Direktlänk till inlägg 7 januari 2011

Svårt biten

Av Monica och Jacob - 7 januari 2011 19:56

Ja i dag fick man ett samtal som man inte vill ha, Argos bror Arkas hade kommit för nära en så kallad mördarhund.

  

Med detta resultat, ja vad säger man om hundar som är uppfostrade att hugga sej fast för att sedan inte släppa. Vill jag ha ett förbud, nej det löser inga problem. Däremot ett hundförbud för en del människor i dom så kallade problemområdena, men det är väl inte politiskt gångbart därför får vanliga hundägare leva med detta som ju långt ifrån är någon ovanlighet. Att hålla på att tjata om att förbjuda vissa raser löser inga problem för man hittar snart någon annan ras för sina hundslagsmål, problemet är inte hundarna utan människorna bakom.  Just det här överfallet hände i Rinkeby vilket alla som bor i Stockholm inte blir speciellt förvånade över, nu hoppas vi att det läker fort och inte blir infekterat han är ju trots allt snart tio år.

       

Efter snöstormen

 

Och i morgon får vi visst en decimeter till, man börjar bli riktigt duktig på att skotta och stora biceps och six-pack på magen får man gratis  Sedan har ju Jacob passat på att få ryggskott så det blir ju lite extra jobb för mej, ska det här fortsätta 2 månader till får man nog lägga in sej på Danderyd i vår.

Ha en skön helg   

 

 
 
Pysselfarmor

Pysselfarmor

7 januari 2011 20:35

Fy f-n för vissa människor - de ska inte ha hundar! Det är inte hundens fel utan husse - för det är ju en husse som är knäpp!

Å stackars vovve - hoppas hoppas att det går bra - o gud så ont han ska ha! Jag blir alldeles tårögd!

http://pysselfarmorsbilder.blogspot.com

 
Sinna

Sinna

7 januari 2011 21:16

Nää fy vad hemskt. Stackarn!! Hoppas verkligen att det läker bra nu bara,
Kram Sinna

http://sinnasidan.blogspot.com

 
Glimz

Glimz

7 januari 2011 21:24

Men vad är det som händer?! Jag trodde bara det var jag som råkade ut för allt skit, men jag är inte ensam. Det bor jävlar o as precis över allt & Rinkeby....är jag förvånad? NOT! Hoppas han repar sig den lille mannen.

Kramar om!

http://ninz.bloggagratis.se

 
Noomi

Noomi

7 januari 2011 21:31

Fy vad hemskt, stackars Arkas :(
Nä, förbjuda hundraser är väl knappast lösningen. Snarare förbjuda vissa att ha hund, men det där klientelet bryr sig väl knappast ändå.
Mer snö i antågande ;)
KRAM

http://www.dizzyweb.se

 
Pennelina

Pennelina

7 januari 2011 22:08

fy... mellanpojken till gubben i första kullen blev svårt hundbiten då han var sex år, i ansiktet! 48 stygn...

inte kul med slikt, vare sig det är djur eller människor!

kramar från mig <3

http://pennelina.blogspot.com

 
Ingen bild

Yvonne

7 januari 2011 22:11

fyfan vad förbannad man blir,nä rasproblem löser inget.Faktum är att över 80% av omhändertagna hundar av polisen är blandrashundar,
Hundförbud för dom idioter som inte ska ha hund.
Sådeså.hälsa ägaren fån oss bloggisar varma tankar
och att skadorna läker ut bra.
Kramizar

 
Beate

Beate

7 januari 2011 23:11

Sorry, men höll på att spy faktiskt - å då skojar jag inte för en gång skull. Fy f*n.
Okunnig som jag är trodde jag att s k mördarhundar bra ger sig på "lapdogs", vilket alltså inte är fallet. Nej, jag blir bara ledsen när jag ser sådana bilder. sorry!

PS. Personligen tror jag att Jacob har tajmat sitt ryggskott lite sådär lagom. Å sa du mera snö imorgon - nej herregud, jag tror jag behöver dom där pillerna som heter Prozak eller nå't sådant. DS

http://bp-computerart.blogspot.com

 
Ann-Margret & Vinja

Ann-Margret & Vinja

7 januari 2011 23:52

Men stackars Arkas :( Vissa människor skulle verkligen inte få ha hund. För oftast är det mera människans fel än hundens när det händer sånt här....Tror inte att några hundar föds arga men med så mycke puckade så kallade hundägare så händer det såna här hemsk heter.

Hoppas verkligen att han blir frisk snart och att dom som äger hunden som bet honom tar sitt ansvar och betalar för skadorna. Även håller bättre ordning på sin hund hädanefter.

http://heratorpetsvinja.webs.com

 
Ingen bild

Susan

8 januari 2011 01:27

Nej vad tråkigt :(. Jag är 100% för ett förbjud mot kamphundar ohc avskyr både raserna och ägarna som köper dom. Även om dom som köper pitt idag byter ras så stöter jag hellre ihop med dom när dom har en schäfer eller rottis i kopplet än med en galen pitt. Vi har 2 st i mitt lugna område och båda har gått till anfall flera gånger med svåra skador till följd för dom biter sig fast och går inte att sära på som det gör med vanliga hundslagsmål. Hoppas han kryar på sig stackaren.
Kram

 
Ingen bild

Brorsan o Draken

8 januari 2011 10:24

Fyy faan..........för alla djävla!!

Krya på dig Bror!!!!

Monica och Jacob

9 januari 2011 11:34

Bra läkkött och en morsa som sköter om en då kan det bara gå bra;-)

 
Ingen bild

Siv

8 januari 2011 10:45

Ja det är bedrövligt, alla vet var problemet ligger men ingen gör något åt det. Men att ge sej på den stora skötsamma skaran hundägare med körkort och skit det kan man, fy fan säger jag;-(
Hoppas det läker fort;-)
KRAM

 
Marre

Marre

8 januari 2011 11:26

Men Ååååå så hemskt och massor av krya på pussar till stackars Arkas. Här är man livrädd för lösspringande Amstaff då plutten vid två tillfällen bara haft tur att han överlevt. Det trista är att dessa hundar som beter sig på detta sätt mår långt ifrån bra. Så ett förbud mot själva rasen är inte rätt tycker jag. Däremot dess ägare som borde få en utbildning om hur man tar hand om sin hund och uppfostrar den! Ryggskott är inte heller kul, en som verkligen vet, så jag lider med stackars Jacob, krya på till dig också. Ha det så bra ni bara kan. Kramiz

http://papillonbus.bloggplatsen.se/

 
Carro, Pascha & Virre

Carro, Pascha & Virre

8 januari 2011 12:33

Ja, vad säger man.... Hoppas att Arkas blir helt återställd och att hans självförtroende inte har fått sig en törn.
Kram

http://www.callencos.se

 
Sussi

Sussi

8 januari 2011 12:38

Stackars Arkas.. Hoppas det läker fort och att han inte har allt för ont. Det ser ju onekligen inte bra ut! Jag blir så irriterad på vissa hundägare. Man måste väl veta om att ens hund kan vara farlig och därför inte släppa den i närheten av andra hundar!? Allra helst om det är en hund som biter tag och inte släpper!! Vissa ska banne mig inte ha hund!!

Snö ja.. Igår vräkte det ner här men då skulle det minsann inte komma någon snö enlig väderprognosen. Idag skulle det snöa hela dagen men nån snö har vi inte sett till än!

Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Ingen bild

JJ

8 januari 2011 12:40

Man blir ju bara ledsen när man ser det, fan att ingen politiker ser allvaret i det som händer både folk och husdjur på våra gator.
Hoppas det läker fort.

 
Glimz

Glimz

8 januari 2011 14:38

Hur mår prinsen?
Kramar om!

http://ninz.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Malin

8 januari 2011 17:12

Men fy.. stackars gubben.
Hoppas verkligen att det läker ihop som det ska utan komplikationer..

 
Marre

Marre

8 januari 2011 19:43

Har pratat med en veterinär och vi kan vänta med att få hjälp till på måndag. Jag fick absolut inte linda om själv då det kan förvärra skadan. Ska bara ha stenkoll att han inte hoppar ner ifrån höga höjder.

Hur är det med Argos, har du hört något mer? Ha det så gött. Kramiz

http://papillonbus.bloggplatsen.se/

 
Ingen bild

Marre

8 januari 2011 20:12

Härligt, ja att han är pigg är en mycket bra signal så att säga ;) Hoppas det läker snabbt som attan så han får må riktigt bra igen... puss på nosen.

Ja, det känns lugnare nu och vi kunde vänta till på måndag som sagt va då han inte haltar längre :)

 
Madde

Madde

8 januari 2011 20:42

usch, men det är som du skriver helt fel på ägarna tyvärr och inte rasen!
Förbjuds kamphundar blir det bara en annan ras som tar över...

http://schaferlyan.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Monica och Jacob - Fredag 19 april 10:12

Detta är den trådlösa stickan den funkar bra men går inte att jämföra med ADSL som tuffade på jämt oavsett vad Telia försöker inbilla folk. På baksidan har Vivorna slagit ut så nu är det vår oavsett vad termometern säger. Hade problem med t...

Av Monica och Jacob - Fredag 19 april 08:49

Detta är den trådlösa stickan den funkar bra men går inte att jämföra med ADSL som tuffade på jämt oavsett vad Telia försöker inbilla folk. På baksidan har Vivorna slagit ut så nu är det vår oavsett vad termometern säger. Hade problem med t...

Av Monica och Jacob - Torsdag 18 april 17:42

Har inte bestämt hur jag ska göra med bredband, Jacob har ju en sticka så vi är ju inte helt utan. Nyhetsflödet i detta land är ju helt kasst kvällstidningarna har ju blivit värsta skvallerpressen och SVT  är ju värdelösa även FB har blivit skit fo...

Av Monica och Jacob - Torsdag 4 april 12:09

I går fick jag ett brev från Telia där man talade om för mej att om tre veckor fimpar man min telefon och mitt bredband. Den 14 februari fick jag ett mail som sa att den 30 novemer stänger man ner fasta telefonen och bredbandet, bra tänkte jag då h...

Av Monica och Jacob - Lördag 30 mars 17:11

Ja vad säger man, måste ha varit en jävla smäll stackars människor som bor där. Man är inte säker någonstans nu för tiden, hur kunde det bli så här vi lite äldre som har något att jämföra med ser ett land i totalt förfall. Skulle inte vilja va...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5 6 7
8
9
10 11 12 13
14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26
27
28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards