Direktlänk till inlägg 17 januari 2010

Vildsvin farligare än varg

Av Monica och Jacob - 17 januari 2010 06:02

-1,6 sköööönt det känns riktigt varmt, 4 piggsvin med ut på morgonen det märks att vildsvinen stryker förbi här med tanke på hundarnas resta ragg. Det kanske vore läge för dom som har nada pli på hunden att slänga på ett koppel, annars får man väl snart höra om vovven som blev dödad av vildsvin.Konstigt att det är så tyst på jägarna när det gäller alla skador och dödsfall bland jakthundar som råkat ut för dom här nere. Det pratas om att höja försäkringspremien för jakthundar, men fan vet om dom inte gråter sej till en allmän höjning med hjälp av sina företrädare. Skulle inte förvåna mej om vi vanligt folk fick vara med och sponsra det också.En gubbe blev ju anfallen av ett vildsvin men det ville han inte prata om, hade det varit en varg hade han nog suttit i TV och gråtit. Dax för mammorna här att gråta ut lite i media om rädslan för att en flock vildsvin ska döda deras barn när dom är på väg till skolan, tror risken är större än att råka ut för varg.

Är detta vuxna människor eller förklädda dagisbarn.

Har aldrig hör talas om någon som bajsar av ilska, att man skiter på sej av rädsla däremot är ju vanligt.

  

En mellanlandning på väg in till stan och utfodringsplatsen, 17 stycken var dom.

  

Vad är detta!!!!!! jo Argos   som försökt skriva sitt namn i snön  tycker mej se början till att A i alla fall.


Ha en bra söndag  

 
 
Ingen bild

Siv

17 januari 2010 06:35

Snart ska du se att det står Argos ASG
Fina fåglar;-)
Ha det/Kram o Nattinatti

 
Ingen bild

Snuffsan

17 januari 2010 07:22

Det stämmer nog bra det.
Får han bara lite tid på sej står det nog Argos i klartext;-);-)

 
Flanören...

Flanören...

17 januari 2010 09:41

Vildsvin är jaktbara hela året, väldigt lite regler.
Såg på en jägarsait, att man avrådde från att skjuta suggor med smågrisar!
Det var ju avelspar som var högvilt vid vargjakten!
Tror att jägarna/markägarna t.o.m månar om vildsvinen, jakten kan ge intäkter och mat.

De där Robinsson ja, pågår det än?

http://www.nabbsjuan.bloggplatsen.se

 
Sussi

Sussi

17 januari 2010 10:46

Vildsvinen sätter Doris efter om vi inte passar oss. För då har man nog ingen vovve kvar :-( Dom är riktigt elaka när dom sätter den sidan till..

Hahaha ja, nog ser jag allt ett a däri

Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Phia

17 januari 2010 14:15

Jag ser A och en stjärna:-)

 
skogsfrun på dal

skogsfrun på dal

17 januari 2010 15:34

Vildsvin är väldigt skygga djur ...och kloka! De tycks ha anammat principen; bättre fly än illa fäkta. Skulle man råka komma för nära så de känner sig hotade är det bara att vända på klacken och gå sin väg. I Skåne var vi inne och promenerade i ett stort vildsvinshägn och mötte en hel familj grisar, vi stirrade häpet på varann några ögonblick sen satte grisarna svansen i vädret och stack från de hemska tvåbeningarna;) Ibland såg jag vildsvin på mina ridturer i bokskogen, de satte hög fart från faran även då.

http://www.barasaras.bloggplatsen.se

 
Noomi

Noomi

17 januari 2010 18:16

Här finns mängder med vildsvin i skogarna, men man ser dem i stort sett aldrig. De är smarta nog att hålla sig gömda. Lär vara svåra att jaga också.
Argos är en försigkommen kille, helt klart ;)
KRAM

http://www.dizzyweb.se

 
Sussi

Sussi

17 januari 2010 20:13

Jag gjorde nog bäst i att ha kläder på mig på dopet. Jag vill ju bespara dom att se en lilablå, sönderfrysen, knottrig en hihi

Menar du att dina hundar inte springer efter vilt? Hur har du lyckats med den bedriften?

Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Susan

Susan

17 januari 2010 23:52

Skogen i Enköping var helt förstörd av svinen :(. Synd för det var en så vacker trollskog innan.Svine går väldigt hårt på jakthundar och är svåra att ta. Dom är både sluga ,snabba & listiga men ack så goda på tallriken.Börjar ta pissbilder då har du inte mkt att fota....inga bajsbilder bara ;) ha ha
Ha en bra vecka / Puss

http://www.manhofs.se

 
Ingen bild

Yvonne

18 januari 2010 00:04

håller med,känns fan så obehagligt att stöta på vildsvin,har bara mött dom ett fåtalgånger och vi tittar på varandra på håll sen backar jag med min flock och svinen drar till skogs.
Däremot är det svinspår öööverallt.
ha ha vilken snorrepicasso.Nationalmuseum nästa,
Ska ni hålla vernisage hoppas jag att bli bjuden,fnizz
galningarnas vuxendagis
Kram o ha en bra vecka

 
Ingen bild

Monica

18 januari 2010 05:02

Phia:
Kul att du ser hur duktig han är;-)
Susan:
Får jag se en bajskorv som är ett mästerverk, blir det nog en bild hihi
Yvonne:
Klart du blir bjuden;-)
Sussi:
Lite hot klarar biffen, nej ska jag vara ärlig har vi köpt hundar från linjer som inte haft mycket till jakt på MH testerna.
Siv:
Sov gott;-)

 
Lotta

Lotta

18 januari 2010 06:16

Alltså, innan jag lär mig att du bytt blogg och inga uppisar kommer varje nytt inlägg.....

Här har vi massor av vildsvin! Ser dem aldrig, men man ser vart de håller till eftersom det är totalt uppbökat. Snacka om att förstöra skog och åkrar...

Här har vi också värmebölja nu, men denna vedervärdiga blåst kommer då också som ett brev på posten :(.

Ha den gott i veckan! KRAM :)

http://www.rottisweb.se

 
Malin

Malin

18 januari 2010 15:46

Nu får jag läsa ikapp igen, det kommer ju inte på mailen när du uppdaterat ju ;)
Haha.. ja, det där var en fin kråka från A :D
Dutti kille!

http://pipi.info.se

 
Ingen bild

JJ

19 januari 2010 08:52

Duktig är han Argos hihi

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Monica och Jacob - Fredag 19 april 10:12

Detta är den trådlösa stickan den funkar bra men går inte att jämföra med ADSL som tuffade på jämt oavsett vad Telia försöker inbilla folk. På baksidan har Vivorna slagit ut så nu är det vår oavsett vad termometern säger. Hade problem med t...

Av Monica och Jacob - Fredag 19 april 08:49

Detta är den trådlösa stickan den funkar bra men går inte att jämföra med ADSL som tuffade på jämt oavsett vad Telia försöker inbilla folk. På baksidan har Vivorna slagit ut så nu är det vår oavsett vad termometern säger. Hade problem med t...

Av Monica och Jacob - Torsdag 18 april 17:42

Har inte bestämt hur jag ska göra med bredband, Jacob har ju en sticka så vi är ju inte helt utan. Nyhetsflödet i detta land är ju helt kasst kvällstidningarna har ju blivit värsta skvallerpressen och SVT  är ju värdelösa även FB har blivit skit fo...

Av Monica och Jacob - Torsdag 4 april 12:09

I går fick jag ett brev från Telia där man talade om för mej att om tre veckor fimpar man min telefon och mitt bredband. Den 14 februari fick jag ett mail som sa att den 30 novemer stänger man ner fasta telefonen och bredbandet, bra tänkte jag då h...

Av Monica och Jacob - Lördag 30 mars 17:11

Ja vad säger man, måste ha varit en jävla smäll stackars människor som bor där. Man är inte säker någonstans nu för tiden, hur kunde det bli så här vi lite äldre som har något att jämföra med ser ett land i totalt förfall. Skulle inte vilja va...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22 23
24
25 26 27
28
29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards