Direktlänk till inlägg 19 maj 2011

Lite svalt

Av Monica och Jacob - 19 maj 2011 06:29

Dags för lite tumhållning, tänkte börja ge Argos medicin var tredje dag, ju mindre kortison han behöver ju bättre är det.

 

Mina två killar Zeus   till höger (pappa 96-2009) och Argos  


Jag ska väl inte klaga på kylan tids nog sitter man väl vid köksbordet och mår pest för att det är 29 grader i köket  

Skogsduvorna är och äter varje dag undrar hur länge den svarta med vitt huvud får hänga med, dom felfärgade brukar stryka med pga att dom syns bättre.

 

Det blir mycket blåbär i år som det ser ut nu i alla fall.

Julrosen blommar så fint, synd bara att den inte blir större får bara en 3/4 blommor per säsong.


Finns det fler än jag som funderar över hur en del människor kan bete sej hur som helst men av någon mystisk anledning alltid vara offer  

Ha en skön torsdag      


 
 
Pennelina

Pennelina

19 maj 2011 07:51

Ja, och tänk att bara vilja vara ett offer???

Värmen kommer tids nog, så jag gläder mig nu :-D

Kramar <3<3<3

http://pennelina.blogspot.com

 
Ingen bild

Siv

19 maj 2011 08:02

Klart vi håller tummarna;0)
Ja, och det konstiga är att nästan 100% går på vad dom säger;-))))
Härligt att se Zeusgubben;-)))läcker duva hoppas den klarar sej.
Ha en bra dag/KRAM

 
Beate

Beate

19 maj 2011 08:05

Här var det då verkligen blandad;-) likheten mellan Zeus och Argos är slående tycker jag. Håller iaf mina tummar 2407 just nu så även för Argos.
Imorse var det ju faktiskt näst varmast i år, å jag längtar efter 29 grader;-)
Din bild på julrosen är enorm, har aldrig sett en julros förr - speciellt inte i maj ...
Offer - vet inte. Vad/vem du menar men kan nog hålla med...

http://bp-computerart.blogspot.com

 
cat

cat

19 maj 2011 08:32

Varje dag undrar jag över människors beteende. De skyller ifrån sig och sitt eget dåliga uppträdande hela tiden och så är det synd om dem enligt dem själva. Jag antar att jag i mitt serviceyrke stöter på fler "offer" än vanligt.

Försöker själv att inte klaga på kylan. Tids nog kommer jag inte kunna vistas i mitt eget hem p g a värmen ;)

http://1bildibland.blogspot.com

 
Ingen bild

Susan

19 maj 2011 10:36

Så klart jag håller tummarna hårt för Argos. Att se en bild på Zeus som jag följde så länge ömmar i hjärtat.Gretzky fick ju cortison 10 mg/ dag för sin dåliga hud mellan ena framtassen. När jag sedan efter 3 månader började trappa ner gick det bra enda tills jag strök det helt. Dom kom en det ena en det andra så nu får han ligga på 0.5mg/dag och mår prima.Tänkte som så att han va 10 år och bättre att han får vara kry utan bölder och annat skit som kom sista tiden . Nu har det gått ytterligare 2 år utan en sjukdom och han mår jättte bra men är extremt hungrig, men det kan jag leva med :)...jag är ju själv hungrig utan cortison ha ha.
Ha en skön dag /Puss

 
Ann-Margret & Vinja

Ann-Margret & Vinja

19 maj 2011 15:18

Självklart håller vi tummarna för gossen att han klarar sig med kortison var 3:e dag :)

Vilken läcker blomma, tror nog inte jag sett nån sån förut.

Sv. Jo nog önskar man allt man skulle komma på dom som skräpar ner så i naturen och kunna anmäla dom.

http://heratorpetsvinja.webs.com

 
amanda

amanda

19 maj 2011 19:22

fina foton :)
och fin fin blomma älskar den sorten!

http://amandablevdet.bloggplatsen.se

 
Mufflo

Mufflo

19 maj 2011 19:48

Mufflo fick salva till öronen och det ser redan bättre ut!

http://www.doggbloggen.blogg.se

 
Ninz

Ninz

19 maj 2011 20:37

En stora tummar ges! Den reflektionen har jag funderat över många gånger. Jag tycker att dem är manipulativa individer & dem är också ifrån tagna allt ansvar, allt är alltid alla andras "fel"
KRAAAM!!

http://ninz.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Monica och Jacob - Onsdag 20 mars 11:00

I går var det dags för en spruta i ögat igen, är så glad att jag har råd med detta nu när dom röd-gröna i regionen håller på att slakta hela sjukvården undrar hur länge hjälpmedel i hemmet kommer att vara gratis är väl bara en tidsfråga. Eftersom j...

Av Monica och Jacob - Måndag 19 feb 17:15

Hu förra veckan var det riktig vinter här, fick skotta varje morgon och under all snö var isgatan kvar så man fick verkligen se sej för.         Nu har det tinat bort lite is men man får fortfarande se sej för, vore en katastrof om jag skull...

Av Monica och Jacob - Lördag 3 feb 16:03

Man har fått motion i vinter, snön har ju vräkt ner. Medan jag skottat har hundarna motionerat sej vilket ju inte är så tokigt.     Nu är det mindre roligt med all is man får gå försiktigt och se sej för har ju ingen större lust att hamna på...

Av Monica och Jacob - 21 augusti 2023 10:36

Mor skulle ha fyllt 90 år den 12/8 så vi tog och åkte till Edsbro tände ljus och bytte ut blommorna. Kalhyggena blir bara fler och fler på vägen mellan Rimbo och Edsbro, riktigt tragiskt att se eländet och absolut inte bra för klimatet som al...

Av Monica och Jacob - 2 augusti 2023 10:03

För att alla ska kunna bidra till ett smartare och mer hållbart samhälle har regeringen beslutat att alla elmätare ska bytas ut. Den nya mätare är förberedd för digitala tjänster och kan hjälpa dej hitta hushållets energitjuvar. Ärligt vem fan br...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10
11
12 13 14 15
16 17
18
19 20
21
22
23
24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Skapa flashcards