Direktlänk till inlägg 10 maj 2011

Vår

Av Monica och Jacob - 10 maj 2011 06:09

Nu är det vår på riktigt efter förra veckans snöfall, hoppas nu bara att det inte blir som förra året med 32 gradig värme. Jag blir deppad av för mycket värme och sedan blir det så fult när gräset blir brunt.


Morsans tre knas, det var meningen att dom skulle sitta kvar vilket dom brukar göra när jag inte filmar  

Nu blommar det så fint i trädgården




Trädgårdshjälpen och sekatörerna tar en rast med lite lek.



Det råder bloggtorka som ni kanske märker, har ingen fantasi kvar så ni får hålla tillgodo med bilderna.

Säker vovve kolla rådjuret i bakgrunden som betar vidare helt oberörd av honom. 

Ha en bra tisdag               



 
 
Ingen bild

Siv

10 maj 2011 06:30

Vilka linslusar;-))))) söööta.
Ja det är fint i trädgården nu mysigt när det ploppar upp lite överallt.
Bra med sekatörhjälp och helt i linje med facket att dom får lite rast;-))))
Ha en bra dag/KRAM

Monica och Jacob

10 maj 2011 07:27

Klart vi kör kollektivavtal;-)))))
Ha en bra dag i solen;-))))

 
Ingen bild

P

10 maj 2011 06:45

Vackra bilder,,visst är det en Gullviva den gula?Hundarna är ju också som vanligt underbara att se..Ha en fin tisdag!

Monica och Jacob

10 maj 2011 07:25

Har hänt förut men jag förstod efter lite tänk vem det var;-)))
Ja det är en trädgårdsviva den är tidigare än den vilda sorten.
Ha en skön tisdag;-)))

 
Ingen bild

Phia

10 maj 2011 06:47

Ooops idag döpte jag mig lite kryptiskt till bara P:-)

 
Beate

Beate

10 maj 2011 08:05

Jag håller gärna tillgodo med din fina bildkavalkad:-) å du gnäll inte om vädret!!! Å om du gör det tänk på den eländiga långa vintern då kommer du av dig - med gnällandet alltså;-)

http://bp-computerart.blogspot.com

 
Madde

Madde

10 maj 2011 08:47

Tyckte det var precis lagomt varmt igår, tillräckligt för kortbyxor och t-shirt på dagen... enda jag kan önska extra är att den värmen kunde stanna längre på dagen bara!
Jag och Henke valde mellan Lasse, Leffe och Leo!

Lasse hade väldigt mycket gemensamt med Svinto i den åldern, skitsöt och mysig lite hund <3

http://schaferlyan.blogspot.com

 
cat

cat

10 maj 2011 09:00

Håller med dig om att det inte får bli för varmt redan. Mitt humör sjunker då i takt med att temperaturen går uppåt.
Vilka filmstjärnor du har där hemma :)

http://1bildibland.blogspot.com

 
Pennelina

Pennelina

10 maj 2011 10:34

Mmm, härliga bilder :-D Ja, nu är våren här på allvar!

Kramar <3<3<3

http://pennelina.blogspot.com

 
Ninz

Ninz

10 maj 2011 13:39

Det där kallar jag säker kille & snygg kille oxå, klart han gör som mammz säger :) Nu är våren här, inga mer konstiga överraskningar!
Sv; Jag var på riktigt inne i butiken & det fanns INTE nåt som jag ville ha. Jo förresten, det fanns en jacka, men den kostade 7000:- & det betalar jag helt enkelt inte för ett plagg.
KRAM!!

http://ninz.bloggagratis.se

 
Ingen bild

JJ

10 maj 2011 16:34

Tre knas var ju riktigt söta ju, härligt gäng ni har;-)

 
Madde

Madde

10 maj 2011 22:08

Vagnen var kraftigt fuktskadad i fronten, rejält murken så han var rätt glad att ett fukttest gjordes på vagnen.
Vi är ännu gladare för det ;-)

Nu skall vi kika in en ny kn**lburk, en polar fattar vi tycke för den vagnen så är det fuktest som gäller där med!

http://schaferlyan.blogspot.com

 
Ingen bild

Yvonne

11 maj 2011 00:14

Urmysiga bilder och film,räcker fint till en nöjd läsare.
Kraaam

 
Ingen bild

Susan

11 maj 2011 18:35

Duktig kille att sitta med Bambi bakom ryggen. Härligt med blommar i trädgården och vilket bra liv din flock har som kan strosa runt fritt i det fria på tomten :).Trivs inte heller när det är för varmt.
Puss

 
Sussi

Sussi

11 maj 2011 18:44

För min del kan det gärna få bli 32 grader varmt i år igen bara det regnar lite oftare. Håller med. Gula gräsmattor är inte skoj :(
Fast för Doris skull kan det väl bli lite svalare..

Vilka nyfikna blickar gänget har. Underbart söta! :)
Bloggtorka ja. Det drabbas man av lite då och då. Du kan ju alltid skylla på värmen ;)

Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Sinna

Sinna

11 maj 2011 21:39

Jag gillar verkligen värme men tycker inte om när gräset blir brunt. Nu tycker jag att det är så fint i naturen när det är "skirt grönt" liksom.
Kram Sinna

http://sinnasidan.blogspot.com

 
Ninz

Ninz

11 maj 2011 22:01

Sv; Jag andas och njuter för fullt, jag vet aldrig vad som står bakom hörnet, kaoset. Det gäller att ta till vara på lugnet :)
KRAAAM!

http://ninz.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Monica och Jacob - Onsdag 24 april 16:19

Just som man satt på sommardäcken kom snön, vaknade upp till ett vinterlandskap igen. Oroar mej för blommorna och jordgubbarna som ju frös ner förra året men än så länge verkar dom klarat sej trots minusgrader på nätterna. I år blir det ...

Av Monica och Jacob - Fredag 19 april 10:12

Detta är den trådlösa stickan den funkar bra men går inte att jämföra med ADSL som tuffade på jämt oavsett vad Telia försöker inbilla folk. På baksidan har Vivorna slagit ut så nu är det vår oavsett vad termometern säger. Hade problem med t...

Av Monica och Jacob - Fredag 19 april 08:49

Detta är den trådlösa stickan den funkar bra men går inte att jämföra med ADSL som tuffade på jämt oavsett vad Telia försöker inbilla folk. På baksidan har Vivorna slagit ut så nu är det vår oavsett vad termometern säger. Hade problem med t...

Av Monica och Jacob - Torsdag 18 april 17:42

Har inte bestämt hur jag ska göra med bredband, Jacob har ju en sticka så vi är ju inte helt utan. Nyhetsflödet i detta land är ju helt kasst kvällstidningarna har ju blivit värsta skvallerpressen och SVT  är ju värdelösa även FB har blivit skit fo...

Av Monica och Jacob - Torsdag 4 april 12:09

I går fick jag ett brev från Telia där man talade om för mej att om tre veckor fimpar man min telefon och mitt bredband. Den 14 februari fick jag ett mail som sa att den 30 novemer stänger man ner fasta telefonen och bredbandet, bra tänkte jag då h...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10
11
12 13 14 15
16 17
18
19 20
21
22
23
24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards