Direktlänk till inlägg 10 januari 2011

Härligt

Av Monica och Jacob - 10 januari 2011 07:32

HÄÄÄÄÄÄÄRLIGT tycker jag det är att folk börjar jobba och barnen går i skolan igen, äntligen törs man gå ut med alla vovvarna på en gång utan att behöva oroa sej att bli påhoppad av andras snälla väluppfostrade vovvar.

  

Herre på täppan igen.

Den 9/2 är det ett år sedan Signes juvertumöroperation, inga nya har hittats vilket är skönt och dom knölar hon har är fettknölar som jag klämmer ur mellan varven. Eftersom tumörerna var inkapslade var ju prognosen god, risken att dom kommer tillbaka finns ju men nu när det gått så lång tid och hon mått så bra tar vi nog bort dom igen om dom dyker upp.

  

SötSigne

  

En bild från förra våren, åh vad jag längtar efter barmark och vårblommor.

Hoppas det mesta i rabatterna överlevt, förra vintern gick ju bra bara en ros som dog.     

Ha en skön måndag  


 
 
Ingen bild

Siv

10 januari 2011 08:50

Ja det lugnar nog ner sej lite överallt nu när folk återgår till vardagen.
Härliga vårbilder, längtar jag med.
KRAM

 
cat

cat

10 januari 2011 10:22

Hon är jättesöt lilla Signe :)

http://1bildibland.blogspot.com

 
Madde

Madde

10 januari 2011 11:25

härligt med Signe, schäfer tycker jag är ena riktiga knölhundar likt pudlar med vårtor ;-)

Är det inte fettknölar så är det talgköttlar som orsakar en bulle/knöl i eller precis under huden.

http://schaferlyan.blogspot.com

 
Beate

Beate

10 januari 2011 12:36

Signe är söt - men Argos är min favo:-) Trodde inte att jag skulle skriva detta med tanke på min hundrädsla.
Längtan efter våren - ja du. Ger mig den nu!!! Satte mig på rumpan på väg till bussen idag - isgatan uppför är inget bra märkte jag. Nerför kunde man ku kana. Så om jag klarar den här vintern utan lårbenshalsbrott så undrar jag om jag ska tacka någon däruppe;-)

Härligt med lite vårbilder förresten:-)

http://bp-computerart.blogspot.com

 
Ingen bild

Monica

10 januari 2011 16:16

HAHA Beate du skulle behöva min konstruktion med kudden, nä ärligt talat är det bedrövligt nu man är ju lite byxis för att rasa och skada sej. Ser inte bättre ut än att man får emigrera till något land utan isgator annars blir man väl inte gammal.
Var glad att du inte har hund som ska ut 4 gånger om dagen.
Argos gillar sitt favoritskap;-);-)

 
Vicke

Vicke

10 januari 2011 19:06

Är det bara du som är hemma på dagarna där du bor?

http://animeraigimp.bloggplatsen.se

 
Sussi

Sussi

10 januari 2011 19:13

Men oj.. Har det gått ett år redan!! Känns som om det absolut gått kortare tid. Så skönt att inga tumörer återkommit. Hoppas det inte gör det heller..

Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Susan

10 januari 2011 19:16

Skulle vilja se dig ut och gå med dina skyddskläder ha ha.Håller med dgi ang skönt att skolan/jobb börjat igen. Nu är det lugnt i skidspåren och på promenaderna när man går udda tider.LÄngtar efter nysnö så skidspåren blir fina igen :)
Ha en bra vecka / puss

 
Glimz

Glimz

10 januari 2011 20:50

Okey då, det är väl en bra måndag för din skull *asg* Härligt att ni får vara ute å regera utan idioter som tror sig ha så jäääädra bra koll, NOT! Heja Signe, du kirrar biffen! En underbar måndag till dig :D :D

KRAAM

http://ninz.bloggagratis.se

 
junitjej

junitjej

10 januari 2011 21:50

Jag lovar dig - Våren är snart här!

http://junitjejen.se

 
Ingen bild

Yvonne

10 januari 2011 22:51

blir gaaalen på lösspringande hundar och ägare som säger att dom är sååå snääla.fybubblan
Signe är så söt att man vill pussa på skärmen.
Kramen i halkan.

 
Ann-Margret & Vinja

Ann-Margret & Vinja

10 januari 2011 23:06

Ja det förstår jag är skönt att kunna gå ut med hundarna utan att bli påhoppad av andra "snälla" vovvar.

Vad skönt att Signes juvertumör operation har funkat så bra :)
Visst längtar man verkligen efter våren nu. Men än är det nog lite för tidigt att vintern försvinner. Den kan få vara februari ut och sen kan det få börja smälta :)

http://heratorpetsvinja.webs.com

 
Sinna

Sinna

11 januari 2011 09:01

JA det är skönt med lite "vardag igen" Hon är vekligne fin, Signe. Hoppas att allt förblir OK för henne med.
Skönt att du bjuder på lite vår. Det piggar upp liksom :-)
Kram Sinna
(går det bra om jag länkar till dig?)

http://sinnasidan.blogspot.com

 
Marre

Marre

11 januari 2011 09:28

Ja, det bästa är när folk håller sig på jobbet och hundar på dagis *L* Det blir lugnast så ;) Och här är man lugn nu då plutten åter är omlindad av ett proffs :) Längtar också till våren. Kramikram

http://papillonbus.bloggplatsen.se/

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Monica och Jacob - Onsdag 24 april 16:19

Just som man satt på sommardäcken kom snön, vaknade upp till ett vinterlandskap igen. Oroar mej för blommorna och jordgubbarna som ju frös ner förra året men än så länge verkar dom klarat sej trots minusgrader på nätterna. I år blir det ...

Av Monica och Jacob - Fredag 19 april 10:12

Detta är den trådlösa stickan den funkar bra men går inte att jämföra med ADSL som tuffade på jämt oavsett vad Telia försöker inbilla folk. På baksidan har Vivorna slagit ut så nu är det vår oavsett vad termometern säger. Hade problem med t...

Av Monica och Jacob - Fredag 19 april 08:49

Detta är den trådlösa stickan den funkar bra men går inte att jämföra med ADSL som tuffade på jämt oavsett vad Telia försöker inbilla folk. På baksidan har Vivorna slagit ut så nu är det vår oavsett vad termometern säger. Hade problem med t...

Av Monica och Jacob - Torsdag 18 april 17:42

Har inte bestämt hur jag ska göra med bredband, Jacob har ju en sticka så vi är ju inte helt utan. Nyhetsflödet i detta land är ju helt kasst kvällstidningarna har ju blivit värsta skvallerpressen och SVT  är ju värdelösa även FB har blivit skit fo...

Av Monica och Jacob - Torsdag 4 april 12:09

I går fick jag ett brev från Telia där man talade om för mej att om tre veckor fimpar man min telefon och mitt bredband. Den 14 februari fick jag ett mail som sa att den 30 novemer stänger man ner fasta telefonen och bredbandet, bra tänkte jag då h...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5 6 7
8
9
10 11 12 13
14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26
27
28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards