Direktlänk till inlägg 23 maj 2011

Hu

Av Monica och Jacob - 23 maj 2011 07:55

HU  jag fick verkligen hjärtat i halsgropen i morse, medan jag bryggde kaffe började Argos smacka och låta gick och titta och fick se att han hade fradga och dregel runt munnen och så var det blod på golvet  För några sekunder stod hjärtat still men efter en grundlig koll konstaterade jag att han tuggat sönder en blodfylld fästing och att det var det mörka blodet som smetats ut på golvet. Det var i alla fall vad jag hittade så nog måste det ha varit fästingen som smakade illa, halsbanden(scalibor) är på men har nog inte börjat verka än.

Killen som kan skrämmas

Vad gäller Agria så får jag slå i riktigt underläge , jag kan ju inte hota med att säga upp försäkringen. Med  (gamla) hundar 6,8,9 och 10 varav två sjuka en med cancer och en med ryggmärgsinflammation är man ju inte den bästa försäkringstagaren och ingen annan är intresserad av att försäkra dom. Så just nu sitter jag i knät på Agria tyvärr, men nästa generation hundar kommer att försäkras i annat bolag. Hade jag vetat det här hade jag tagit 50.000 kronor försäkringen på honom innan han blev sjuk den sjunker ju bara till 20.000. 

Ha en bra dag  

 
 
Sinna

Sinna

23 maj 2011 08:28

Men en sån kille! Att skrämmas sådär :-( Tur att det inte var värre ;-)
HA en bra dag
Kram Sinna

http://sinnasidan.blogspot.com

 
Beate

Beate

23 maj 2011 08:42

Tur att jag läste ditt föregående inlägg först. Ja inte bara att hjärtat stannar i halsgropen (du ser jag börjar älska Argos) men nu spyr jag också. Din beskrivning av en före detta, halv uppäten fästing har en sådan effekt på mig;-)
Vad gäller Agria säger jag bara shit!!!

http://bp-computerart.blogspot.com

 
Pennelina

Pennelina

23 maj 2011 09:15

Jag har heller ingen positiv erfarenhet av agria, på hästförsäkringarna...

Tur att det inte var något värre än en lemlästad fästing :-D

Kramar från mig <3<3<3

http://pennelina.blogspot.com

 
Henrik Olsson

Henrik Olsson

23 maj 2011 12:15

Usch, sånt är så vidrigt! :/

Speciellt min tik håller på så med fästingar, och det är lika äckligt varje gång :S

http://www.henrikolsson.eu

 
Ninz

Ninz

23 maj 2011 14:51

Shit, jag hade släppt en kacka på stört, så rädd hade jag blivit! Försäkra dina raringar upp till taket nästa gång, man kan inte lita på någon nu för tiden utan måste ta reda på allt & veta bäst själv. Hejjar på dig vännen!
KRAAAAM!!

http://ninz.bloggagratis.se

 
Vicke

Vicke

23 maj 2011 15:09

det var ju tur att det inte var värre

http://enbloggomlivet.bloggplatsen.se

 
Sussi

Sussi

23 maj 2011 18:56

Nämen fy.. Förstår att du fick hjärtat i halsgropen! Så han skräms. Tur det bara var en äcklig fästing!! Tyvärr så är det några tuffa fästingar som tar sig igenom fästinghalsbandets försvar. Men det blir färre i alla fall :)

Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Mufflo

Mufflo

23 maj 2011 19:12

Mufflo är allergisk mot halsbanden så var försiktig.

http://www.doggbloggen.blogg.se

 
Ingen bild

Siv

23 maj 2011 19:13

Hu säger jag bara;-(knäsvag är bara förordet.
Nä inte har man mycket att sätta emot försäkringsbolagen och i ditt fall blir dom väl glada om du säger upp försäkringarna. Sug ur dom allt som går med dom friska två;-))))
Ha en skön kväll/KRAM

 
Ann-Margret & Vinja

Ann-Margret & Vinja

23 maj 2011 22:39

Kan tänka mig du blev rädd när gossen började dregla och det kom blod :( Tur det bara var en sönder tuggad fästing, även om det är nog så äckligt.

Sv. Nej att ha gnäll och en massa ljud är verkligen ingen lyckad kombination :( Hoppas verkligen vi kan få ordning på det :)

http://heratorpetsvinja.webs.com

 
Ingen bild

Yvonne

24 maj 2011 00:09

Zascha tog loss en på sig själv och blodade ner här med,ich.
Hua killen A att skrämmas så.
Kram
ps,urmysig pinnbild i inlägget innan

 
cat

cat

24 maj 2011 07:56

Vilken tur att det var en söndertuggad fästing! Hoppas att han slipper få flera nu.

http://1bildibland.blogspot.com

 
4U2

4U2

24 maj 2011 10:34

Kan inte smakat gott ...
sv: undrar plötsligt om du är granne med mig ... ha,ha,ha!

http://4u2really.blogspot.com

 
Ingen bild

Susan

24 maj 2011 17:18

Åter på jobbet så jag kan läsa din blogg, inte bara dåligt att jobba ;). Har Folksam på mina 3 ohc är grymt nöjd. TOg bort Gretzkys försäkring nu när han fyllde 12 år. Den gick på 2800kr /år och täcker knappt ngt längre. Grattis i efterskott.
Puss

 
Ninz

Ninz

24 maj 2011 20:17

Sv; Helt rätt lufta tarmsystemet & sova, det é livet dé sé :D :D Har verkligen fått en femetta till hund vad gäller rumsrenhet, han är fantastiskt. Men med handen på hjärtat, jag har & går ut med honom så fort som han meddelar att; -Nu é ré dax matte :)
KRAAAAAM!!

http://ninz.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Monica och Jacob - Fredag 19 april 10:12

Detta är den trådlösa stickan den funkar bra men går inte att jämföra med ADSL som tuffade på jämt oavsett vad Telia försöker inbilla folk. På baksidan har Vivorna slagit ut så nu är det vår oavsett vad termometern säger. Hade problem med t...

Av Monica och Jacob - Fredag 19 april 08:49

Detta är den trådlösa stickan den funkar bra men går inte att jämföra med ADSL som tuffade på jämt oavsett vad Telia försöker inbilla folk. På baksidan har Vivorna slagit ut så nu är det vår oavsett vad termometern säger. Hade problem med t...

Av Monica och Jacob - Torsdag 18 april 17:42

Har inte bestämt hur jag ska göra med bredband, Jacob har ju en sticka så vi är ju inte helt utan. Nyhetsflödet i detta land är ju helt kasst kvällstidningarna har ju blivit värsta skvallerpressen och SVT  är ju värdelösa även FB har blivit skit fo...

Av Monica och Jacob - Torsdag 4 april 12:09

I går fick jag ett brev från Telia där man talade om för mej att om tre veckor fimpar man min telefon och mitt bredband. Den 14 februari fick jag ett mail som sa att den 30 novemer stänger man ner fasta telefonen och bredbandet, bra tänkte jag då h...

Av Monica och Jacob - Lördag 30 mars 17:11

Ja vad säger man, måste ha varit en jävla smäll stackars människor som bor där. Man är inte säker någonstans nu för tiden, hur kunde det bli så här vi lite äldre som har något att jämföra med ser ett land i totalt förfall. Skulle inte vilja va...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10
11
12 13 14 15
16 17
18
19 20
21
22
23
24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards