Direktlänk till inlägg 24 maj 2010

Solsken igen

Av Monica och Jacob - 24 maj 2010 05:41

Efter en otroligt regnig söndag med 28 mm regn varav 14 kom på 20 minuter med åskan som fick hela huset att skaka den måste ha gått rakt över oss.Stopp i hängrännan fram blev det med ett Niagarafall som följd, tur man har sin lilla stenget Jacob som pinade upp för stegen som den bästa elitgymnast  

  

Regnet gjorde gott för växtligheten, vad jag älskar den här spröda ljusgröna späda växtligheten bäst att njuta blir det riktigt varmt blir det ganska fort gul och fult.

Fyllt år har man gjort i det tysta bara dom närmast sörjande i år, vad är att fira egentligen men bara för att få presenter gör jag det i alla fall  Mammorna var här kul att dom har så roligt ihop, grillat hoppade vi över i år och körde hemlagad pizza och äppelkaka som efterrätt  

I går morse hängde man på låset vid VI i Margretelund som öppnar 8 varje dag och har en stor avdelning för trädgård,skönt att vara ensam på plan 2 st var vi som gick runt och botaniserade  

  

   

Fin är den blomman för dagen som smyckar verandan. 

   

Den här handsken modell dyrare hittade jag uppe vid klocktornet snäll som jag är lät jag inte Argos döda den utan satte upp den på stolpen men ingen verkar sakna den,tillhör nog någon som varit på tillfälligt besök i hagen.

Den här veckan blir det att handla på Lidl varje dag eftersom dom har kaffe för 20 kr halvkilot, det var länge sedan det var så billigt här ute så nu blir det att bunkra upp igen.

   

Visst är hon fin lilla Ebba, tur man satt på fästinghalsbanden hittade en förra veckan på Kajsa så nu är dom på G här också.

Ha en skön måndag    

 
 
Ingen bild

Phia

24 maj 2010 07:01

Det är otroligt vackert i naturen nu.Och naturligtvis Ett Grattis i efterskott!Kram.

 
Ingen bild

Monica

24 maj 2010 07:47

Man tackar och bugar

 
Marilyn

Marilyn

24 maj 2010 09:00

Oj så det har regnar hos er då. Här kom visserligen en stor skur, men lika snabbt var den borta igen. Håller med om att det är finast med den allra första grönskan, så ljus och oskyldig, hi. Sen får man inte förglömma all dess des härliga doft heller. Gänget ser i alla fall ut att stortrivas. Snygg bild på Ebba i profil… Marilyn gillar!!! Här har det lugnat sig med haltandet, så vetten får vi allt vänta med tycker jag. Ha en fin vårdag. Kramiz

http://papillonbus.bloggplatsen.se

 
Sussi

Sussi

24 maj 2010 09:24

Efter regn kommer solsken ;)
Det är nödvändigt med lite regn med. Jag klagar inte.. Jag tyckte det var så skönt med en innedag :)

Så du har gått och fyllt år.. Grattis i efterskott :)

Där Doris var när vi var i Göteborg fanns det massvis med fästingar. Vi plockade säkert 7 stycken på henne bara på magen. Så nu pågår ett frenetiskt letande hihi

Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Rantamor-På Näthinnan

24 maj 2010 09:30

Men du Grattis i efterskott dådå. Mammorna kom..har du många???
Jasså ni har av dom där elaka fästingarna där hos er..usch å fy. Har då inte sett några här uppe...men i Finland hos Rantafars föräldrar ute vid skärgården där vimlar det av dom och dom älskar mig för jag får dom alltid krypande på mig, är det så att dom gillar vissa människor bättre än andra???

Ha d gott, här har vi kall vind idag men sol...

 
Malin

Malin

24 maj 2010 10:31

ojoj.. va ja missar när ja inte e inne så ofta.
Nu har jag läst ikapp, skrattat lite & svurit lite över korkade människor som finns.. hur fan kan man kasta ner en hund?
Jaja.. de finns folk till allt!
Ha en go dag i solen...

http://pipi.info.se

 
oldmolly

oldmolly

24 maj 2010 18:05

Ja, kära nån va det regnade och åskade. Strömmen gick hör - och ett par proppar. Det slog nog ner här.

Fästingarna har funnit ganska länge. Min katter har haft flera för nån månad sen, men då satte jag på något som heter "Frontline". Ska droppas i nacken. Det funkar faktisk.

http://oldmolly.bloggplatsen.se

 
Glimz

Glimz

24 maj 2010 22:31

Ooooj vad det måste ha regnat ute hos dig! Märker vilken tur jag hade igår, det regnade i stort sett inget alls där jag befann mig :)
Kraaam :)

http://ninz.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Susan

25 maj 2010 00:44

Oj vad det kom regn hos dig, här föll 7 mm men jag hade önskat mig betydligt mera.Ser ut som handsken sträcker sig efter ngn ;).Fästingar har skådats här i söder sedan 4 ve så alla har sitt halsband i vitt på. Välpälsad hon är E, inte hårat änn ?Här brinner snart dammsugaren upp igen *S*.
Ha en skön vecka / Puss

 
Ingen bild

Yvonne

25 maj 2010 00:51

många mygg och mycket fästingar verkar det vara i år.ja det verkligen öste ner,åsk o dunder
Stort grattis i efterhand.
fina fina Ebba,puss på nos
Kramizar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Monica och Jacob - Onsdag 24 april 16:19

Just som man satt på sommardäcken kom snön, vaknade upp till ett vinterlandskap igen. Oroar mej för blommorna och jordgubbarna som ju frös ner förra året men än så länge verkar dom klarat sej trots minusgrader på nätterna. I år blir det ...

Av Monica och Jacob - Fredag 19 april 10:12

Detta är den trådlösa stickan den funkar bra men går inte att jämföra med ADSL som tuffade på jämt oavsett vad Telia försöker inbilla folk. På baksidan har Vivorna slagit ut så nu är det vår oavsett vad termometern säger. Hade problem med t...

Av Monica och Jacob - Fredag 19 april 08:49

Detta är den trådlösa stickan den funkar bra men går inte att jämföra med ADSL som tuffade på jämt oavsett vad Telia försöker inbilla folk. På baksidan har Vivorna slagit ut så nu är det vår oavsett vad termometern säger. Hade problem med t...

Av Monica och Jacob - Torsdag 18 april 17:42

Har inte bestämt hur jag ska göra med bredband, Jacob har ju en sticka så vi är ju inte helt utan. Nyhetsflödet i detta land är ju helt kasst kvällstidningarna har ju blivit värsta skvallerpressen och SVT  är ju värdelösa även FB har blivit skit fo...

Av Monica och Jacob - Torsdag 4 april 12:09

I går fick jag ett brev från Telia där man talade om för mej att om tre veckor fimpar man min telefon och mitt bredband. Den 14 februari fick jag ett mail som sa att den 30 novemer stänger man ner fasta telefonen och bredbandet, bra tänkte jag då h...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17
18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards