Direktlänk till inlägg 11 februari 2011

Insnöad

Av Monica och Jacob - 11 februari 2011 07:24

Det här var nog det värsta snöoväder vi haft sedan vi flyttade ut hit, hela Mälardalen står still men morgonnyheterna tjatar om Egypten istället för att skicka ut folk och visa hur det ser ut här. Inga bussar går, Roslagsbanan står den med och att ta ut bilen kan man glömma med drivor som är minst halvmetern höga, folk tar sej inte till jobbet. Någon snöröjning har vi inte sett röken av som vanligt, sitter nu och samlar styrka   för att gå ut och skotta fast hela kroppen säger skit i det  .

  


  

  

Ha en bra dag  

 
 
Ingen bild

Phia

11 februari 2011 08:35

Ja usch vilken morgon,,Önskar trots vädret Er en bra helg på Torpet!

Monica och Jacob

11 februari 2011 08:49

Ja en sån här dag är det väl inte helt fel att bo i lägenhet, 3 dm snö som drivit så på vissa ställen är det över halvmetern.
Ha en skön helg ni med;-)

 
cat

cat

11 februari 2011 09:20

Fy tusan vad det ser ut!
Är tacksam för det väder vi har där jag bor.
Hoppas att ni ändå får en bra helg :)

http://1bildibland.blogspot.com

 
Ingen bild

Siv

11 februari 2011 11:05

Vad fan är det här, värsta stormen det driver ju igen överallt. Jag vill ju ha vår och detta var inget bakslag utan en katastrof, det går ju inga bussar;-(
Snyggt fönster hoppas det är på utsidan haha.
Ha det/KRAM

 
Glimz

Glimz

11 februari 2011 11:11

Det var ju vår för några dagar sedan & nu detta! Upp som en sol, ner som en pannkaka *mutter* Tassade in & läste ditt inlägg =)
Sv; Du har uppfattat min liv heeeelt korrekt *asg* Jag är en levande katastrof, tur jag har vant mig ;) Ibland är det bara för mycket, till och med för mig =) Skotta nu inte ihjäl dig!
STOR KRAM!!

http://ninz.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Yvonne

11 februari 2011 11:19

Fick skotta utanför stallet för att få ut pållarna
och traska en kort prom med dogsen,tungt som f-n,
såg knappt nåt pga,snöstormen.Inte kul.
Ute råder snökaos och Benny fick ta min bil som har fyrhjulsdrift till jobbet.Här är det inte plogat.Tar emot men måste ut igen o mocka till pållarna i pulkan då det inte går att dra dyngkärran i 3 dm snöö. Sen tänker jag vara hemma.inne och tända en brasa och pyssla.Är ledig i dag som tur är,
Kram och skotta inte ihjäl dig.
Kramizar

 
Sarah

Sarah

11 februari 2011 12:20

Näe itne det roligaste, bättre med en vanlig dusch men det är väl itne så uppskattat heller så blir itne så ofta men nu måste jag ju :)
Haha, dessa tävlingsnerver!! ;) ..
Ja usch ja, detta jäkla väder är jag riktigt trött på nu!! Glad att jag bor i lght just nu!
Ha en bra dag och helg :)

http://starlet83.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Susan

11 februari 2011 13:56

Hua, skont att sitta har och se bilderna. Langtar inte hem ;)
Puss

 
Junitjej

Junitjej

11 februari 2011 20:06

Nu känns våren mycket längre bort, eller hur?

http://junitjejen.se

 
Beate

Beate

11 februari 2011 20:47

Alltså idag kan jag tala om för dig att ni därute i "bushen" inte var ensamma om att inte få röjt. Jobbade hemifrån idag och klockan 12:00 var stigen ner till centrum en 20 cm bred trampstig med väjningsplikt. 1 November 2009 eller om det var 2008 var en snarlik upplevelse. Vår bil har en driva bakom sig som heter duga den också. Nu är det 8 minus ute. Att hacka fram kärran imorgon ska bli sååååå roligt - not!!!

http://bp-computerart.blogspot.com

 
Sinna

Sinna

11 februari 2011 21:01

Ja fy fnaken vilken rörig dag det blev. Nu är det skönt att det äntligen är kväll så man får vila lite :-)
Kram Sinna

http://sinnasidan.blogspot.com

 
Sussi

Sussi

11 februari 2011 21:29

Ja, fy sjutton.. Man höll ju på att blåsa omkull när man begav sig ut på morgonen. Att lämna bilen hemma var inget alternativ för mig då jag har 5½ mil till jobbet..
Och inte har jag vett nog att hålla mig hemma heller. Som tur var kom jag både dit och hem i en bit ;)

Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Ann-Margret & Vinja

Ann-Margret & Vinja

11 februari 2011 22:48

Usch så mycke snö ni fått igen :( Måste det komma en massa när man nästan började få vår känslor av dom bara fläckarna som fanns lite här och var :)

Stackars dig som måste skotta eländet också :( Det är fördelen med att bo i lägenhet att man slipper :)

Ha en skön fredags kväll :)

http://heratorpetsvinja.webs.com

 
skogsfrua på dal

skogsfrua på dal

12 februari 2011 16:17

Sådant väder var det ofta i Skåne , ett par dagars semester* tackar men inte nej till och affär fanns i byn dit man kunde GÅ och fylla på förråden. Men ibland gällde det att hinna äta ur den tinande frysaboxmaten;-) Allt har en ände men kôrven den har två;-))

http://barasaras.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Monica och Jacob - Onsdag 24 april 16:19

Just som man satt på sommardäcken kom snön, vaknade upp till ett vinterlandskap igen. Oroar mej för blommorna och jordgubbarna som ju frös ner förra året men än så länge verkar dom klarat sej trots minusgrader på nätterna. I år blir det ...

Av Monica och Jacob - Fredag 19 april 10:12

Detta är den trådlösa stickan den funkar bra men går inte att jämföra med ADSL som tuffade på jämt oavsett vad Telia försöker inbilla folk. På baksidan har Vivorna slagit ut så nu är det vår oavsett vad termometern säger. Hade problem med t...

Av Monica och Jacob - Fredag 19 april 08:49

Detta är den trådlösa stickan den funkar bra men går inte att jämföra med ADSL som tuffade på jämt oavsett vad Telia försöker inbilla folk. På baksidan har Vivorna slagit ut så nu är det vår oavsett vad termometern säger. Hade problem med t...

Av Monica och Jacob - Torsdag 18 april 17:42

Har inte bestämt hur jag ska göra med bredband, Jacob har ju en sticka så vi är ju inte helt utan. Nyhetsflödet i detta land är ju helt kasst kvällstidningarna har ju blivit värsta skvallerpressen och SVT  är ju värdelösa även FB har blivit skit fo...

Av Monica och Jacob - Torsdag 4 april 12:09

I går fick jag ett brev från Telia där man talade om för mej att om tre veckor fimpar man min telefon och mitt bredband. Den 14 februari fick jag ett mail som sa att den 30 novemer stänger man ner fasta telefonen och bredbandet, bra tänkte jag då h...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8
9
10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards