Direktlänk till inlägg 4 maj 2010

Varm sommar???

Av Monica och Jacob - 4 maj 2010 05:59

Hu vad veckorna går snart är våren slut och man ska sitta här och ondgöra sej över värmen.Blir det lika extrem sommar som vinter med 35 grader varmt blir det inte roligt, konstigt ju äldre man blir ju mindre tål man värmen.I dag ska jag till livmedikus vilket ju var tur eftersom grannhunden fick mej att stå på näsan i söndags. Konstigt en del människor fattar inte när man ber dom att hålla undan hunden( hon börjar gagga om Cesar Milan), nej rusa ner till tomtgränsen och skälla och visa tänderna ska det lilla monstret.Om gänget vill tar dom kål på henne på en miss och vi får stå för allt skriverier i tidningarna bland annat vansinnig schäferflock slet liten söt hund i stycken. Nä ni många gånger ligger det nog mer bakom hundattacker än vad man kan läsa i tidningen.Skit samma nu har vi satt för så den lilla inte ser oss i alla fall sedan kan hon stå där och gaffla hur mycket hon vill.

  

Som tur är är dom ett trevligt Gäng utan en massa aggresioner, men dom blir väl inte så impade av att morsan blir anfallen bakifrån när hon påtar i trädgården.


Slut för i dag nu ska jag gå och öppna mitt paket som jag fått för att det är Monica idag det ni, ha det  


 
 
Ingen bild

Siv

4 maj 2010 06:36

Hopplöst med folk som inte bryr sej om vad man säger,inte roligt när man har 4 stora hundar.
Ha en skön namnsdag GRATTIS.
Kram o nattinatti

 
Sussi

Sussi

4 maj 2010 10:53

Jag är ännu i den åldern då sommaren är skön ;)
I och för sig.. 35 grader kanske är lite att ta i men uppåt 30 klarar jag galant :)
På med ac:n inne så har Doris och sambon det svalt och skönt. Lite dyrare men helt klart värt pengarna!
Man tycker ju att hon borde vara mer rädd om sin lille vovve. Och om man ska uppfostra en hund så kan man ju inte anta att det går bra för den andra att deltaga utan samtycke..
Ibland undrar man hur vissa tänker..

Ha en fin dag
KRamisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Sussi

Sussi

4 maj 2010 10:54

Och förresten..
Grattis på namnsdagen :)

Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
skogsfrua på dal

skogsfrua på dal

4 maj 2010 12:02

Hehe, vårt lilla monster heter Ninna västgöte. Vi brukar skoja och säga -tur att hon inte är stor som en Schäfer;-) Förstår problemet med grannhunden i tomtgränsen, avskärmning är nog enda lösningen om du inte vill träna upp balansen på slak lina och öva stå-på-huvudet. Det sistnämnda kan ju behövas till annat;-)
Fin vattenbild på tisdagstemat!

http://barasaras.bloggplatsen.com

 
Christel och Herman

Christel och Herman

4 maj 2010 16:19

Blir fullständigt vansinning på folk som inte kan hålla ordning på sina hundar. Jag gick förbi en av våra grannar häromdagen. Han stod och rökade på garageuppfarten vid sin bil och ser att jag kommer då han hälsar på mig. Jag tittade åt cykelvägen på motsatta sida som jag skulle passera så att ingen cyklist eller liknande kom farande. DÅ helt plötsligt ser jag i ögonvrån att hans hund kommer rusande mot mig och Herman som går på ANDRA SIDAN av vägen. Herregud, killen såg ju att jag kom med Herman, ser man då inte till att ta in sin hund vid sin sida så att den inte sticker iväg? Tänk om en bil hade kommit!! Jag blev sur och motade bort hans hund. INTE för att Herman är aggresiv, nä tvärtom, utan för att JAG bestämmer när och om han skall hälsa på andra hundar. Så, nu fick jag spy galla jag också, ha ha ha.

Kram Christel.

http://www.petrini.be

 
Marilyn

Marilyn

4 maj 2010 17:08

Välkommen till våran nya blogg ;) Kramiz

http://www.blogtown.se/blog.php?id=papillonkojan

 
Marilyn

Marilyn

4 maj 2010 17:14

Tänk, här har man också funderat på varför småhundsägare låter sina små hundar bete sig hur som helst... Så är det i alla fall inte här;) då lillen vet hur man beter sig. Blir också galen på detta då vi varje dag råkar ut för dessa galna, otrevliga småhundar :( Kramiz

http://www.blogtown.se/blog.php?id=papillonkojan

 
Marilyn

Marilyn

4 maj 2010 17:15

Bra om man länkar till den nya bloggen också, he, he.

http://papillonbus.bloggplatsen.se

 
Marilyn

Marilyn

4 maj 2010 19:07

Jo, här får man skylla på att man är trött... GRATTISSSSSS PÅ NAMNSDAGEN VÄNNEN MIN :)

Bamsekramiz

http://papillonbus.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Gisse & Sigge

4 maj 2010 22:31

Jag blir sååå less på alla dessa hundägare som inte har någon som helst hundvana. Igår passerade jag 3 olika hundägare med skällande hundar och Sigge tittade inte ens på dem. Han gick med nosen i marken och ignorerade totalt. Ägarna gjorde INGENTING!!! Deras små hundar fick glatt fortsätta skälla som små gangsters, sen undrar de varför deras hundar tillslut åker på stryk.
Skulle Sigge som är schäfer göra detsamma så skulle han vara en " galen kamphund". *SUCK

 
Ingen bild

Susan

4 maj 2010 23:31

Tänkte skriva samma sak som Gisse & Sigge men du skrev det så så bra så jag kan bara säga att jag instämmer och tillägger bara "morr" ;)
Ha en bra ve och hoppas plåtarna va bra. Nu blir det bloggtorka såvid det inte finns en dator där.
Puss

 
Glimz

Glimz

5 maj 2010 00:19

*gah* Vad är det för fel på folk? Politiker kanske?! Där verkar det ju inte finnas en endaste rätt skruv vriden, så är det nog! Riktigt fint gäng har du ivf :) Å så ett bamse grattis på din namnsdag! Det bästa till flocken :)
Kram!

http://ninz.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Monica och Jacob - Onsdag 24 april 16:19

Just som man satt på sommardäcken kom snön, vaknade upp till ett vinterlandskap igen. Oroar mej för blommorna och jordgubbarna som ju frös ner förra året men än så länge verkar dom klarat sej trots minusgrader på nätterna. I år blir det ...

Av Monica och Jacob - Fredag 19 april 10:12

Detta är den trådlösa stickan den funkar bra men går inte att jämföra med ADSL som tuffade på jämt oavsett vad Telia försöker inbilla folk. På baksidan har Vivorna slagit ut så nu är det vår oavsett vad termometern säger. Hade problem med t...

Av Monica och Jacob - Fredag 19 april 08:49

Detta är den trådlösa stickan den funkar bra men går inte att jämföra med ADSL som tuffade på jämt oavsett vad Telia försöker inbilla folk. På baksidan har Vivorna slagit ut så nu är det vår oavsett vad termometern säger. Hade problem med t...

Av Monica och Jacob - Torsdag 18 april 17:42

Har inte bestämt hur jag ska göra med bredband, Jacob har ju en sticka så vi är ju inte helt utan. Nyhetsflödet i detta land är ju helt kasst kvällstidningarna har ju blivit värsta skvallerpressen och SVT  är ju värdelösa även FB har blivit skit fo...

Av Monica och Jacob - Torsdag 4 april 12:09

I går fick jag ett brev från Telia där man talade om för mej att om tre veckor fimpar man min telefon och mitt bredband. Den 14 februari fick jag ett mail som sa att den 30 novemer stänger man ner fasta telefonen och bredbandet, bra tänkte jag då h...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17
18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards