Direktlänk till inlägg 21 september 2022

Att träffa någon som räddat ens liv

Av Monica och Jacob - 21 september 2022 07:05

Ett litet skitparti som Liberalerna vars ungdomsförbund 2016 hade på förslag att man skulle tillåta Nekrofili, Tidelag och Incest bland annat, sitter och kastar skit på allt och alla nej bort med dom.

 

Nu till något roligare, det var inget fel på lungor och hjärta utan en reaktion på en medicin jag fått.

Riktigt otäckt när man inte kunde andas och hjärtat betedde sig konstigt.

I ambulansen som hämtade mej fanns en kvinna som sa här har jag varit tidigare.

Var det 2016 sa jag ja sa hon, jag och min kollega brukar prata om dej och undra hur det slutade eftersom vi inte får veta sånt.

Trevligt att träffa och även få tacka någon som varit med att rädda ens liv.

Brukar tänka att det var tur att dessa miljöaktivister inte satt och blockerade vägen för då hade jag inte suttit här.


Nordea lägger ner sitt kontror i Åkersberga och hänvisar till Nätet eller Täby, fy fan vad lågt.

Eftersom jag inte gör mina bankärenden på nätet flyttade jag mina pengar till Handelsbanken som har ett kontor här ute än så länge.


Har man en tidig tid på Sophiahemmet ser det ut så här på parkeringen hur många lediga platser som helst.


Första semlan hittade vi på ICA riktigt mumsigt.


Vi har även firat en födelsedag och på söndag blir det mer kaffe och tårta när Jacob fyller år.


I år blir det mycket tomater men dom får nog mogna inne tror jag.


Såret under Stures öga har läkt fint på egen hand, här sparade man tusentals kronor på att vara en erfaren hundägare.


Mums med hemlagad Porchetta i hamburgerbröd, både det och korvbröd finns med låg sockerhalt vilket gör att även jag kan äta det med gott samvete.


Skönt med en STOR trygg dörrvakt som ingen tar sej förbi.

Tänker på dej Beate vilken stark kvinna du är och kul att du fortsätter att blogga STOR KRAM   

 

 

 
 
Ingen bild

Jacob

21 september 2022 12:56

Det var tur att ingen blockerade vägen för dej när du åkte ambulans till Danderyds sjukhus. Om så varit fallet hade jag nog tillbringat resten av mitt liv på Kumlaanstalten.

Monica och Jacob

21 september 2022 12:57

PUSS

 
BP

BP

21 september 2022 19:35

Tusen tack för dina fina ord och tankar:-)
Kan tänka mig att ambulanssjuksköterskan kände igen dig. Har en känsla av att både du och jag är personer som man inte glömmer i första hand - på gott och ont alltså.
Så skönt att det inte var hjärtat eller lungorna som krånglade, men visst blir man aningen skraj. Det är ju alltid så med nya mediciner. Läser man om alla biverkningar i FASS eller bipacksedeln är man i stort sett vettskrämd och struntar i att ta medicinen. Vissa har ju så många biverkningar att man kan fråga sig om det är värt besväret om du förstår vad jag menar.

Semlor - redan! Det måste vara rekord. Men kan man äta kräftor hela året nuförtiden, kan man lika gärna äta semlor året runt.

Jo du, den dörrvakten skulle jag inte vilja snubbla över varken en mörk natt eller mitt på dagen;-)

http://bp-computerart.blogspot.com

 
Evy

Evy

21 september 2022 22:05

Mumsigt med semla.😋😋 du jag måste fråga.. jag vill försöka skapa en ny blogg här på bloggplatsen.se, men jag ser ingenstans där man kan göra det?!🤔😮😕🤷🏼‍♀️ har du tips på hur jag hittar om hur man kan skapa ny blogg här på denna bloggportal?!🙂(ps. Skicka gärna svar till mig om det med kommentar i min blogg på nouw😊)

http://Https://nouw.com/mittlivommig

 
violen

violen

22 september 2022 15:59

Ett elände med biverkningar av mediciner. Ok om man blir bra när man slutar med något man inte borde ha fått ordinerat men ibland blir det inte så bra. Skönt att det inte var ditt hjärta som krånglade! Hoppas du mår bättre nu! Lite väl tidigt för semlor men många blir nog glada över att de finns. Världens mysigaste dörrvakt!
Ha det gott!

http://brandholmen.blogspot.se

 
Åke

Åke

25 september 2022 19:20

Bra med riktig vakt sådär. Intressant att ambulanspersonalen kom ihåg dig. Tråkigt att dom inte får veta, jag tror alla gör så gott de kan. Miljöaktivisterna kan inte haft många rätt. Tråkigt att dom ska förstöra sådär, men jag tror dom blev åtalade.

http://www.nacka144.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Monica och Jacob - Onsdag 24 april 16:19

Just som man satt på sommardäcken kom snön, vaknade upp till ett vinterlandskap igen. Oroar mej för blommorna och jordgubbarna som ju frös ner förra året men än så länge verkar dom klarat sej trots minusgrader på nätterna. I år blir det ...

Av Monica och Jacob - Fredag 19 april 10:12

Detta är den trådlösa stickan den funkar bra men går inte att jämföra med ADSL som tuffade på jämt oavsett vad Telia försöker inbilla folk. På baksidan har Vivorna slagit ut så nu är det vår oavsett vad termometern säger. Hade problem med t...

Av Monica och Jacob - Fredag 19 april 08:49

Detta är den trådlösa stickan den funkar bra men går inte att jämföra med ADSL som tuffade på jämt oavsett vad Telia försöker inbilla folk. På baksidan har Vivorna slagit ut så nu är det vår oavsett vad termometern säger. Hade problem med t...

Av Monica och Jacob - Torsdag 18 april 17:42

Har inte bestämt hur jag ska göra med bredband, Jacob har ju en sticka så vi är ju inte helt utan. Nyhetsflödet i detta land är ju helt kasst kvällstidningarna har ju blivit värsta skvallerpressen och SVT  är ju värdelösa även FB har blivit skit fo...

Av Monica och Jacob - Torsdag 4 april 12:09

I går fick jag ett brev från Telia där man talade om för mej att om tre veckor fimpar man min telefon och mitt bredband. Den 14 februari fick jag ett mail som sa att den 30 novemer stänger man ner fasta telefonen och bredbandet, bra tänkte jag då h...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards