - Onsdag 24 april 16:19

Just som man satt på sommardäcken kom snön, vaknade upp till ett vinterlandskap igen. Oroar mej för blommorna och jordgubbarna som ju frös ner förra året men än så länge verkar dom klarat sej trots minusgrader på nätterna. I år blir det ...

Av Monica och Jacob - Fredag 19 april 10:12

Detta är den trådlösa stickan den funkar bra men går inte att jämföra med ADSL som tuffade på jämt oavsett vad Telia försöker inbilla folk. På baksidan har Vivorna slagit ut så nu är det vår oavsett vad termometern säger. Hade problem med t...

Av Monica och Jacob - Fredag 19 april 08:49

Detta är den trådlösa stickan den funkar bra men går inte att jämföra med ADSL som tuffade på jämt oavsett vad Telia försöker inbilla folk. På baksidan har Vivorna slagit ut så nu är det vår oavsett vad termometern säger. Hade problem med t...

Av Monica och Jacob - Torsdag 18 april 17:42

Har inte bestämt hur jag ska göra med bredband, Jacob har ju en sticka så vi är ju inte helt utan. Nyhetsflödet i detta land är ju helt kasst kvällstidningarna har ju blivit värsta skvallerpressen och SVT  är ju värdelösa även FB har blivit skit fo...

Av Monica och Jacob - Torsdag 4 april 12:09

I går fick jag ett brev från Telia där man talade om för mej att om tre veckor fimpar man min telefon och mitt bredband. Den 14 februari fick jag ett mail som sa att den 30 novemer stänger man ner fasta telefonen och bredbandet, bra tänkte jag då h...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards