Direktlänk till inlägg 4 mars 2011

Stygnen borta

Av Monica och Jacob - 4 mars 2011 05:47

Så var det över för den här gången i går togs stygnen  , härligt är det med en lugn balanserad hund när man går till doktorn. Inga munkorgar eller lugnande här inte fast det var huvudet man höll på med. Fort gick det också 15 minuter allt som allt att det sedan inte kostar att ta bort stygn är ju bara bra, är ju inbakat i op.

En sak hände som aldrig hänt förr han hoppade upp och satt sej i stolen jag skulle sitta i när stygnen togs bort, eftersom den inte är stor och han hamnade med nosen mot ryggstödet fick jag hjälpa honom ner. Tror inte han gillar att vara där, han blir flåsig på en gång vi kommer in, men som sagt han är riktigt duktig   

Fint blev det och nu hoppas vi att den aldrig poppar upp igen , vanligt att hundar får så här men personligen har jag inte hört talas om det förut.

   

Nu vill vi ha vår.

  

Nu blommar min amaryllis, fick den i julklapp för 3 år sedan.

Ha en skön helg  

 
 
Beate

Beate

4 mars 2011 08:16

Underbart med en sådan glädjande nyhet "first thing in the morning" - sittandes på 73:an. Helt underbart som sagt:-))))))

Ps. Den här hunden förtjänar inte bara en falukorv idag. Ds

http://bp-computerart.blogspot.com

 
Sarah

Sarah

4 mars 2011 09:43

Vad skönt att det gick bra! Är ju inget roligt sånt där!

http://starlet83.bloggplatsen.se

 
cat

cat

4 mars 2011 10:11

Vad duktig han är som är så snäll hos veterinären :)

http://1bildibland.blogspot.com

 
Susan

Susan

4 mars 2011 13:27

Skönt att det är över och gick bra. Hörde att hundar som får sitta mkt i drag från nerdragna bildfönster eller åker båt får det efter att en kompis drabbats av det för många år sedan. Han tog bort den 3 gånger.Vackert rött den blommar nu :). Hoppas helgen blir fin :)
Puss

http://www.manhofs.se

 
Ingen bild

Siv

4 mars 2011 14:42

Härligt hoppas den håller sej borta nu den fulingen;-)Klart det är läskigt hos doktorn, dom fattar mer än vad man tror.
Fin blomma, dom kommer ju alltid senare dom man drar upp själv.
Ha en skön fredagkväll
KRAMEN

 
skogsfrua på dal

skogsfrua på dal

4 mars 2011 17:18

Ögat ser ju hur fint som helst ut. Lugn och fin hos vetten också det blir guldstjärna i kanten;-)
Ludde älskar alla människor inklusive vettar och mer eller mindre överfaller dom, de brukar bli glatt överraskade;-)
Hur har du lyckats med den liljan, min som jag satte ut i trädgården efter alla konstens regler kom bara med två blad:-(
Ha en trevlig helg!

http://barasaras.bloggplatsen.se

 
Ingegerd

Ingegerd

4 mars 2011 17:28

Han gillar högt läge, gosingen! Du har väluppfostrade hundar! Grattis till amaryllisen, jag har två som står och grönskar, de sätter jag ut i trädgården till våren och tar in dem på hösten, kanske de blommar om då?

http://vitplister.blogg.se/?tmp=04165244

 
Anni

Anni

4 mars 2011 17:44

Oj, har du en amaryllis som du lyckas få att blomma om! Imponerande!

och fina fina vovven ♥

http://vardagsnjutning.blogspot.com

 
Sussi

Sussi

4 mars 2011 19:23

Så skönt att stygnen är borta nu. Håller med dig. Hoppas den där nedrans dumma knölen håller sig borta nu! Fint blev det :)
Doris är ganska lugn hos veterinären också, vilket är väldigt skönt!

Men har du lyckats hålla en amaryllis vid liv så många år. Mycket bra gjort!

Ja, nu vill vi har vår..
Det regnade ju faktiskt idag för första gången sen i november eller nåt sånt. Om inte det är ett vårtecken så vet jag inte ;)

kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Glimz

Glimz

4 mars 2011 19:38

Duktig han är din fina Argos & snyggt blev det också, klart snyggare än mitt!
Sv; Kläderna på, det räckte med att jag skred in, så blev han förtrollad *asg* Skulle jag ljuga....nännä hahahahaha
En goo kväller =)
KRAM!

http://ninz.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Phia

4 mars 2011 21:41

Trevlig helg på Torpet önskas från oss!!

Monica och Jacob

4 mars 2011 21:43

Detsamma önskar vi som längtar efter vår;-)

 
Ingen bild

Yvonne

5 mars 2011 00:20

nä nu får det vara nog med knölar och utväxter
Kram o ha en trevlig helg

 
Vicke

Vicke

5 mars 2011 07:36

ja, det får vi hoppas, ha en trevlig helg nu

http://animeraigimp.bloggplatsen.se

 
Glimz

Glimz

5 mars 2011 09:06

Sv; Brukar göra som du, höra mig för innan. Men ibland så går det av bara farten & armarna har roffat åt sig nåt, då jag inte var vaken å kunde säga nej *asg* Gooo lördag =)
KRAM!

http://ninz.bloggagratis.se

 
Sinna

Sinna

5 mars 2011 13:52

Så himla skönt att höra
HA nu en riktigt trevlig helg och njut av "våren"
Kram Sinna

http://sinnasidan.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Monica och Jacob - Onsdag 24 april 16:19

Just som man satt på sommardäcken kom snön, vaknade upp till ett vinterlandskap igen. Oroar mej för blommorna och jordgubbarna som ju frös ner förra året men än så länge verkar dom klarat sej trots minusgrader på nätterna. I år blir det ...

Av Monica och Jacob - Fredag 19 april 10:12

Detta är den trådlösa stickan den funkar bra men går inte att jämföra med ADSL som tuffade på jämt oavsett vad Telia försöker inbilla folk. På baksidan har Vivorna slagit ut så nu är det vår oavsett vad termometern säger. Hade problem med t...

Av Monica och Jacob - Fredag 19 april 08:49

Detta är den trådlösa stickan den funkar bra men går inte att jämföra med ADSL som tuffade på jämt oavsett vad Telia försöker inbilla folk. På baksidan har Vivorna slagit ut så nu är det vår oavsett vad termometern säger. Hade problem med t...

Av Monica och Jacob - Torsdag 18 april 17:42

Har inte bestämt hur jag ska göra med bredband, Jacob har ju en sticka så vi är ju inte helt utan. Nyhetsflödet i detta land är ju helt kasst kvällstidningarna har ju blivit värsta skvallerpressen och SVT  är ju värdelösa även FB har blivit skit fo...

Av Monica och Jacob - Torsdag 4 april 12:09

I går fick jag ett brev från Telia där man talade om för mej att om tre veckor fimpar man min telefon och mitt bredband. Den 14 februari fick jag ett mail som sa att den 30 novemer stänger man ner fasta telefonen och bredbandet, bra tänkte jag då h...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5 6
7 8 9 10
11
12 13
14 15 16 17 18 19
20
21 22 23
24
25 26 27
28
29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards