Direktlänk till inlägg 5 maj 2010

Svar på röntgen

Av Monica och Jacob - 5 maj 2010 06:04

Fick svar på magnetröntgen i går, och mycket riktigt hade jag spår efter ett diskbråck vid L-5 roten. Sedan var det lite artros och diskdegenerationer men inte värre än vad folk i min ålder brukar ha.När man läser vad det står i remissutlåtandet som jag fick behövs onekligen en uppslagsbok, tur att doktorn tog sej tid att förklara. Skönt var det i alla fall att diskbråcket läkt ut av sej självt för det var inte roligt att ha kan jag lugnt påstå. Dom övriga småfelen i fasettleder och ligament får man leva med tydligen.


Jacob läste jobbannonser i går bland annat sökte Viking Line kockar, det skulle han söka meriterna finns ju sa han eftersom jag är törstig   och kan skala potatis  


I dag blir det att försöka rensa upp lite på baksidan en hel del har tagit mycket stryk i vinter såg jag. Kalla nätter med minusgrader fortfarande gör ju inte saken bättre, ja det är bara att vänta och se om rosorna skjuter nya skott från roten.

  

Ibland blir reaktionen inte den väntade  

Ha en skön onsdag  


 
 
Sussi

Sussi

5 maj 2010 08:33

Jag kan tänka mig att diskbråck inte är nåt skoj alls..
Jag kan också jobba på viking line..
Jag tyckte jag bevisade i helgen att jag också var törstig och skala potatis kan jag med hihi
Jag tror nog våra rosor har kolatvippen. Inte en enda grön sak har det kommit på dom än. Vi får väl se, annars är det bara att riva upp och plantera annat

Sv. Usch så hemskt med en ung manlig gynekolog. Där vill man helst ha en av samma kön..

Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Marilyn

Marilyn

5 maj 2010 09:54

Inget roligt svar du fått men samtidigt bra att ändå få veta vad värken beror på. Här har man inte röntgat sig då läkaren tycket att det inte spelade någon roll då jag ändå hade ont just då. Han menade säkert att värken skulle inte bli lindrigare utav det. Men samtidigt ångrar man sig här att man inte stod mer på sig, för det hade ändå varit bra att få veta hur stor skadan man egentligen har och vilken kota den är. Rolig historia och rätt så lik det som hände med min före detta, ha Blev också glad att han till slut insåg att allt emellan oss för länge sedan varit dött. Idag är man seg och trött här då natten åter varit stökig, suck. Hoppas att dagen blir bra och att Jacob får bli kok på Viking Line, hi. Kramiz

http://papillonbus.bloggplatsen.se

 
skogsfrua på dal

skogsfrua på dal

5 maj 2010 10:29

Ja den här skrotten är tyvärr ingen evighetsmaskin, somliga delar skulle man vilja byta ut. Jasså han är kock din Jacob, såna behövs ju alltid precis som undertakers;-)
Äta bör man och sen dör man, hehe.

http://barasaras.bloggplatsen.se

 
Marilyn

Marilyn

5 maj 2010 12:15

tröstlöst är bara förnamnet, snart stryper jag fanskapet, grr. Nä, du det där går jag inte på. Nu ligger kuben i lådan och där får den ligga tills hm tar den, haaaaa!!!

http://papillonbus.bloggplatsen.se

 
Vicke

Vicke

5 maj 2010 13:36

hahaha, den bilden var bra

http://animeramedvicke.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Siv

5 maj 2010 14:58

God Morgon, skönt att d-bråcket gått tillbaka av sej självt och att det bara var (tantskador hihi) i övrigt, har likadant själv.Passa som kock,törstig och kan skala potatis ASG inga dåliga meriter.
Bilden var ju super, snacka om att vara ute i ogjort väder.
In i duschen och sedan till jobbet/Kram

 
Lotta

Lotta

5 maj 2010 18:21

Ajaj lille ryggen :( Stackare! Men skönt att det är på väg tillbaka.
Fick svar på min också för ett tag sedan och visst är det trist att inte få vara tipp topp, men jag är ändå glad att jag äntligen fick en MR och att de påvisade att det inte är som det ska...
KRAM

http://www.minflock.com

 
Marilyn

Marilyn

5 maj 2010 19:33

Filmer på dagens träning ute nu om du vill kika. Jo, jag råkade radera mina inlägg ifrån i morse och fick skriva om allt igen. Så din hälsning försvann så du inte undrar vart den tagit vägen, snyft. Kramiz

http://papillonbus.bloggplatsen.se

 
Glimz

Glimz

5 maj 2010 23:14

Kan dem laga dig så du blir av med smärtan? Hahahaha den bilden tyckte jag om :) Ibland smärtar sanningen och verkligheten, aj aj aj :D
Kramar till goe flocken!

http://ninz.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Snuffsan

7 maj 2010 17:18

Skönt att det inte var värre, lycka till med arbetet som kock;-)
Bilden bara såååå bra;-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Monica och Jacob - Onsdag 24 april 16:19

Just som man satt på sommardäcken kom snön, vaknade upp till ett vinterlandskap igen. Oroar mej för blommorna och jordgubbarna som ju frös ner förra året men än så länge verkar dom klarat sej trots minusgrader på nätterna. I år blir det ...

Av Monica och Jacob - Fredag 19 april 10:12

Detta är den trådlösa stickan den funkar bra men går inte att jämföra med ADSL som tuffade på jämt oavsett vad Telia försöker inbilla folk. På baksidan har Vivorna slagit ut så nu är det vår oavsett vad termometern säger. Hade problem med t...

Av Monica och Jacob - Fredag 19 april 08:49

Detta är den trådlösa stickan den funkar bra men går inte att jämföra med ADSL som tuffade på jämt oavsett vad Telia försöker inbilla folk. På baksidan har Vivorna slagit ut så nu är det vår oavsett vad termometern säger. Hade problem med t...

Av Monica och Jacob - Torsdag 18 april 17:42

Har inte bestämt hur jag ska göra med bredband, Jacob har ju en sticka så vi är ju inte helt utan. Nyhetsflödet i detta land är ju helt kasst kvällstidningarna har ju blivit värsta skvallerpressen och SVT  är ju värdelösa även FB har blivit skit fo...

Av Monica och Jacob - Torsdag 4 april 12:09

I går fick jag ett brev från Telia där man talade om för mej att om tre veckor fimpar man min telefon och mitt bredband. Den 14 februari fick jag ett mail som sa att den 30 novemer stänger man ner fasta telefonen och bredbandet, bra tänkte jag då h...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17
18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards