Direktlänk till inlägg 17 augusti 2010

Svalare

Av Monica och Jacob - 17 augusti 2010 06:00

Härligt med lite svalare väder runt 20 och sol räcker gott för oss.

Mona S som håller på att lova guld och gröna skogar varför lovar hon inte ett rotavdrag på tandläkarräkningen (fyndigt eller hur ROT och tandläkare  ) nu när dom vill ta bort RUT, det skulle göra mycket för folks plånböcker om man fick dra av halva arbetskostnaden hos tandläkaren.

  

I den här telefonstolpen har det suttit hackspettar hela sommaren men inte nu  när jag väl har en kamera med zoom, då lyser dom med sin frånvaro fågeljä....na

   

Här har dom pejl på golfspelarna den här gången såg dom oss så vi slapp titta på när dom blottade   sej för att kissa. Ett år hotade jag ju med att skaffa sådana där poängskyltar som dom hade förr i tiden vid konståkningen ni vet, sedan skulle jag sitta vid klocktornet och bedöma deras utrustning. Har tyvärr inte sett någon som skulle få 6,0 medelpoängen ligger på 2,5 med andra ord inte mycket att lägga ner krut på. Det har kliat i fingrarna på mej att skicka fram hundarna, blev nog några blöta byxben om jag gjorde det.

   

Syskonen knas av egen uppfödning så man kan ju inte reklamera dom heller 

 

Inne blommar doftrankan så fint, och på kvällen kommer det lite väldoft också.

   

Jättebalsaminen må räknas som ett ogräs men humlorna  gillar den, på den här bilden lyckades jag få med två hungriga humlor. Mer tur en skicklighet när Mrs Magoo är ute och fotar utan glasögon.


Pratade med Anna i går och Athenas svans läker bra, att lägga svansförband är inte det lättaste och när man väl fått dit det börjar hunden vifta på svansen som aldrig förr och då förstår ni ju vad som händer    . Ja det är typiskt, sedan slog hon svansen mot väggen som hon aldrig gör annars varvid det började blöda lite, men man kan ju inte banna en glad hund  

Ha en skön tisdag   

 
 
Vicke

Vicke

17 augusti 2010 05:47

ja, tandvården borde ligga under sjukvården då skulle alla ha råd att gå till tandläkaren

http://vickesblogg.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Phia

17 augusti 2010 06:47

Håller fullständigt med om att tandvård ska räknas till sjukvård,,är ju för 17 en del av kroppen!Poängskyltarna hade varit en rolig grej;-)Ha en bra dag!

Monica och Jacob

17 augusti 2010 07:30

Ja många modeller har man sett genom åren, väntar på den som ger 6,0 men får nog vänta förgäves;-)
Ha en bra dag;-)

 
Sussi

Sussi

17 augusti 2010 10:53

Precis som när jag tar fram kameran så försvinner Doris ;)
Hackspettar är fina. Såg en när jag och sambon var på promenad för några dagar sen. Dom är rätt stora ändå..

En hund är inte alltid så försiktiga. Är man glad så ska ju svansen gå och har man en vägg i närheten så får ju väggen flytta på sig, för vovven gör det inte hihi

Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Ann-Margret & Vinja

Ann-Margret & Vinja

17 augusti 2010 11:02

Ja 20 grader känns som lite mera lagom väder tycker jag också :)
Här har vi tyvärr regn idag vilket inte alls är kul :(

Vad fyndigt med ROT avdrag hos tandläkaren, ha, ha.

Vad tråkigt med golfare som visar både det ena och det andra ;) Du kanske skulle fota dom och sätta upp på anslagstavlan på golfbanan så kan alla få "njuta" HA HA

Skönt att Athenas svans blir bättre, kan tänka mig att lägga svansbandage inte är det lättaste ;)

Ha en bra dag!!!



http://heratorpetsvinja.webs.com

 
Marre & Rasmus

Marre & Rasmus

17 augusti 2010 11:15

Ja, nu är det behagligt där ute och man orkar mycket mer ;) Håller med om att tandvården, men det kommer nog aldrig att genomföras är jag rädd för. Och nu när Folktandvåren byts ut till det privata, så kan dom snart ta vilket pris som helst, hm. Ha det så gött. Kramiz

http://papillonbus.bloggplatsen.se

 
Beate

Beate

17 augusti 2010 12:46

Här fick jag mig inte bara ett skratt utan ett asgarv. Såg bilden framför mig - alltså din bedömning 2,5 med skylt, samtidigt som fyra hundar tar sig en "titt". 0,2 resultatet efter:-)))

http://bp-computerart.blogspot.com

 
Ingen bild

Susan

17 augusti 2010 13:44

Tycker du ska klättra upp i stolpen och fota in i ett hål men jag tror inte du törs ;)ha ha.
Puss

 
Vicke

Vicke

17 augusti 2010 17:01

inget nytt på denna front, jag tittar in igen

http://vickesblogg.bloggplatsen.se

 
Sussi

Sussi

17 augusti 2010 18:38

Jag är nog lite för löjlig på det sättet.. Jag älskar att ge presenter vilket mina vänner vant sig med nu. Jag brukar ofta hitta på en orsak ;)

Jodu.. En hund kan verkligen tigga. Och så söta dom är då dom gör det ;)
Svårt att motstå..

Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Glimz

Glimz

17 augusti 2010 21:47

Tandvården, usch vilka utsugare dem är! Poäng *asg* Jisses nu fick jag bilder i huvudet, tur ingen kan se dem *asg* I ett sånt läge förbannar jag mig själv att jag inte blev paparazzi *s*
En gooo kväller till dig o det dina :)
Kraaam!

http://ninz.bloggagratis.se

 
Camilla "Lillagul"

Camilla "Lillagul"

17 augusti 2010 23:33

Ha , Ha ,Ha !!!
Dig sittandes med poängspatlar vid Golfbanan , det skulle jag allt vilja se !!!

http://camillalillagul.blogspot.com

 
Ingen bild

Yvonne

18 augusti 2010 00:33

rot avdrag ,du e rolig du som vanligt,ha ha
när vi blir los pensios måste vi dit och poängsätta deras bananer ,ha ha
skönt med svalare väder.älskar hösten.
NOW WE TALK,vilka fina bilder på blommor och flock.
Kramen
din flock är de finaste blommorna,

 
Marre & Rasmus

Marre & Rasmus

18 augusti 2010 09:19

Kikar in och önskar er alla en skön Ondsag. Kramiz

http://papillonbus.bloggplatsen.se

 
skogsfrua på dal

skogsfrua på dal

18 augusti 2010 10:01

Du är så vitsig att man kan tro du är kommen från Göteborg;-)
Hellre rimliga priser än alla dessa krångliga avdrag. Rut, Tut eller Rot
Apropå kissande golfare så får man väl överse med trängande behov om det riktas snyggt. Din reaktion påminner mig om damen som ringde till polisen och anmälde grannarna för att de gick nakna i lägenheten mitt emot. Polisen som kom och kollade såg ingenting och påpekade detta för damen som svarar, jo om man ställer sig på en stol. Häpp!

http://barasaras.bloggplatsen.se

Monica och Jacob

18 augusti 2010 10:16

I stället för att använda toaletten som ligger i den här änden av golfbanan står man och vädrar snorren till allmän beskådan för alla som går Roslagsleden.
Konstigt man får inte blotta sej i stan men att stå och visa hela härligheten för barn ute i bushen är tydligen helt ok.
Och att ta bort RUT slår undan benen på många nysvenskar som äntligen fått något vettigt att göra.

 
Marre

Marre

18 augusti 2010 19:57

Tänker på er, kramar om i massor.

http://papillonbus.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Gisse & Sigvard

18 augusti 2010 20:18

Hej monica,
Härligt att Athenas svans läker bra, trots glada svansviftningar =)
Du är så fyndig och det är så otroligt roligt att läsa det du skriver. Hoppas allt är bra med er.
KRAM

 
Glimz

Glimz

18 augusti 2010 21:19

En gooooo kväller!
Kramen till dig och flocken :)

http://ninz.bloggagratis.se

 
Beate

Beate

18 augusti 2010 22:02

Love you, love you, love you!!! Din kommentar kommer att bli ett inlägg imorgon hos mig. Med länk såklart.

PS. Saknar ett inlägg av dig idag:-( DS

http://bp-computerart.blogspot.com

 
Pysselfarmor

Pysselfarmor

18 augusti 2010 23:48

Såg hos Rasmus/Papillonbus att du använder fästinghalsband till hundarna och att de är bra i magen. Sonens lilla vovve 4,2 kg kunde inte ha det för hon blev sjuk. Vill höra vilket märke av fästinghalsband ni använder så kanske de kan köpa ett sådant och testa. Men kanske små hundar är känsligare? Vet du något om detta mysterium?

http://pysselfarmor.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Monica och Jacob - Onsdag 24 april 16:19

Just som man satt på sommardäcken kom snön, vaknade upp till ett vinterlandskap igen. Oroar mej för blommorna och jordgubbarna som ju frös ner förra året men än så länge verkar dom klarat sej trots minusgrader på nätterna. I år blir det ...

Av Monica och Jacob - Fredag 19 april 10:12

Detta är den trådlösa stickan den funkar bra men går inte att jämföra med ADSL som tuffade på jämt oavsett vad Telia försöker inbilla folk. På baksidan har Vivorna slagit ut så nu är det vår oavsett vad termometern säger. Hade problem med t...

Av Monica och Jacob - Fredag 19 april 08:49

Detta är den trådlösa stickan den funkar bra men går inte att jämföra med ADSL som tuffade på jämt oavsett vad Telia försöker inbilla folk. På baksidan har Vivorna slagit ut så nu är det vår oavsett vad termometern säger. Hade problem med t...

Av Monica och Jacob - Torsdag 18 april 17:42

Har inte bestämt hur jag ska göra med bredband, Jacob har ju en sticka så vi är ju inte helt utan. Nyhetsflödet i detta land är ju helt kasst kvällstidningarna har ju blivit värsta skvallerpressen och SVT  är ju värdelösa även FB har blivit skit fo...

Av Monica och Jacob - Torsdag 4 april 12:09

I går fick jag ett brev från Telia där man talade om för mej att om tre veckor fimpar man min telefon och mitt bredband. Den 14 februari fick jag ett mail som sa att den 30 novemer stänger man ner fasta telefonen och bredbandet, bra tänkte jag då h...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7 8
9 10
11
12
13
14 15
16 17
18
19
20
21 22
23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards