Direktlänk till inlägg 4 maj 2011

Det ser bra ut

Av Monica och Jacob - 4 maj 2011 07:22

Det ser bra ut såret efter tumören, lite svullet men det beror på stygnen som sitter på insidan. Ordentligt hoptråcklad måste hon vara i alla fall eftersom det hållt för hennes damprusningar

Så var det vinter igen   i alla fall i går och i dag, lite orolig är man ju för att allt som växte så mycket i påskvärmen ska frysa sönder.

 

Har vi förskolebarn hemma svar nej det är Jacobs kreativa ådra som blommat upp.

 


Vi firar faktiskt namnsdagar på Torpet, i min familj har vi så länge jag minns firat dom.

Och när man får en så här fin present önskar man sej fler förnamn än tre faktiskt  

Den blir perfekt till soppa och müsli.

Ha en bra dag och en stor KRAM till dej Gisela     


 
 
Ingen bild

Phia

4 maj 2011 07:47

Grattis på namnsdagen,,åh en sån fin kopp.

Monica och Jacob

4 maj 2011 07:49

TACK;-)
Ja visst är den fin, han har bra smak gubben min;-))))

 
Beate

Beate

4 maj 2011 08:00

Grattis på namnsdag nummer 1, 2 eller 3:-) koppen är riktigt snygg, har några snarlika.
Hur kan man sy ett sår från insidan? Det måste jag ha missat i plugget, men åt andra sidan missade jag korsstygn m m också.
Din Jacob skulle trivas hos oss. Hår skulle han få utlopp för sin krativitet:-)

http://bp-computerart.blogspot.com

 
cat

cat

4 maj 2011 08:05

Ja usch vad kallt det blev igen!

Säger som Beate, hur kan man sy från insidan???

Vad trevligt att få en fin kopp i present :)

http://1bildibland.blogspot.com

 
Ingen bild

Siv

4 maj 2011 08:34

Blev försenad på jobbet;-(
Grattis på namnsdagen, kul med en kreativ
sambo;-)fin mugg han har bra smak också;-)))
Ha en skön dag i kylan och snön.
KRAMEN

Monica och Jacob

4 maj 2011 08:39

Ja visst är det kul med lite
barnasinne;-)))
Ja jag är väldigt nöjd med muggen, han har lärt sej mej efter alla år.
SOV GOTT;-)
KRAM

 
Pennelina

Pennelina

4 maj 2011 09:54

Vi brukar också fira namnsdagar :-D Nu är det bara gubben som har två, sönerna och jag håller oss med ett namn.

Vi fick också lite snö, men inte så mycket att det var värt att ta fram kameran ;-)

Såret såg fint ut!

Grattiskramar från mig <3<3<3

http://pennelina.blogspot.com

 
Ingen bild

Susan

4 maj 2011 10:31

Fint det har läkt.
Vi firar inte namnsdag men varför inte ? Allt dom piggar upp en regning dag är trevligt :)
Grattis men vart är bilden på tårtan ? ;)
Puss

 
anemonen

anemonen

4 maj 2011 11:21

Trevligt att fira även namnsdagar. Fint att det läker bra. Grattis i efterskott på namnsdagen.

http://karingafallan.blogspot.com

 
Ingen bild

JJ

4 maj 2011 11:24

GRATTIS;=)))

Monica och Jacob

4 maj 2011 11:58

TACK;-)))

 
Ann-Margret & Vinja

Ann-Margret & Vinja

4 maj 2011 18:18

Vad skönt att såret efter tumören ser så fint ut och att det hållt ihop så fint :)

Ja nog är det konstigt väder ute nu, att få snö nu känns inte som nån höjdare :( Hoppas att dina växter klarar sig i kylan.

Får grattulera på namnsdagen :)

http://heratorpetsvinja.webs.com

 
Sussi

Sussi

4 maj 2011 19:47

Grattis på namnsdagen! :)
Vi firade bara när jag var liten. Nu som vuxen har namnsdagarna liksom runnit ut i sanden, vilket är lite tråkigt. Både min syster, mamma och jag heter lika dessutom i andranamn :)

Vad skönt att det läker som det ska. Det gäller att det ska hålla ihop. En hund är inte så försiktig av sig precis ;)

Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Sinna

Sinna

4 maj 2011 20:46

Grattis!! JA en sån snygg kopp skulle inte sitta fel.
VAd skönt att det ser bra ut och att det håller trots "påfrestninganra" som hon utsätter stygnen för :-) Härligt med livsgläjde!!
Kram Sinna

http://sinnasidan.blogspot.com

 
Glimz

Glimz

4 maj 2011 21:53

Grattis till namnsdagsbarnet :) Jopp, jag vill ha tre billiga schäfrar, kasta hit dem bara :D :D
Sv; Nå, blev det någon plåt i ugnen? Jag måste nästan ta och göra i ordning denna maträtt själv, för det var riktigt gott det dem lagade *mums*
KRAAAAM!!

http://ninz.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Monica och Jacob - Onsdag 24 april 16:19

Just som man satt på sommardäcken kom snön, vaknade upp till ett vinterlandskap igen. Oroar mej för blommorna och jordgubbarna som ju frös ner förra året men än så länge verkar dom klarat sej trots minusgrader på nätterna. I år blir det ...

Av Monica och Jacob - Fredag 19 april 10:12

Detta är den trådlösa stickan den funkar bra men går inte att jämföra med ADSL som tuffade på jämt oavsett vad Telia försöker inbilla folk. På baksidan har Vivorna slagit ut så nu är det vår oavsett vad termometern säger. Hade problem med t...

Av Monica och Jacob - Fredag 19 april 08:49

Detta är den trådlösa stickan den funkar bra men går inte att jämföra med ADSL som tuffade på jämt oavsett vad Telia försöker inbilla folk. På baksidan har Vivorna slagit ut så nu är det vår oavsett vad termometern säger. Hade problem med t...

Av Monica och Jacob - Torsdag 18 april 17:42

Har inte bestämt hur jag ska göra med bredband, Jacob har ju en sticka så vi är ju inte helt utan. Nyhetsflödet i detta land är ju helt kasst kvällstidningarna har ju blivit värsta skvallerpressen och SVT  är ju värdelösa även FB har blivit skit fo...

Av Monica och Jacob - Torsdag 4 april 12:09

I går fick jag ett brev från Telia där man talade om för mej att om tre veckor fimpar man min telefon och mitt bredband. Den 14 februari fick jag ett mail som sa att den 30 novemer stänger man ner fasta telefonen och bredbandet, bra tänkte jag då h...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10
11
12 13 14 15
16 17
18
19 20
21
22
23
24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards